printlogo


کد خبر: 234821تاریخ: 1400/6/21 00:00
خبر

 شیخ احمد به زندان محکوم شد
شیخ احمد الفهد در دادگاه ژنو به عنوان مجرم شناخته شد و اگر درخوست تجدیدنظر در حکم شکست بخورد، پایان کارش در جنبش المپیک خواهد بود.
شیخ احمد الفهد الصباح مرد قدرتمند المپیک و نفر اول ورزش آسیا به همراه چهار نفر دیگر متهم به ساخت فیلم‌های جعلی برای اثبات مجرم بودن دو مقام دولت کویت در طرح کودتا و فساد بودند که به واسطه همین موضوع، ناصر محمد، نخست وزیر سابق کویت، علیه او در سوییس شکایت کیفری کرد.
شیخ احمد در دادگاه ژنو مجرم شناخته شد و تقریباً به ۱۴ ماه زندان و ۱۵ ماه دیگر به تعلیق محکوم شده است. اگر درخواست تجدیدنظر شکست بخورد، به احتمال زیاد پایان کار او در جنبش المپیک را رقم می‌زند.
شیخ احمد در سال ۲۰۱۸ به طور موقت از نقش‌های المپیکی خود، از جمله رئیس انجمن کمیته‌های ملی المپیک (ANOC) و عضو IOC کنار رفت، تا منتظر نتیجه پرونده خود باشد.
او اکنون به طور موقت از سمت ریاست شورای المپیک آسیا (OCA) کنار رفت و راجا راندیر سینگ از هند به عنوان سرپرست OCA منصوب شد.
 ANOCدر بیانیه‌ای اعلام کرد که این سازمان از تصمیم پرونده علیه شیخ احمد الفهد الصباح در ژنو مطلع است و خاطرنشان می‌کند که او درخواست تجدیدنظر داشته است و ANOC منتظر مراحل تجدیدنظر و نتیجه است.
 
 
رونمایی از مشعل یونیورسیاد ۲۰۲۱ دانشجویان جهان 
مشعل سی و یکمین دوره مسابقات تابستانی دانشجویان جهان (یونیورسیاد) که قرار است در چنگدو چین برگزار شود، رونمایی شد.
در سایت رسمی سی و یکمین دوره مسابقات تابستانی دانشجویان جهان، مشعل این دوره از رقابت‌ها به نام «Rong Huo» به ارتفاع ۷۲۰ میلی‌متر و قطر دهنه ۱۲۰ میلی‌متر رونمایی شد که به معنای شعله چنگدو و می‌تواند تفسیرگر هماهنگی در گویش چنگدو باشد.در این مشعل از چهار رنگ قرمز، زرد، سبز و آبی به منظور بازتاب مفاهیم «پایداری، هوشمندی، روحیه و اشتراک» استفاده شده است.
جلوی مشعل دارای مشخصه شناخته شده در سراسر جهان و نماد پاندای غول‌پیکر سیچوان است و فرهنگ شور، خوشبینی و فراگیری را در خود جای داده است.
بالای مشعل نشان شهر چنگدو و نماد میراث فرهنگی چین «پرنده خورشید طلایی» است که در شعله‌های آتش در جست‌وجوی بی‌دریغ نور طلوع می‌کند و توری که در بالای آن قرار دارد، شکل برگ‌های بامبو را به خود می‌گیرد که مکمل طرح پانداست و در مجموع عناصر منتخب فرهنگ چینی، همراه با طرح‌های نوآورانه و تکنیک‌های مهندسی، به ظرافت مشعل کمک کرده است.
 
 
ایران، میزبان والیبال نشسته قهرمانی آسیا
مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا در سال جاری به میزبانی ایران برگزار می‌شود. برگزاری مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا در ایران از سوی مقامات آسیایی این رشته تأیید شد و طی روزهای آینده تفاهمنامه لازم هم به امضای طرفین می‌رسد.
بر این اساس مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا آبان ماه با حضور ۵ تیم برگزار می‌شود.
عراق، قزاقستان، هند و کره جنوبی تیم‌هایی هستند که در کنار ایران حضورشان در این دوره از رقابت‌ها قطعی شده است.
شرکت در مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا برای شرکت کنندگان در این رقابت‌ها حکم ورودیه برای بازی‌های پاراآسیایی را دارد که شهریورماه سال آینده در چین برگزار می‌شود.
دوره پیشین مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا سال گذشته به میزبانی تایلند برگزار شد که طی آن ایران به عنوان قهرمانی دست یافت.
 

 


Page Generated in 0.0043 sec