printlogo


کد خبر: 234775تاریخ: 1400/6/21 00:00
میراث بزرگ سیمئونه در اتلتیکو
کسی نمی‌رود، همه می‌آیند!
اتلتیکو امروز ساعت 16:30 در زمین اسپانیول بازی می‌کند

دیه‌گو سیمئونه در ماه جولای به «مارکا» گفته بود: «حالا بازیکنان باشگاه اتلتیکومادرید را ترک نمی‌کنند، بلکه می‌خواهند به این باشگاه بیایند.» این را می‌شود در بازگشت آنتوان گریزمان به پایتخت اسپانیا در آخرین روز انتقالات دید.
این چیزی است که سیمئونه به‌عنوان بزرگترین میراثش در اتلتیکو می‌بیند، نه قهرمانی‌هایی که کسب کرده. او باشگاه را در سال 2011 تحویل گرفت و آن را متحول کرد. آنها یک دهه بعدتر کاملاً متفاوت شده‌اند.
چند ماه قبل از آمدن او بود که اوضاع شروع به تغییر کرد. دیه‌گو فورلان و سرخیو آگوئرو رفتند و دروازه‌بانی که می‌توانست یک دهه در دروازه اتلتیکو بایستد هم باشگاه را ترک کرد؛ داوید دخئا.
حتی قهرمانی اتلتیکو در سال 2014 در لالیگا هم مانع جدایی بازیکنان نشد و تیبو کورتوا، دیه‌گو کاستا، داوید ویا و فیلیپه لوییس از این تیم رفتند. اما حالا سیمئونه می‌گوید دیگر بازیکنی نمی‌رود.
خوسه ماریا خیمنس، یان اوبلاک، مارکوس یورنته، کیه‌ران تریپیر و ژوائو فلیکس باشگاه‌هایی را خواهان خود می‌دیدند، اما جدا نشدند. تنها سائول نیگوئس رفت و برخی بازیکنان حتی قراردادهای‌شان را تمدید هم کردند.
آخرین باری که بازیکنان زیادی اتلتیکو را ترک کردند به سال 2019 برمی‌گردد که لوکاس هرناندز، رودری و آنتوان گریزمان از این تیم جدا شدند. اما اتلتیکو دو سال بعد از آن، اوضاعش را متحول ساخته است. دو سال از آن هنگام می‌گذرد و گریزمان به اتلتیکو برگشته تا دوباره زیر نظر سیمئونه کار کند. این اشتیاق او برای بازگشت بود که باعث انجام این انتقال شد. او دستمزدش را برای حضور در اتلتیکو کم کرد.
این بازیکن شماره 8 تنها استعداد جذابی نیست که به اتلتیکو آمده؛ رودریگو ده‌پائول هم با وجود علاقه سایر باشگاه‌ها ترجیح داد به اتلتیکو برود.
اوضاع عوض شده و آمدن لوییس سوارس در سال 2020 این را نشان داد. او پیشنهاد یوونتوس را رد کرد و به اتلتی پیوست. او 21 گل در لالیگا زد، از جمله گل قهرمانی این تیم مقابل رئال وایادولید را.
ژوائو فلیکس هم یک سال قبل از آن، پیشنهادهای رئال‌مادرید، منچسترسیتی و باشگاه‌های دیگر را رد کرد و راهی اتلتیکو شد.
دیگر هیچ تردیدی نیست؛ اتلتیکومادرید با حضور سیمئونه، باشگاهی کاملاً متفاوت شده است.
منبع: مارکا
 

Page Generated in 0.0053 sec