printlogo


کد خبر: 235046تاریخ: 1400/6/27 00:00
الهلال – پرسپولیس در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان
نوبت انتقام فرا رسید

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 دیروز قبل از ظهر در مالزی برگزار و مشخص شد در منطقه غرب آسیا، النصر عربستان مقابل الوحده امارات و پرسپولیس ایران مقابل الهلال عربستان قرار خواهند گرفت. در منطقه شرق هم که بازی‌ها به صورت متمرکز در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود، اولسان هیوندای مقابل چونبوک موتورز و پوهانگ استیلرز سومین تیم کره‌ای حاضر در این مرحله به مصاف ناگویا گرامپوس ایت خواهند رفت. 
قرار است مرحله یک چهارم نهایی منطقه غرب روز 24 مهر ماه در ریاض برگزار شود و دو تیم النصر و الهلال از پرسپولیس و الوحده میزبانی خواهند کرد. این در حالی است که سرخ‌پوشان پایتخت در دو فصل اخیر هیچ بازی خانگی نداشته‌اند و بعد از بازی در قطر، امارات، هند و تاجیکستان، حالا در عربستان به مصاف حریفان خود می‌روند.
 
5 سال بعد از آخرین برد
آخرین پیروزی پرسپولیس مقابل الهلال به فصل 2015 برمی‌گردد؛ جایی که شاگردان برانکو در ورزشگاه آزادی به پیروزی رسیدند. نکته مهم اینکه پرسپولیس و الهلال از فصل 2017 با هم روبه‌رو نشده‌اند و این بازی تقابل بهترین تیم‌های منطقه غرب در سال‌های اخیر خواهد بود که در رنکینگ فوتبال دیتا بیس نیز تیم‌های اول و دوم غرب به حساب می‌آیند. فصل 2017 سرخ‌پوشان تهران و آبی‌پوشان ریاض در مرحله گروهی به تساوی رسیدند و در نیمه نهایی، الهلال با 4 گل در بازی رفت پرسپولیس را شکست داد و بازی برگشت با نتیجه 2-2 به اتمام رسید.
 
7هزار سهمیه تماشاگر داریم
 اما صندلی‌ها خالی می‌ماند!
بنا بر اعلام رسمی باشگاه الهلال، دیدار این تیم مقابل پرسپولیس در استادیوم امیر فیصل بن فهد در شهر ریاض برگزار خواهد شد. استادیومی قدیمی که در سال 1971 ساخته شده و نزدیک به 23 هزار تماشاگر ظرفیت دارد.
طبق اعلام رسمی AFC بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی با حضور 60 درصد تماشاگران برگزار می‌شود. ورزشگاه ریاض 22 هزار و 500 نفر گنجایش دارد و 60 درصد گنجایش این ورزشگاه 14 هزار نفر را شامل می‌شود. طبق اعلام AFC حضور تماشاگران برای هر تیم 50 درصد ظرفیت ورزشگاه است. بدین ترتیب حدود 7 هزار تماشاگر سعودی برای تماشای بازی با پرسپولیس به ورزشگاه خواهند رفت. 7 هزار جایگاه دیگر متعلق به پرسپولیس خالی خواهد ماند.
 
عربستانی‌ها: از این مرحله عبور می‌کنیم
صفحه الهلال در توییتر در واکنش به این قرعه نوشت: بزرگ آسیا در یک چهارم نهایی با پیروزی ایران بازی خواهد کرد.
سایت «سعودی اسپورت» به نداشتن بازی رسمی پرسپولیس تا بازی با الهلال پرداخت و نوشت: ایران بلیت راهیابی به مرحله بعد را به الهلال مقابل پرسپولیس داد. این رسانه سعودی دیر شروع شدن فصل جدید لیگ برتر ایران را کاملاً به نفع الهلال دانست و به همین خاطر سرخ‌پوشان پایتخت هیچ بازی رسمی پیش از دیدار با الهلال انجام نمی‌دهند و باید خود را با دیدارهای تدارکاتی برای این بازی حساس آماده کنند.
الریاضیه هم در واکنش به این قرعه نوشت: الهلال برابر پرسپولیس؛ آبی از مراحل حذفی عبور می‌کند. این روزنامه عربستانی در ادامه به تقابل‌های پرسپولیس و الهلال اشاره کرد و نوشت: دو تیم تا کنون ۸ بار برابر هم بازی کرده‌اند که نتیجه آن سه پیروزی برابر الهلال و تنها یک پیروزی برای پرسپولیس بوده است و چهار بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. در این هشت بازی الهلال ۱۲ گل زده و تنها ۵ گل دریافت کرده است.

Page Generated in 0.0041 sec