printlogo


کد خبر: 234819تاریخ: 1400/6/21 00:00
ابهام‌های خداحافظی هادی رضایی از تیم ملی والیبال نشسته
ناز، استعفا یا کناره‌گیری؟

تیم ملی والیبال نشسته با قهرمانی در بازی‌های پارالمپیک توکیو به عنوان قهرمانی رسید تا یک بار دیگر شایستگی خود را نشان بدهد. تیمی که در 9 دوره گذشته 7 بار قهرمان شده و دارای یک رکورد منحصر به فرد است. این تیم بعد از این موفقیت تاریخی و بعد از بازگشت به ایران حالا درگیر یک حاشیه عجیب شده است. سرمربی با سابقه این تیم یعنی هادی رضایی که تقریباً نزدیک به 4 دهه در والیبال نشسته به عنوان بازیکن و مربی حضور داشته حالا تصمیم گرفته که دیگر در این تیم حضور نداشته باشد. هادی رضایی‌ فرد تأثیرگذار و قدرتمندی در ورزش جانبازان و معلولان است و تقریباً نفر دوم این ورزش در ایران است.
به همین دلیل هم جدایی او از تیم ملی والیبال نشسته مانند یک شوک به این تیم محسوب می‌شود که شاید عواقب خوبی نداشته باشد اما چرا باید این فرد مهم در والیبال نشسته از مسئولیت خودش کناره‌گیری کند؟ این موضوع مهم بدون هیچ اطلاع قبلی مطرح شده و هنوز دلیل دقیقی برای این خبر جدایی مطرح نشده اما اظهارات هادی رضایی درباره کناره‌گیری‌اش به نوعی بود که می‌توان از آن برداشت‌های مختلفی داشت. با توجه به اظهارات رضایی می‌توان اینگونه برداشت کرد که او در حال سفت کردن جای پایش است و یا با توجه به بخش دیگری از صحبت‌های او می‌توان اینگونه برداشت کرد که او از تیم ملی کناره‌گیری نکرده بلکه برکنار شده است! خبری که ابهام‌های زیادی دارد و برداشت‌های زیادی می‌توان از آن کرد.
او درباره دلایل کناره‌گیری‌اش توضیحات جالبی می‌دهد که این بخش از صحبت‌های او می‌تواند نشان از کناره‌گیری از تیم ملی باشد: «قرارداد من با تیم ملی والیبال نشسته تا پایان بازی‌های پارالمپیک توکیو بود و در حال حاضر نه تنها من بلکه سایر مربیان نیز نمی‌توانند ادعای مربیگری داشته باشند. پیش از اعزام به بازی‌های پارالمپیک توکیو نیز بارها اعلام کرده بودم که دیگر قصد مربیگری ندارم و تنها به خاطر تعهد اخلاقی که نسبت به تیم والیبال نشسته داشتم هدایت این تیم را تا توکیو برعهده گرفتم. فعلاً دوست دارم استراحت کنم و به زندگی شخصی خود بپردازم و تصمیمی برای ادامه همکاری با تیم والیبال نشسته ندارم.»
اینکه هادی رضایی به دنبال زندگی شخصی خودش باشد در این روزها طبیعی است. به هر حال او روزهای سختی را گذراند و دو مسئولیت مهم داشت. هم سرمربی تیم ملی بود و هم اینکه سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک بود. بنابراین نیاز داشتن به استراحت بعد از این همه کار پر فشار طبیعی است اما اینکه او بعد از حرف زدن درباره استراحت، صحبت از احتمال سرمربیگری در تیم‌های خارجی می‌کند چندان طبیعی به نظر نمی‌آید: «به مربیگری تیم‌های خارجی نیز فکر می‌کنم اما در حال حاضر به دلیل فشارهای زیادی که روی من بود، قبل از هر تصمیمی سعی دارم استراحت کنم.» در ادامه رضایی حرف‌هایی را مطرح کرد که نشان از این دارد، ماجرای دلخوری هم در میان است و او از بعضی اتفاقات ناراحت است: «در حال حاضر کسانی ادعای مربیگری تیم ملی را می‌کنند که حتی یک روز هم روی نیمکت هیچ باشگاهی به عنوان مربی حضور نداشتند و الان می‌خواهند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند. به عنوان کسی که ۹ دوره مربیگری تیم ملی را در بازی‌های پارالمپیک بر عهده داشتم که حاصل آن دو نایب قهرمانی و ۷ قهرمانی تیم‌ ملی والیبال نشسته بود، دیگر تمایلی برای ادامه همکاری ندارم و با شرایط فعلی ادامه همکاری سخت است.»

Page Generated in 0.0058 sec