printlogo


کد خبر: 235054تاریخ: 1400/6/27 00:00
رکوردی خاص به نام اخباری و تراکتور

تراکتور با ۴۶۸ دقیقه بسته نگه داشتن دروازه در لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های ایرانی رکورددار شد.
به گزارش فوتبال ۳۶۰، تراکتور با دریافت گل زودهنگام برابر النصر عربستان از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ حذف شد. این گل پایانی بود بر روند ۴۶۸ دقیقه گل نخوردن تراکتور در آسیا. این تیم در بازی نخست در این مسابقات مقابل پاختاکور در یک بازی پر گل به تساوی ۳-۳ دست یافت. 
آنچه از آن مسابقه به نظر آمد این بود که خط دفاع تراکتور نمی‌تواند برگ بَرنده این تیم در ادامه بازی‌ها باشد ولی تراکتور بعد از آنکه در دقیقه ۸۲ برابر پاختاکور دروازه‌اش باز شد، در کل دیدارهای مرحله مقدماتی گل نخورد و با اتکا به همین آمار به مرحله حذفی صعود کرد. 
تراکتور با ۵ کلین‌شیت رکورددار بیشترین کلین‌شیت بین تیم‌های ایرانی در مرحله گروهی تاریخ لیگ قهرمانان شد.
این تیم تبریزی که با کوله‌باری از مشکلات پا به مرحله یک هشتم نهایی گذاشت، در دقیقه ۱۰ گل خورد تا پس از ۴۶۸ دقیقه دروازه این تیم باز شود و بهترین رکورد یک تیم ایرانی در تاریخ این مسابقات به نام تراکتور و محمدرضا اخباری که در طول این بازی‌ها سنگربان این تیم بوده ثبت شود. سپاهان در فصل ۲۰۰۷ و پرسپولیس در فصل ۲۰۱۸ سایر تیم‌هایی هستند که طولانی‌ترین زمان بسته نگه داشتن دروازه را به جای گذاشتند با این تفاوت که این دو تیم تا فینال مسابقات صعود کردند اما تراکتور توفیقی در صعود به مراحل پایانی نداشت.
سپاهان ۲۰۰۷- ۴۴۲ دقیقه
سپاهان در فصل ۲۰۰۷ که بهترین عملکرد آسیایی خود را داشت، از هفته چهارم که برابر العین امارات دروازه‌اش باز شد گلی نخورد تا اینکه در بازی رفت مرحله نیمه‌نهایی الوحده امارات به این تیم گل زد. الاتحاد سوریه، الشباب عربستان، کاواساکی ژاپن (۲ بازی رفت و برگشت به همراه وقت اضافه) تیم‌هایی بودند که سپاهان دروازه خود را برابر آنها بسته نگه داشت. رکورد ۴۴۲ دقیقه گل نخوردن رکوردی بود که ۱۴ سال در دست طلایی‌پوشان اصفهان بود تا اینکه این حدنصاب توسط تراکتور شکسته شد.
 
پرسپولیس ۲۰۱۸- ۴۳۶ دقیقه
پرسپولیس صعودش به فینال لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۸ را مدیون عملکرد فوق‌العاده خط دفاعیش بود. این تیم در آن دوره با ۷ بار بسته نگه داشتن دروازه رکورد بیشترین کلین‌شیت در یک فصل از لیگ قهرمانان را به نام خود کرد. این رکورد در این دوره بوسیله اولسان هیوندای قهرمان دوره قبل که تا این مرحله ۶ کلین‌شیت داشته تهدید می‌شود.
به هرحال پرسپولیس در سال ۲۰۱۸ پس از آنکه در هفته دوم مقابل السد در دقایق پایانی دروازه‌اش باز شد، برابر الوصل امارات رفت و برگشت، نسف قرشی ازبکستان و السد قطر گلی دریافت نکرد و مرحله گروهی را با ۴ کلین‌شیت متوالی به پایان رساند تا اینکه تیم الجزیره امارات دروازه این تیم را باز کرد تا با ۴۳۶ دقیقه فقط ۶ دقیقه با رکورد سپاهان فاصله داشته باشد.
 

Page Generated in 0.0045 sec