printlogo


کد خبر: 235032تاریخ: 1400/6/27 00:00
خبر

سردرگمی برای حضور در مسابقات جهانی
سرنوشت نامعلوم فوتبال هفت نفره
تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران برای حضور در مسابقات جهانی در بلاتکلیفی به سر می‌برد. این تیم در حالی برای حضور در مسابقات باید آماده شود که هنوز تکلیف تیم مشخص نیست که آیا می‌تواند به این رقابت‌ها اعزام شود یا نه؟ کادر فنی تیم ملی کشتی معتقد است که در صورت اعزام نشدن این تیم به اسپانیا، نه تنها تمام زحمات از بین می‌رود بلکه تیم فوتبال هفت نیز از هم پاشیده می‌شود.
 امین‌الله مانی با اشاره به تمرینات تیم ملی فوتبال هفت نفره گفت: «برای شرکت در مسابقات جهانی فوتبال هفت نفره تا پنجم مهر فرصت داریم تا آمادگی را به فدراسیون جهانی اعلام کنیم، هر چند انجمن فوتبال هفت نفره آمادگی خود را برای شرکت در این مسابقات به فدراسیون جانبازان و معلولان اعلام کرده است اما هنوز هیچ پاسخی از فدراسیون دریافت نکردیم و همچنان منتظر تصمیم نهایی فدراسیون هستیم.»
سرمربی تیم ملی با اشاره به شرایط حضور در مسابقات قهرمانی جهان ادامه داد: «یکی از شروط شرکت در مسابقات جهانی اسپانیا تعهد پرداخت ۵۰۰۰ یورو به فدراسیون جهانی برای شرکت در مسابقات است. 
هر تیمی که آمادگی خود را برای شرکت در این مسابقات به فدراسیون جهانی اعلام کند اما به مسابقات اعزام نشود، باید این مبلغ را به عنوان جریمه پرداخت کند، بنابراین منتظر تصمیم فدراسیون هستیم تا ببینیم در صورت اعلام آمادگی به فدراسیون جهانی امکان اعزام تیم به اسپانیا وجود دارد یا خیر؟» سرمربی تیم ملی فوتبال هفت نفره همچنین گفت: «سال گذشته برای فعالیت دوباره فوتبال هفت نفره چند مرحله اردوی استعدادیابی برگزار کردیم تا نفرات اصلی را به تیم ملی دعوت کنیم، متأسفانه به دلیل تشدید بیماری کرونا اردوی تیم ملی از خرداد تا امروز متوقف شده و همچنان بازیکنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند تا وضعیت تیم برای شرکت در مسابقات جهانی اسپانیا مشخص شود.»
 
 
 یک ایرانی مربی تیم پینگ‌پنگ زیر ۱۱ سال آمریکا شد
یک ایرانی به عنوان مربی تیم ملی تنیس روی میز پسران زیر ۱۱ سال آمریکا انتخاب شد.
آمریکا برای حضور در مسابقات تنیس روی میز زیر ۱۳ سال و زیر ۱۱ سال قهرمانی پان آمریکن مربیان تیم‌های ملی خود را معرفی کرد که یک ایرانی در این ترکیب دیده می‌شود. کیومرث هدایتیان که ملی‌پوش سابق جوانان ایران بوده، فردی است که به عنوان مربی تیم زیر ۱۱ سال پسران آمریکا انتخاب شد.
سایت تنیس روی میز آمریکا در مورد این انتخاب نوشت: «کیومرث هدایتیان بیش از ۲۰ سال سابقه مربیگری دارد. او به عنوان یک بازیکن در بازی‌های آسیایی جوانان به نمایندگی از تیم ملی ایران شرکت کرد. او همچنین به طور حرفه‌ای در لیگ آلمان بازی کرده و بیش از ۲۰ سال در مسابقات سراسر اروپا شرکت کرده است. او بسیاری از بازیکنان را از رده خردسالان تا پیشکسوتان آموزش داده است.»
 
 
ملی‌پوشان کاتای زنان معرفی شدند
با برگزاری دومین مرحله از انتخابی تیم ملی کاتای زنان در چهار دور، نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی کاتای زنان معرفی شدند.در دور اول و دور دوم مسابقات ۱۶ شرکت کننده با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت جمع امتیازات، چهار نفر برتر آنها به مرحله بعدی راه یافتند.در دور سوم و چهارم نیز فاطمه صادقی، مهسا افسانه، نگین باقری و فاطمه ایمانی کاتا‌های خود را به اجرا درآوردند تا در مجموع امتیازات دور سوم و چهارم؛ فاطمه صادقی به عنوان نفر اول و مهسا افسانه به عنوان نفر دوم در بخش کاتای انفرادی زنان به اردو‌های تیم ملی کاراته دعوت شدند.
در کاتای تیمی نیز ۱۱ تیم طی دو دور با یکدیگر به رقابت پرداختند که مجموع چهار تیم برتر آنها به مرحله بعدی راه یافتند.
در دور سوم و چهارم نیز چهار تیم راه یافته به این مرحله کاتا‌های خود را به اجرا درآوردند تا در نهایت تیم تهران با ترکیب: شادی جعفری‌زاده، الناز تقی‌پور و نجمه قاضی‌زاده به عنوان تیم اول و تیم کرمان با ترکیب زهراسادات حسینی، ساحل صادقی و فاطمه توکلی به عنوان تیم دوم به اردو‌های تیم ملی کاتای تیمی زنان راه یافتند.

 


Page Generated in 0.0052 sec