printlogo


کد خبر: 235027تاریخ: 1400/6/27 00:00
خبر کوتاه

 والیبال قهرمانی آسیا
چین حریف ایران در نیمه‌نهایی شد
تیم چین با کسب رتبه دوم جدول گروه E به عنوان حریف تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا معرفی شد.
مرحله دوم بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا که از روز پنجشنبه به میزبانی شهر چیبا در کشور ژاپن آغاز شده بود، دیروز با برگزاری هشت دیدار دیگر به پایان رسید.
در مسابقات امروز تیم‌های پاکستان، هند، چین، ایران، عربستان سعودی، قزاقستان، بحرین و ژاپن موفق به شکست حریفان خود شدند.
در پایان این مرحله تیم‌های ایران، چین‌تایپه، چین و ژاپن به عنوان چهار تیم برتر مرحله نیمه‌نهایی معرفی شدند. همچنین تیم‌های پاکستان، کره‌جنوبی، قطر و استرالیا در ادامه مسابقات برای رتبه‌های پنجم تا هشتم به مصاف یکدیگر می‌روند.
دیدار ایران و چین ساعت ۱۰:30 دقیقه امروز به وقت تهران برگزار خواهد شد.
 نتایج کامل مسابقات روز دوم مرحله دوم قهرمانی مردان آسیا به قرار زیر است:
گروه F: پاکستان ۳ – کره‌جنوبی صفر
گروه G: هند ۳ – ازبکستان صفر
گروه E: قطر ۲ – چین ۳
گروه H: هنگ‌کنگ صفر – قزاقستان ۳
گروه F: ایران ۳ – چین‌تایپه صفر
گروه H: تایلند یک – عربستان ۳
گروه G: بحرین ۳ – کویت صفر
گروه E: ژاپن ۳ – استرالیا صفر
 
 
 دانشگاه آزاد فاتح رقابت‌های لیگ برتر ووشو
پرونده پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر ووشو باشگاهای کشور با قهرمانی تیم دانشگاه آزاد در محل آکادمی ملی ووشو بسته شد. پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر ووشو مردان، جام مدافعان سلامت و یادواره هشت سال دفاع مقدس، با قهرمانی تیم دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رسید. در دیدار نهایی این دوره از مسابقات تیم‌های دانشگاه آزاد و پاس ناجا با هم رقابت کردند که در پایان، دانشگاه آزاد ۹ بر ۴ پیروز شد و از عنوان قهرمانی‌اش که در دوره قبلی کسب کرده بود، دفاع کرد و باز هم بر سکوی نخست ایستاد. در دیدار رده‌بندی نیز هیأت ووشو بندر ماهشهر ۱۰ بر ۴ مقابل پارس جنوبی به برتری رسید و در مکان سوم قرار گرفت. مرحله نیمه نهایی این مسابقات در حالی برگزار شد که طی آن پاس ناجا ۱۰ بر ۴ از سد پارس جنوبی گذشت و دانشگاه آزاد ۱۱ بر ۳ سد مقابل تیم هیأت ووشو بندر ماهشهر پیروز شد.
 
 
شعار المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن مشخص شد
«با هم برای آینده مشترک» به عنوان شعار رسمی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن انتخاب شد.
کمیته برگزاری بازی‌های پکن ۲۰۲۲، روز جمعه از «با هم برای آینده مشترک» به عنوان شعار رسمی خود رونمایی کرد. یک هیأت تخصصی این شعار را از میان ۷۹ پیشنهاد ارائه شده از ماه مه ۲۰۲۰ انتخاب کرد.
همانطور که سازمان‌دهندگان پکن ۲۰۲۲ توضیح دادند، «با هم» نشان می‌دهد که چگونه بشر در مواجهه با سختی‌ها قوی می‌ماند و راه حلی را برای غلبه بر این مشکلات و ایجاد آینده بهتر نشان می‌دهد. «برای آینده مشترک» تجسم چشم‌اندازی برای زندگی بهتر است و امید و اطمینان را منتقل می‌کند.
پکن ۲۰۲۲ در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: «این شعار از هدف جهانی وحدت، صلح، پیشرفت و فراگیری حمایت می‌کند. این تفسیر چینی از شعار تازه المپیک یعنی سریع‌تر، بالاتر، قوی‌تر، با هم است.
چن جنینگ شهردار پکن و رئیس اجرایی کمیته سازماندهی پکن ۲۰۲۲ گفت: «این آرمان ما را در بر می‌گیرد که مردم در سراسر جهان می‌توانند همبستگی خود را تقویت کنند، از یکدیگر حمایت کنند و برای آینده‌ای بهتر دست به دست هم دهند. پکن اولین شهری خواهد بود که میزبان المپیک تابستانی و زمستانی است.»
بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ بین ۴ فوریه تا ۲۰ فوریه و پارالمپیک زمستانی بین ۴ مارس تا ۱۳ مارس برگزار می‌شود.
 
 
صعود مجللی به نیمه‌نهایی قایقرانی قهرمانی جهان
ملی‌پوش قایقرانی ایران راهی نیمه نهایی کانوی ۵۰۰ متر قهرمانی جهان شد. در دومین روز از مسابقات قایقرانی آب‌های آرام قهرمانی جهان، عادل مجللی ملی‌پوش ایران در کانوی یک نفره ۵۰۰ متر به رقابت پرداخت و راهی نیمه نهایی شد.
مجللی در مرحله گروهی با زمان یک دقیقه و ۵۴ ثانیه و ۷۰ صدم ثانیه ششم شد و به نیمه نهایی صعود کرد.قایق‌های چک، آلمان و کوبا به ترتیب اول تا سوم شدند و مستقیم به فینال A رفتند.
مسابقات قهرمانی جهان در دانمارک در حال برگزاری است و امروز (شنبه) محمدنبی رضایی در فینال Bکانوی یک نفره ۱۰۰۰ متر و عادل مجللی در نیمه نهایی کانوی یک نفره ۵۰۰ متر به رقابت می‌پردازند.

Page Generated in 0.0051 sec