printlogo


کد خبر: 234770تاریخ: 1400/6/21 00:00
امروز، افتتاحیه جام جهانی فوتسال
از قضاوت ناظمـی تا امیــدواری طیبـــی

جام جهانی فوتسال از امروز آغاز می‌شود و تیم ملی ایران نیز یکی از مدعیان کسب عنوان در این مسابقات محسوب می‌شود. تورنمنتی که قریب به اتفاق تیم‌های بزرگ در آن حضور دارند و هر یک برای موفقیت تلاش خود را آغاز کرده‌اند. با هم مروری می‌کنیم آخرین اخبار فوتسال ایران، از تمرینات و مصاحبه بازیکنان تیم ملی تا قضاوت داوران ایرانی در روز افتتاحیه.
 
طیبی: مهم تیم ملی است نه مصدومیت من
مصدومیت حسین طیبی ستاره ملی‌پوش فوتسال ایران در آستانه جام جهانی یک شوک بزرگ بود و شکستگی دنده دهم راست این فوتسالیست که در تیم بنفیکا پرتغال بازی می‌کند، حضور او در جام جهانی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. حسین طیبی در واکنش به آسیب‌دیدگی‌اش می‌گوید: «از این اتفاق خیلی ناراحتم چون در بدترین زمان ممکن مصدوم شدم. با این حال چاره‌ای جز قبول وضعیت فعلی ندارم و مصدومیت هم بخشی از ورزش است. با تمام وجود هر روز تلاش می‌کنم تا بتوانم به تیم ملی کشورم کمک کنم. طبق نظر پزشکان دوران نقاهت این مصدومیت سه تا چهار هفته طول می‌کشد و من در ابتدای مسابقات قطعاً نمی‌توانم برای تیم ملی بازی کنم. البته مهم نتیجه گرفتن تیم ملی است.  فوتسال ایران ستاره‌های زیادی دارد و شک نکنید بقیه بچه‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا دل مردم را شاد کنند. من هم تا زمانی که مصدوم هستم، مانند مردم برای موفقیت تیم ملی دعا می‌کنم و امیدوارم تیم ملی فوتسال بتواند در جام جهانی نتیجه خوبی کسب کند.»
 
 محمدی: گروه ما واقعاً سخت است
باقر محمدی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران در مورد وضعیت خودش و تیم ملی فوتسال در آستانه رقابت‌های جام جهانی می‌گوید: «خوشبختانه در لیگ توانستم بدن خودم را آماده نگه دارم و از لحاظ فنی هم در شرایط خوبی هستم. تیم ملی نیز بازیکنان جوان و باتجربه‌ای دارد که همه انگیزه موفقیت دارند و فکر می‌کنم این بازیکنان کنونی در اوج آمادگی خود هستند تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم. البته گروه ما واقعاً گروه سختی است. من خودم تجربه بازی مقابل صربستان را دارم که تیمی بسیار چغر و سخت است. آمریکا برای ما ناشناخته است ولی هیچ بازی آسانی وجود ندارد. آرژانتین نیز قهرمان دوره قبل است و طبیعتاً به تکرار این عنوان فکر می‌کند. مسیر ایران برای قرار گرفتن روی سکو دشوار است. باید ابتدا به صعود خوب از مرحله گروهی فکر کنیم و سپس در مرحله حذفی پله به پله جلو برویم.»
 
گلاره ناظمی، داور بازی افتتاحیه
در آستانه آغاز جام جهانی فوتسال، خبر جالبی در خصوص قضاوت گلاره ناظمی داور ایرانی در این رقابت‌ها منتشر شده است. بر این اساس گلاره ناظمی به عنوان داور دوم دیدار لیتوانی برابر ونزوئلا انتخاب شده است. در واقع ناظمی در اولین قضاوت بازی میزبان جام جهانی را سوت خواهد زد. این بازی از گروه نخست و ساعت 21:30 امشب برگزار می شود. داور نخست این بازی ریلی انتولی خواهد بود و ابراهیم محرابی دیگر داور ایرانی که برای قضاوت مسابقات جام جهانی فوتسال انتخاب شده است به عنوان داور ذخیره در این بازی حضور خواهد داشت.  در صورتی که گلاره ناظمی در این بازی قضاوت خوبی داشته باشد در روزهای آتی برای قضاوت بازی‌های مهم‌تر برگزیده خواهد شد. این داور ایرانی پیش‌تر بازی‌های مهم بین‌المللی را سوت زده بود و البته اولین بار نیست که بازی‌های آقایان را قضاوت می‌کند. از جمله افتخارات او می‌توان به قضاوت در المپیک جوانان در آرژانتین و یوروی بانوان در پرتغال اشاره کرد.
 
تمجید AFC از ایران: مدعی قهرمانی
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در آستانه آغاز دیدارهای جام جهانی 2021 لیتوانی، گزارشی درخصوص تیم‌های قاره کهن در این بازی‌ها منتشر کرد. AFC  درباره تیم ملی ایران نوشت: «ایران وارد هشتمین جام جهانی خود می‌شود و به عنوان یکی از مدعیان اصلی مسابقات با حریفان رقابت می‌کند. این تیم تاکنون 12 بار به قهرمانی جام ملت‌های آسیا رسیده است. ایرانی‌ها در سال 2016 به رتبه سوم جام جهانی رسیدند که بهترین دستاورد یک تیم آسیایی در این رقابت‌ها بود. حالا محمد ناظم‌الشریعه در لیتوانی به دنبال قهرمانی جام جهانی خواهد بود. او که بیشتر بازیکنان تیم سال 2016 از جمله مهدی جاوید، حسین طیبی و برنده چهار عنوان بهترین بازیکن سال آسیا یعنی علی‌اصغر حسن‌زاده را در ترکیب تیم خود دارد، ایران را در سخت‌ترین بازی مقابل مدافع عنوان قهرمانی یعنی آرژانتین هدایت می‌کند.»

Page Generated in 0.0046 sec