printlogo


کد خبر: 235047تاریخ: 1400/6/27 00:00
عبدی: این بار مهدی فرشته نجات پرسپولیس شد
الهلال با دو تیم دیگر فرقی ندار د، ما قهرمانی آسیا را می‌خواهیم

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
عبدی در دیدار مقابل استقلال تاجیکستان خیلی موقعیت گل نصیبش نشد اما در یکی از موقعیت‌هایش با ضربه سر خطری نه چندان جدی را متوجه دروازه تیم حریف تاجیکستانی کرد. قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و رویارویی پرسپولیس مقابل الهلال در عربستان و موضوعات دیگر بهانه‌ای برای صحبت ما با یکی از بهترین مهاجمان پرسپولیس شد؛ مهاجمی که شاید یکی از امیدهای اصلی در عربستان محسوب شود.
 
دو موقعیت گل داشتی که از آنها خیلی خوب استفاده نکردی!
نه موافق نیستم. من تنها در طول بازی یک فرصت و آن هم از روی ضربه سر نصیبم شد که آن ضربه سرم را هم بد نزدم اما از شانس بدم دروازه‌بان حریف آن را مهار کرد. موقعیت دوم را هم که می‌گویید توپ از کنار آمد و در آخرین نقطه طولی زمین قرار گرفت که عملاً ضربه‌زنی در آن شرایط  خاص خیلی سخت بود. یعنی اینکه حریف با 8 یا 9 نفر بیشتر در محوطه هجده قدم خودش دفاع می‌کرد و عملاً خیلی دشوار بود که در آن شرایط ضربه بزنید اما خدا را شکر در همان شرایط سخت هم که بازی به میزبانی تیم استقلال تاجیکستان و با حضور هواداران این تیم هم برگزار می‌شد ما موفق به برد شدیم. در زمین چمن مصنوعی واقعاً کنترل و ضربه‌زنی به توپ سخت بود و به چنین شرایطی هم ما اصلاً عادت نداشتیم.
مهدی ترابی اما در دقیقه نود منجی تیم‌تان شد.
بالاخره در چنین بازی‌هایی که کار گره می‌خورد معمولاً یک بازیکن حکم ناجی و فرشته نجات را ایفا می‌کند. در دیدار مقابل استقلال تاجیکستان هم مهدی حکم ناجی را برای ما ایفا کرد و با گل زیبای دقیقه نودی‌اش ما به مرحله یکچهارم که به صورت متمرکز برگزار می‌شود، صعود کردیم.
اما بعضی‌ها از جمله گزارشگر بازی تیم‎‌تان مقابل تیم تاجیکستانی، گل ترابی را شانسی دانستند!
گل مهدی خیلی قشنگ و دلچسب بود و واقعاً به دل همه ما و هواداران‌مان نشست و خودمانی‌تر بگویم به ما چسبید. چون همه می‌دانند  گل دقیقه نودی چقدر شیرین و دلچسب است. در خصوص آن ضربه هم باید بگویم مهدی ابتدا قدرت سانتر داشت اما بعد که دید دروازه‌بان حریف جلو آمده با پای چپ توپ را از بالای سر دروازه‌بان حریف به گل تبدیل کرد.
به لحاظ بدنی چندان آماده نبودید و در شرایط بازی هم قرار نداشتید با این وجود در دقایق پایانی نمی‌ترسیدید که کار به وقت‌های اضافه یا پنالتی کشیده شود و دچار مشکل شوید.
حریف ما چیزی برای از دست دادن نداشت و تا همین جا هم که صعود کرده بود، کلی برای آنها و هوادارانش حائز اهمیت بود با وجود چنین شرایطی ما تمرکزمان را حتی در دقایق پایانی هم از دست نداده بودیم و با وجود شانس‌ها و موقعیت‌هایمان که نسبت به تیم میزبان بیشتر بود خوب می‌دانستیم که به گل می‌رسیم و خدا را شکر به هدف‌مان هم رسیدیم که صعود بود.
چند بازیکن جدید به خدمت گرفتید که در خط حمله و هافبک، سرمربی‌تان از آنها استفاده کرد با این وجود شرایط فنی آنها را چگونه ارزیابی می‌کنی؟
بازیکنانی که به تیم ما آمده‌اند با نظر سرمربی تیم اضافه شده‌اند و توانایی خوبی دارند که حتماً با هماهنگ شدن بیشتر با بقیه اعضای تیم قطعاً بیشتر به کار تیم می‌آیند.
به قرعه الهلال خوردید، تیمی که چند بازیکن خارجی تاپ هم دارد و در بازی مقابل تیم پرسپولیس چند مهره مصدوم و با ارزش دیگرش هم می‌رسند با این وجود فکر نمی‌کنی الوحده حریف آسان‌تری نسبت به الهلال بود؟
همه تیم‌هایی که تا این مرحله بالا آمده‌اند حتماً تیم‌های خوبی هستند و برای همه تیم‌ها احترام قائل هستیم اما واقعاً می‌گویم برای ما فرقی نمی‌کرد چه تیمی حریف‌مان شود چون ما دنبال قهرمانی در آسیا هستیم و مترصد فرصتی هستیم تا در سومین فینال‌مان به عنوان قهرمانی برسیم و اصلاً نوبتی هم که باشد نوبت قهرمانی در آسیاست و هواداران‎مان بدانند با تمام وجود در مقابل الهلال بازی می‌کنیم تا برنده شویم و ذره‌ای کم نخواهیم گذاشت.
استقلال تاجیکستان در مقابل پرسپولیس از تماشاگر بهره برد و به نظر می‌رسد در لیگ برتر خودمان هم با یک سوم ظرفیت از تیم‌تان با حضور در ورزشگاه حمایت خواهند کرد.
ما دوست داشتیم بازی با حضور هوادار برگزار شود و در همین جا می‌خواهم از هواداران‌مان که در ورزشگاه تاجیکستان هم ما را حمایت کرده و تنهای‌مان نگذاشتند تشکر ویژه‌ای داشته باشم. در بازی قبلی‌مان چیزی حدود 60 تا 70 درصد مالکیت را در اختیار داشتیم و تیم میزبان از تیم ما واهمه داشت و تنها با قدرت هوادارانش و جو بازی و دفاع با بیشترین نفرات سعی داشت بازی به وقت‌های اضافه و پنالتی کشیده شود که اتفاقات تعیین کننده شود. از حضور تماشاگر خوشحال شدیم چون هیجان بازی به تماشاگر است. برای حضور تماشاگران پرسپولیس و بازی در حضور آنها لحظه‌شماری می‌کنیم ضمن اینکه خیلی دوست داشتیم در آسیا هم تماشاگران‌مان در ورزشگاه بودند و بازی‌های‌مان را می‌دیدند و تشویق‌مان می‌کردند. با این وجود شرایط را درک می‌کنیم و به گونه‌ای بازی می‌کنیم که پیروز شویم و برنده از میدان خارج شویم و هواداران‌مان را که تمام عشق‌شان تیم محبوب‌شان و به نتایج تیم‌شان معطوف است، خوشحال کنیم. ان‌شاءالله باز هم همین کار مهم را انجام می‌دهیم که قهرمانی در آسیاست.

Page Generated in 0.0047 sec