printlogo


کد خبر: 235029تاریخ: 1400/6/27 00:00
مسابقات قهرمانی جهان در نروژ
سه ستاره غایب

کشتی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌شود. مسابقاتی که معمولاً بعد از بازی‌های المپیک از سطح ضعیف‌تری برخوردار است اما در این دوره شرایط ظاهراً متفاوت است و با توجه به تعویق یکساله بازی‌های المپیک و فاصله سه ساله تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تمامی کشورها سعی کردند تغییرات اندکی را در ترکیب خود داشته باشند.
بخصوص تیم ملی کشتی آزاد آمریکا که به دلیل استفاده ار تمامی نفرات اصلی خود مدعی جدی قهرمانی در ابن رقابت‌ها است.به همین دلیل سطح مسابقات احتمالاً باید بالاتر از آن چیزی که تصور می‌شد، باشد. البته با همین حال باز هم غیبت برخی از چهره‌ها در نوع خودش جالب توجه است. در کشتی آزاد و فرنگی هر دو قهرمان سنگین وزن المپیک غایبان بزرگ نروژ خواهند بود.گیبل استیوسن آمریکایی که با ۲۱ سال همه را شگفت‌زده کرد به طور قطع غایب بزرگ مسابقات نروژ است. این کشتی‌گیر جوان آمریکایی با ۲۱ سال سن با تکنیک و قدرت بدنی بی‌نظیرش در المپیک توکیو همه را شگفت‌زده کرد و حالا بسیار حیف است که دیگر تصمیم ندارد روی تشک در مسابقات دیده شود. او با قرارداد سنگین مالی راهی کشتی کج شد.
میهان لوپز سنگین وزن کوبایی کشتی فرنگی در توکیو برای پنجمین بار به المپیک رفت و چهارمین طلای خود در این بازی‌ها را گرفت ولی با این حال بعید است به مسابقات اسلو بیاید. هنوز اظهارنظر قطعی در این باره صورت نگرفته اما اسکار پینو که نقره جهان را دارد به احتمال زیاد به جای لوپز در اسلو حاضر خواهد بود.سومین نفر رشید سعداله‌اف نامدار باشد که شاید به نروژ نرسد. رشید که در سال‌های اخیر مرد بی‌رقیب مسابقات جهانی و المپیک بوده با مصدومیت جزئی روبه‌رو است و به احتمال زیاد او هم تصمیم به استراحت بگیرد.البته از سال ۲۰۱۴ که سعداله‌اف وارد مسابقات جهانی شد تا الان هیچ‌وقت در این رقابت‌ها غایب نبوده و احتمالش هم نسبت به دو نفر دیگر کمتر است که در نروژ کشتی نگیرد اما فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از او نشان می‌دهد که هنوز بعد از توکیو تمرین جدی نداشته و یا حداقل از انتشار آن جلوگیری کرده است.با این حال این سه نفر به احتمال زیاد غایبان بزرگ مسابقات نروژ هستند که با عدم حضورشان در اسلو حتماً به سطح مسابقات آسیب می‌زنند. البته پیش‌بینی می‌شود که با اعلام لیست کشتی‌گیران اعزامی به نروژ برخی از کشتی‌گیران مطرح به دلیل فشار مسابقات و شرایط سنی قید این رقابت‌ها را بزنند.

Page Generated in 0.0046 sec