printlogo


کد خبر: 235026تاریخ: 1400/6/27 00:00
سوژه

ایراندوست: تمام امکانات مهیا بود، 80 روز در اردو بودیم
تکنیک ناب دختران ایرانی زبانزد است
تیم زنان آماده می‌شود تا در رقابت‌های آسیایی به میدان برود. مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران  ضمن تشکر از فدراسیون فوتبال ازبکستان به‌خاطر میزبانی مسابقات در پاسخ به این سؤال که  با توجه به شیوع ویروس کرونا تیم ایران با چه میزان آمادگی در این مسابقات حضور یافته است، گفت: «شرایط اپیدمی در کشورهای منطقه مختلف بوده است. مسئولان فدراسیون فوتبال ایران تمام امکانات را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای تیم فوتبال زنان با شرایط عالی فراهم کردند. نزدیک به ۸۰ روز در اردو بودیم و ما با آماده‌سازی خوبی به این مسابقات اعزام شدیم. هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم و تیم توانست در شرایط عادی به کار خودش ادامه بدهد. ما کار آسانی در این مرحله نداریم، چرا که از هر گروه یک تیم به مرحله نهایی بازی‌ها صعود خواهد کرد و این موضوع کار را سخت‌تر می‌کند اما دختران ایرانی عاشق فوتبال هستند و توانایی‌های فراوانی دارند. استعداد در بین دختران ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب موج می‌زند و تکنیک ناب دختران مثال‌زدنی است.» سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در پایان گفت: «امیدوارم شاهد بازی جوانمردانه و بهترین عملکرد از تمامی تیم‌ها باشیم. ما نیز همانند تیم‌های دیگر برای کسب موفقیت و بهترین عملکرد به این مسابقات اعزام شدیم و در این دوره از مسابقات از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. مسابقات سختی پیش‌رو داریم و با توجه به تدارکاتی که برای‌مان در نظر گرفته شده بدون شک برای کسب بهترین عملکرد تلاش خواهیم کرد.»
 
 
خروج شاگردان ایراندوست از قرنطینه
بنگلادش آنالیز شد
پس از ورود کاروان تیم ملی فوتبال زنان ایران با پرواز اختصاصی به تاشکند، آنها در راستای رعایت قوانین بهداشتی ازبکستان تست کرونا دادند و تا اعلام نتایج تست در قرنطینه حضور داشتند؛ پس از اعلام نتایج تست با فاصله حدوداً 24 ساعت و منفی‌شدن تست تمامی اعضای کادرفنی و بازیکنان، ملی‌پوشان به قرنطینه یک روزه خود پایان دادند. اولین جلسه پس از پایان قرنطینه و اعلام نتایج کرونا، برگزاری نشست اعضای کادرفنی و بازیکنان در جهت آنالیز فنی تیم فوتبال زنان بنگلادش، اولین حریف ایران در مسیر مقدماتی جام ملت‌های آسیا بود؛ در این نشست، ایراندوست نکات فنی را درباره سبک بازی بنگلادشی‌ها و همچنین بازیکنان شاخص آنها به شاگردان خود ارائه کرد. شاگردان مریم ایراندوست در اولین مسابقه در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا، سه‌شنبه 30 شهریورماه از ساعت 13:30 به مصاف تیم ملی زنان بنگلادش خواهند رفت.
 
 
درهای استادیوم‌ها باز می‌شود
بازگشت تماشاگر، بازگشت جذابیت
 رقابت‌های لیگ برتر فوتبال طی دو سال گذشته در شرایطی برگزار شده که به خاطر شیوع ویروس کرونا تماشاگران حق حضور در ورزشگاه را نداشته‌اند. حالا اما با توجه به تزریق واکسن به افراد مختلف به صورت گسترده، این امیدواری به وجود آمده که از شروع لیگ برتر جدید درهای ورزشگاه‌ها به روی تماشاگران باز شود. علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در این خصوص گفت: «با روند نزولی بیماری کرونا در پایتخت و سرعت واکسیناسیون، پیش‌بینی می‌کنم از اواخر مهرماه افرادی که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند بتوانند در استادیوم‌ها حضور پیدا کنند. البته با توجه به پروتکل‌هایی که وجود دارد در ورزشگاه‌های غیر مسقف، اجازه حضور 15 تا 30 درصد ظرفیت ورزشگاه برای هواداران و تماشاگران وجود دارد.» طبق برنامه سازمان لیگ رقابت‌های لیگ برتر از 27 یا 28 مهرماه شروع می‌شود و حالا با توجه به صحبت‌های زالی این احتمال وجود دارد که تماشاگران فوتبال از ابتدای مسابقات بتوانند در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند.
 
 
اللهیار 70 دقیقه در لیگ اروپا بازی کرد
شکست سنگین زوریا با صیادمنش
در ادامه دیدارهای دور اول مرحله گروهی مسابقات لیگ کنفرانس اروپا، رم در گروه C به مصاف زسکا صوفیه رفت و با نتیجه پنج بر یک به برتری رسید. در دیگر دیدار این گروه، تیم زوریا لوهانسک با نتیجه سه بر یک مغلوب تیم بودو گلیمت شد. در این دیدار اللهیار صیادمنش از ابتدا در ترکیب تیم زوریا به میدان رفت و در دقیقه 70 تعویض شد. شهاب زاهدی هم جایی در فهرست 18 نفره نماینده اوکراین نداشت.
 

 


Page Generated in 0.0055 sec