printlogo


کد خبر: 235022تاریخ: 1400/6/27 00:00
دوندگی بالا، درخشش طارمی و گلی که پرپر شد
یک ویدئوچک تا فتح مادرید
نشریه «رکورد» پرتغال خبر داد مهدی طارمی، امبمبا، زیدو، اوریبه و دیاز، بازیکنان پورتو بعد از بازی اتلتیکو در مادرید به دلیل مشکل ویزا در اسپانیا ماندند. مهاجم ایرانی به همراه چند همبازی‌اش در مادرید باقی ماند تا مشکل سفر به کشور انگلیس در تاریخ سوم آذر برای دیدار با لیورپول را حل کنند. این بازیکنان بعد از امور سفارتخانه‌ای به پورتو برگشتند و مشکلی برای سفر به انگلیس برای دیدار با لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا ندارند.

 
پورتو از تیم‌های قدرتمند فوتبال اروپا محسوب می‌شود که از دیرباز در تورنمنت‌های مهم این قاره جزو مدعیان بوده و قهرمانی‌هایی نیز به دست آورده است. اگرچه پورتو در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا حذف تلخی را در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل چلسی تجربه کرد و در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه دو بر یک از قهرمان نهایی مسابقات شکست خورد اما در آن مسابقه یک اتفاق مهم برای مهدی‌طارمی رخ داد؛ جایی که ستاره ایرانی با یک ضربه برگردان دروازه آبی‌های لندن را باز کرد که باعث شد در پایان فصل جایزه گل برتر مسابقات نیز به طارمی برسد.
 طارمی که فصل گذشته عملکرد خوبی با پورتو در مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی فوتبال اروپا ارائه داد، امیدوار است امسال نیز به این روند خوب خود ادامه دهد و یک بار دیگر به شاگردان سرجیو کونسیسائو در رسیدن به اهداف‌شان در اروپا کمک کند؛ هرچند پورتو این فصل کار به مراتب دشوارتری پیش رو دارد، چرا که در یکی از سخت‌ترین قرعه‌های ممکن با اتلتیکو مادرید، میلان و لیورپول همگروه شده است.
پورتو اولین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را برگزار کرد و در ورزشگاه واندا متروپولیتانو به مصاف اتلتیکو مادرید رفت؛ دیدار نزدیکی که در پایان با تساوی بدون گل خاتمه یافت، هرچند که پورتو می‌توانست با تک گل ستاره ایرانی خود به برتری دست پیدا کند اما اعلام خطای هند طارمی که اتفاقاً خیلی هم مشکوک بود، مانع از رقم خوردن این اتفاق مهم برای ستاره تیم ملی ایران شد. در دقیقه 79، طارمی با تیزهوشی از اشتباه مدافع اتلتیکو مادرید استفاده کرد و توپ را به تور دروازه میزبان رساند اما داور در بازبینی ویدئویی صحنه، رأی به مردود بودن گل داد. مسأله‌ای که با اعتراض کادرفنی و بازیکنان پورتو نیز همراه شد اما چه سود که داور رأی قطعی خود را اعلام کرده بود.
 سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو در پی تساوی بدون گل شاگردانش در خانه اتلتیکو مادرید در هفته اول از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا گفت: «ما در حالی یک امتیاز کسب کردیم که می‌خواستیم سه امتیاز بازی را از آن خود کنیم. می‌دانستیم که اتلتیکو بازیکنان باکیفیتی دارد. همانطور که انتظار داشتم، بازی سختی بود. اتلتیکو بازی را خوب شروع کرد و ما یکی دو مشکل در یک‌سوم زمین خود داشتیم که در ادامه موفق شدیم در بازی‌مان تعادل ایجاد کنیم. نیمه دوم بازی متعادل‌تر بود، اما ما موقعیت‌های خطرناک‌تر و بهتری داشتیم. البته در اواخر نیمه دوم هم یک گل زدیم که متأسفانه داور آن را مردود اعلام کرد. آن هم در شرایطی که خیلی از کارشناسان گفتند گل سالم بوده. من هم تصاویر را دیدم و چنین نظری دارم. ضمن اینکه معتقدم قبل از هندی که درباره‌اش صحبت می‌شود، دروازه‌بان حریف روی طارمی خطای پنالتی انجام داده است.»
اما یک آمار خیره‌کننده و فوق‌العاده برای مهدی طارمی در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا به ثبت رسید. ستاره ایرانی پورتو مقابل اتلتیکو مادرید 4/13 کیلومتر دوندگی داشت و از این حیث در کنار ستاره روخی بلانکو یعنی یانیک کاراسکو بهترین رکورد را در هفته اول لیگ قهرمانان به جا گذاشت. نکته قابل توجه اینکه دو ستاره اتلتیکو و پورتو یعنی جفری کوندوگبیا و اوتاویو بازیکنانی بودند که با 3/13 کیلومتر دوندگی از این نظر در رده‌های بعدی قرار گرفتند؛ موضوعی که نشان داد بازی اتلتیکو و پورتو تا چه حد پر افت و خیز و پرتحرک بوده است.
مسأله دیگر درخشش طارمی مقابل ستاره‌هایی بود که سابقه کسب عناوین متعددی را دارند. به عنوان نمونه دو مهاجم سابق بارسلونا که این فصل را در اتلتیکو مادرید سپری می‌کنند. لوییس سوارس فصل قبل هم عضو روخی بلانکو بود اما گریزمان هم این فصل به تیم سابق خود برگشته. این دو نمره به مراتب کمتری نسبت به طارمی دریافت کردند. البته گریزمان در نیمه دوم جانشین ژوائو فیلیکس شد اما او هم نتوانست کمکی به پیروزی اتلتیکو مادرید کند. 
طارمی با حرکت زیبایی که انجام داد و گلی که پرپر شد بهتر از ستاره‌های سابق بارسلونا بود اما چه فایده که این گل در هیچ آرشیوی به ثبت رسمی نرسید. 
 

Page Generated in 0.0043 sec