printlogo


کد خبر: 235053تاریخ: 1400/6/27 00:00
پرسپولیس و چونبوک موتورز اروپایی‌ترین تیم‌های آسیا
مالکان زمین

پرسپولیس در شهر دوشنبه، برد سختی مقابل استقلال تاجیکستان به دست آورد. بردی که با تک‌گل مهدی ترابی، در لحظات پایانی مسابقه رقم خورد. پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به گل، تلاش زیادی کردند. آنها تقریباً در تمام مسابقه، نبض میدان را در دست داشتند و فشار زیادی روی دروازه حریف آوردند. همین موضوع باعث شد در پایان بازی آمار 4/68 درصد مالکیت توپ را ثبت کنند. استقلال تاجیکستان، فقط در 6/31 درصد مسابقه مالکیت توپ را در اختیار داشت. در بین تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی، فقط چونبوک موتورز کره جنوبی توانست آماری در سطح پرسپولیس داشته باشد.
چونبوک موتورز در مرحله یک هشتم نهایی، میزبان بی‌جی پاتوم یونایتد تایلند بود. مسابقه‌ای که کره‌ای‌ها توقع داشتند با برد راحتی زمین را ترک کنند. با این حال، بازی تا ضربات پنالتی ادامه پیدا کرد و در نهایت چونبوک موتورز توانست به مرحله یک‌چهارم نهایی برسد. فشار 120 دقیقه‌ای چونبوک موتورز، آنها را صاحب 7/68 درصد مالکیت توپ کرد. آماری که شبیه به آمار پرسپولیس و حتی کمی بهتر از آن است.
پرسپولیس و چونبوک موتورز البته تفاوت‌های بزرگی هم داشتند. پرسپولیس در خانه حریف و زمین چمن مصنوعی شهر دوشنبه چنین آماری ثبت کرد. چونبوک موتورز اما در خانه میزبان حریفش بود. پرسپولیس با این برتری آماری، موقعیت چندانی به حریف نداد و چونبوک موتورز، با وجود تملک جریان مسابقه یک گل از بی‌جی پاتوم یونایتد خورد. برتری چونبوک موتورز در خط حمله بود. پرسپولیس فشار زیادی روی دروازه استقلال تاجیکستان آورد و با این حال نتوانست موقعیت‌های زیادی بسازد. از 16 شوت این تیم فقط 3 شوت داخل چارچوب بود. آماری که نشان می‌دهد تیم گل‌محمدی نتوانسته در حمله موفق باشد.
 بر خلاف آنها، چونبوک موتورز خوب موقعیت ساخت و 39 بار دروازه حریف را هدف گرفت و 12 ضربه آنها، داخل چارچوب بود. هر چند با بدشانسی، فقط یکی از این ضربات گل شد. مرور این آمارها نشان می‌دهد پرسپولیس گل‌محمدی چه در مالکیت توپ و چه در کنترل بازی توانسته یکی از بهترین تیم‌های مرحله یک هشتم نهایی باشد اما برای پیروزی در مراحل نهایی باید بتواند موقعیت‌های بهتری روی دروازه حریف ایجاد کند.
(این مطلب پیش‌تر در سایت فوتبال ۳۶۰ منتشر شده)
 

Page Generated in 0.0055 sec