printlogo


کد خبر: 235061تاریخ: 1400/6/27 00:00
مسیر پرسپولیس در آسیا
کسب و کار همیشگی

سامان موحدی راد
 
پرسپولیس برای چهارمین بار در پنج فصل اخیر خودش را به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسانده است. حالا آنها در میان تیم‌های ایرانی رکورددار صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا هستند. اگر بخواهیم بر پایه آمار صحبت کنیم احتمالاً آنها حتی با وجود الهلال کار سختی برای رفتن به جمع چهار تیم برتر را هم نداشته باشند چرا که هر وقت به یک چهارم صعود کردند بعدش هم خیلی راحت به نیمه نهایی رسیده‌اند و هیچ‌گاه در یک چهارم نهایی شکست نخورده‌اند. این شاید تصویری درست از وضعیت بهترین تیم ایرانی باشد. تیمی که قدرتش در ایران با قهرمانی‌های پیاپی و در آسیا با صعودهای مختلف بر رقبایش دیکته شده است.
با این حال پرسپولیس سه‌شنبه کار سختی در دوشنبه داشت اما آنها با اتکا بر همین قدرت ذاتی، ساختار تیمی و عطش پیروزی توانستند از کارزار سخت دوشنبه سربلند بیرون بیایند. یک شوت در دقیقه نود و پرواز توپ از فراز دستان دروازه‌بان استقلال، سند پیروزی و صعود پرسپولیس را امضا کرد. اینکه می‌گویم کار پرسپولیس در تاجیکستان سخت بود به چند دلیل است. نخست اینکه این تیم شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌ها بود و همین شگفتی‌سازی در کنار ناشناخته بودن هم به آنها اعتماد به نفس خوبی می‌داد و هم ناشناختگی‌اش برای پرسپولیس سخت بود. دیگر اینکه استقلال از دل کوران رقابت‌های داخلی تاجیکستان به مصاف پرسپولیس آمده بود و تیم آماده‌ای به نظر می‌رسید. در مقابل پرسپولیس با تعطیلی لیگ فرصت کوتاهی برای آماده‌سازی تیم جدیدش در این رقابت‌ها داشت. موضوع مهم بعدی حضور تماشاگران در ورزشگاه بود. طبق آمارهای رسمی تاجیکستان در دوران پاندمی تنها ۱۵۰ کشته داشته و برای همین هم مردم می‌توانند به ورزشگاه بروند. اگرچه قرار بر این بود که طبق پروتکل‌ها جمعیت کمتری از ظرفیت ورزشگاه‌ در آن حضور پیدا کنند اما شور بازی با پرسپولیس و امید تاجیک‌ها به برتری در این بازی، ورزشگاه را پر از جمعیت کرده بود اما با همه این شرایط این پرسپولیس سختکوش بود که تا دقیقه ۹۰ از تلاش دست نکشید و مبارزه کرد و نهایتاً هم به یک گل زیبا دست پیدا کرد.
این اولین‌باری نیست که پرسپولیس در دقایق پایانی صعودش را جشن می‌گیرد. آنها سال ۲۰۱۸ با گل دقایق پایانی سید جلال حسینی پیروزی برابر الجزیره را جشن گرفتند. سال ۲۰۲۰ هم این عیسی آل‌کثیر بود که با گل دقیقه ۸۸ ژاوی و السد را ناامید کرد. حالا هم شوت یا سانتر مهدی ترابی در دقیقه ۸۹ آرزوهای تاجیک‌ها را بر باد داد. اینک ما تنها یک تیم در آسیا داریم؛ پرسپولیس که از قضا بهترین تیم ایران برای حضور در این مرحله است.
 

Page Generated in 0.0049 sec