printlogo


کد خبر: 234773تاریخ: 1400/6/21 00:00
خبر

دومین پذیرایی تیم ملی از رقبا 
آزادی، میزبان رسمی ایران-کره
با پایان دو بازی نخست مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، حالا چشم فوتبال‌دوستان 12 کشور آسیایی به دور بعدی این مسابقات و تقابل‌های حساس و سرنوشت‌سازی است که قرار است در هشت کشور مختلف برگزار شود؛ امارات، عربستان، ایران، اردن، عمان در غرب و استرالیا، کره‌جنوبی و ژاپن در شرق. احتمال دارد قطر نیز به عنوان میزبان بازی عراق - لبنان انتخاب شود. این دومین بازی خانگی تیم ملی ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی نیز خواهد بود. پیش از این بازی ایران و سوریه در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد و حالا روز بیستم مهر ماه، شاگردان اسکوچیچ میزبان چشم بادامی‌هایی خواهند بود که برای صدرنشینی باید ایران را از پیش رو بردارند.
اما پیش از بازی حساس ایران - کره،  قرار است تیم ملی در ورزشگاه زعبیل دوبی به مصاف امارات متحده برود. آنها که با هدایت فن مارویک دو تساوی از هفته‌های نخست کسب کردند، برای زنده نگه داشتن امید صعود خود در این دو بازی چاره‌ای جز پیروزی ندارند و در این صورت عملیات صعود به جام جهانی یک بار دیگر برای یاران علی مبخوت با شکست همراه خواهد شد. نکته جالب اینکه برای صعود به جام جهانی 2018 نیز ایران روز بیستم مهرماه در مقابل کره‌جنوبی قرار گرفت و موفق شد این تیم را با تک گل سردار آزمون شکست بدهد و مسیر گرفتن بلیت روسیه 2018 را هموار کند. البته آن روز ورزشگاه آزادی مملو از هواداران تیم ملی بود اما حالا با توجه به شرایط کرونا و شروط ای‌اف‌سی برای میزبانی، احتمال اجازه برای ورود تماشاگران زیاد نیست. ورزشگاه آزادی در حالی به عنوان میزبان این بازی معرفی شده که پیش‌تر اخباری مبنی بر لزوم استفاده از وی ای آر در این بازی وجود داشت و گفته می‌شد که در غیر این صورت میزبانی به ایران تعلق نخواهد گرفت.
 
 
لژیونرها نمی‌توانند زودتر بیایند
باز هم خبری از بازی تدارکاتی نیست
 تیم ملی همانند مسابقه با سوریه و عراق برای بازی‌های مهرماه هم دیدار تدارکاتی انجام نخواهد داد. به این خاطر که بیشتر بازیکنان تیم ملی را لژیونرها تشکیل می‌دهند و اگر قرار به تدارک بازی دوستانه باشد آنها قادر به همراهی تیم ملی نخواهند بود، چون آنها 72 ساعت پیش از بازی طبق قانون به ترکیب تیم ملی اضافه خواهند شد و تدارک بازی دوستانه سه روز پیش از بازی تیم ملی منطقی به نظر نمی‌رسد. اما همانند گذشته اردوی تیم ملی 10 روز پیش از برگزاری بازی‌های رسمی با حضور بازیکنان داخلی آغاز خواهد شد.  پیش‌تر رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود تا بازی ششم تیم ملی دیدار تدارکاتی انجام نخواهد داد و در این زمینه با اسکوچیچ صحبت و توافق شده است. تیم ملی با وجود عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی پیش از دیدار با سوریه و عراق در هر دو بازی پیروز شد و شش امتیاز به دست آورد.
 
 
ناراحتی مربی هلندی از بازیکنان عراق
میرام، اولین قربانی ادووکات
 دیک ادووکات سرمربی هلندی تیم ملی عراق از شکست در برابر ایران هنوز ناراحت است. او بعد از نمایش خوب تیمش در دیدار با کره جنوبی انتظار داشت در برابر ایران برنده شود.  اما معادلات در بازی با ایران برخلاف پیش‌بینی‌های مربی هلندی پیش رفت و این تیم اسکوچیچ بود که بهتر بازی کرد و در نهایت مزد زحمات خود را با سه گل گرفت. اولین بازخورد منفی این شکست خط خوردن جاستین میرام بازیکن آمریکایی – عراقی تیم ملی فوتبال عراق بود. او که در لیگ برتر آمریکا و در MLS بازی می‌کند برای بازی با لبنان و امارات در مهر ماه در اردوی تیم ملی کشورش حضور پیدا نخواهد کرد، چرا که مربی هلندی اسم او را خط زده است.
 پیش‌بینی می‌شود ادووکات برای بازی‌های پیش رو تغییراتی در ترکیب ثابت تیمش ایجاد کرده و چند بازیکن نیمکت‌نشین را وارد ترکیب اصلی تیم کند.  این تصمیم ادووکات نشان می‌دهد او مقصر باخت را بازیکنان می‌داند. این شاید میان سرمربی و بازیکنان چالش‌هایی ایجاد کند. جاستین در بازی با ایران به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شد اما جالب اینکه از لحظه ورود به میدان نسبت به توصیه‌های تاکتیکی دستیار ادووکات بی‌تفاوت بود و شاید به همین بهانه از اردوی تیم کنار گذاشته شده است.

 


Page Generated in 0.0058 sec