printlogo


کد خبر: 234816تاریخ: 1400/6/21 00:00
دستاوردِ آنچلوتی و رئالِ پسا زیدان
نه به سانتر!

گزارش
علی بابازاده   
 
«با آنجلوتی همیشه ارتباط خوبی داشته‌ام ولی این دلیلی بر فیکس بازی کردنم در رئال نیست؛ کارلتو بازیکنان را بر اساس شایستگی آنها به میدان می‌فرستد! با آمدن او فضای بسیار خوب و دوستانه‌ای در رئال ساخته شده و از بازگشت مجدد به مادرید و کار زیر نظر کارلو بی‌نهایت خوشحالم. ما خوشبختانه شروع خوبی هم در لیگ داشته‌ایم و امیدوارم فصل درخشانی در انتظارمان باشد.»
به گفته‌ گرت بیل تفاوت در سه هفته ابتدایی دوره دوم زیدان، با دوره دوم کارلتو بین زمین بوده تا آسمان؛ رئال که در اواخر کار خود با سرمربی پرافتخار فرانسوی‌‌اش یک «بن‌بست تاکتیکی» را تجربه کرده بود و به جز سانتر از جناحین برنامه‌ای برای گلزنی نداشت، در مسیر پیشرفت و احیای ستارگان تأثیرگذارش قدم برداشته. برای رساندن کهکشانی‌ها به هدف نهایی، آیا کسی بهتر از کارلو آنجلوتی نیز وجود دارد؟ شروع بازی‌های ملی و پایان موقت رقابت‌های باشگاهی برای لوس‌بلانکوس، مصادف شد با صدرنشینی در لیگ اسپانیا و دو برد برابر تیم‌های رئال بتیس و دپورتیوو آلاوز و کسب یک تساوی ۳ بر ۳ برابر لوانته جنگجو و خستگی‌ناپذیر، توانسته آرامش مناسبی را به باشگاه تزریق کند. در مادرید هنوز هم عمده مشکلاتی وجود دارد و ضعف خطوط دفاعی نگرانی‌ها را دو چندان کرده؛ باشگاه که در ساعات پایانی نقل و انتقالات دستش از رسیدن به کیلیان امباپه کوتاه ماند، به سراغ کاماوینگا پدیده لیگ فرانسه رفت و به نظر در اشتباهی عمدی، ترافیک خط هافبک را افزایش داد.
این شلوغی در میانه میدان به قیمتِ از دست دادن والورده، کروس، مودریچ، دنی‌سبایوس، کاسمیرو و یا ایسکو تمام می‌شود و در روش ۳-۳-۴ قوهای سپید به نیمکت‌نشینی محضِ حداقل چهار بازیکن منجر خواهد شد. چگونه می‌توان ضعفِ در کارهای دفاعی، ناتوانی ناچو و میلیتائو به‌علاوه جدایی راموس و رافائل واران را دید و بازهم به خرید و تقویت خط هافبک فکر کرد؟!
امشب همراه با رونمایی از سانتیاگو برنابئو جدید، رئال مادرید در هفته چهارم لالیگا پذیرای سلتاویگو خواهد بود و جدال با اینتر در فصل جدید لیگ قهرمانان هم انتظار کهکشانی‌ها را می‌کشد. لوس بلانکوس دوباره در حال تبدیل شدن به تیمی‌ است که تماشای مسابقاتش هواداران را شگفت‌زده می‌کند و کارِ نشدنی‌ای که همیشه زیدان از آن فرار کرده، به دست کارلتو به سرانجام رسیده؛ زیزو ناتوان از احیای بیل او را به لیگ برتر انگلستان و باشگاه تاتنهام فرستاد و از ایسکو توقع تلاش مضاعف داشت اما فرصتی جز سکونشینی به او نداد. تماشای سه بازی ابتدایی رئال در لالیگا ثابت می‌کند که جدای از احیای بیل، مصدومیت مودریچ و کروس نیز برای هافبک اسپانیایی فرصت مناسبی را پدید آورده و با اعتمادِ مربی ایتالیایی، نمایش‌هایش روز به روز بهتر و مؤثرتر شده.
مادرید تفاوت‌های زیادی را در سبک بازی خود ایجاد کرده و کسب یک پیروزی شیرین خانگی برابر سلتاویگو امیدها را به آینده تیم افزایش خواهد داد.
برای آنجلوتی و رئالِ پسا زیدان تنها راه نجات سانتر از جناحین نیست و هدف چیزی جز انجام کارهای ترکیبی، رسیدن به گل از راه‌های مختلف، استفاده از تمام مهره‌ها و ثبات و صلابت در مقابل رقیبان بزرگ و کوچک نیست!
 

Page Generated in 0.0056 sec