printlogo


کد خبر: 235076تاریخ: 1400/6/28 00:00
در چنین روزی ۲۸ شهریور ۱۳۸۶
هشدار پلاتینی درباره قدرت گرفتن ثروتمندان در اروپا

«میشل پلاتینی» ستاره سابق فوتبال جهان و کاپیتان و سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال فرانسه با ارسال نامه هشدارآمیزی به «گوردون براون» و دیگر رهبران اروپایی از آنان خواست تا با کمک‌های خود مانع «پول محوری» در فوتبال جهان شوند.
پلاتینی در نامه خود به نخست وزیر انگلیس تأکید کرد که جهان اینک با خطر جدی مواجه است که ممکن است وارد مرحله‌ای شود که تنها پول و هزینه‌های مالی، تعیین‌کننده میزان موفقیت در ورزش فوتبال شود.
به نوشته رسانه‌های انگلیسی، نامه پلاتینی به براون در پی افزایش میزان مالکیت‌های خارجی در سهام باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس نوشته شده است.
اخیرا «علی شیر عثمان اف» میلیاردر ازبک تبار روس و «فرهاد مشیری» شریک ایرانی تبار وی در حال افزایش سهام خود در باشگاه آرسنال برای کنترل مدیریت این تیم هستند.
در حال حاضر، «رومان آبراموویچ» میلیاردر روس، مالک باشگاه چلسی است، خانواده آمریکایی «گلیزر» مالک باشگاه منچستریونایتد هستند و اکثر سهام باشگاه‌های لیورپول، استون ویلا، پورتسموث و منچسترسیتی نیز به سهامداران خارجی تعلق دارد.
پلاتینی که در ابتدای سال جاری میلادی به ریاست «یوفا» برگزیده شده، در نامه خود به رهبران اروپایی تأکید کرده که طی 150 سال اخیر، پول نقش مهمی در گسترش ورزش داشته ولی نباید اجازه داد که همه مسائل ورزش در پول خلاصه شود.
 

Page Generated in 0.0048 sec