printlogo


کد خبر: 234766تاریخ: 1400/6/20 00:00
کمالوند استعفا داد یا برکنار شد؟!
کریمی به تبریز برگشت تا تراکتور به قطر برود

امیر کوشا  
 
هنوز لیگ بیستم تمام نشده بود که فراز کمالوند از سرمربیگری سایپا استعفا داد. آن هم در حالی که نارنجی‌پوشان تهرانی در خطر سقوط بودند و تغییر و تحول می‌توانست به ضررشان تمام شود. همان زمان که این اتفاق افتاد، خبر رسید فراز کمالوند به خاطر اینکه قصد دارد فصل بعد هدایت تراکتور تبریز را به عهده بگیرد، دست به استعفا داد. چرا که نمی‌خواست در بازی هفته آخر مقابل تیم آینده‌اش یعنی تراکتور قرار بگیرد. آن هم در شرایطی که سایپا برای نیفتادن تلاش می‌کرد و تراکتور به دنبال کسب سهمیه آسیا بود.
خیلی‌ها رفتن کمالوند به تراکتور را باور نمی‌کردند اما به محض اینکه لیگ بیستم تمام شد، رسماً خبر رسید کمالوند به تبریز برگشت تا هدایت قرمزپوشان را به عهده بگیرد. این در حالی بود که فیروز کریمی توانست در چند هفته پایانی لیگ بیستم، بهترین نتایج را برای تراکتور به دست بیاورد و حتی این تیم را آسیایی کند.
با وجود اینکه هواداران مخالف بازگشت کمالوند به تراکتور بودند اما باشگاه از این سرمربی نسبتاً جوان حمایت کرد چرا که همان زمان گفته می‌شد کمالوند قرار است اسپانسر ۳۵ میلیاردی به تراکتور ببرد. با این شرایط و البته اینکه تراکتور هم وضعیت مالی خوبی نداشت، کاملاً مشخص بود باشگاه تبریزی از حضور کمالوند استقبال می‌کند. البته خبر اسپانسر خیلی زود از سوی باشگاه تراکتور تکذیب شد اما واقعاً دلیل دیگری برای کنار گذاشتن فیروز کریمی و بازگشت فراز کمالوند به تبریز وجود نداشت.
به هر حال، کار داشت با آرامش پیش می‌رفت که این بار شرایط بدتر از همیشه شد. اعتراض هواداران تراکتور که از قبل وجود داشت، این بار به اوج رسید و محمدرضا زنوزی مالک باشگاه که ظاهراً دنبال بهانه بود، تصمیم به تعطیلی باشگاه تراکتور گرفت. اتفاقی عجیب که باورش سخت بود. زنوزی روی این مسأله پافشاری می‌کرد و البته لیست بدهی‌های چند صد میلیاردی باشگاه تراکتور منتشر می‌شد که نشان می‌داد شرایط این باشگاه برای ادامه کار سخت است و بدون شک هیچ خریداری هم پیدا نمی‌کند. بالاخره با جلسات استانی که برگزار شد و البته قول وزیر ورزش و جوانان برای کمک به حل مشکلات این باشگاه، تعطیلی بعد از ۳ روز به پایان رسید و باشگاه تراکتور شروع به کار کرد.
هنوز از باز شدن باشگاه تراکتور زمان زیادی نگذشت که این بار خبر رسید قرمزپوشان قصد دارند از بازی با النصر عربستان انصراف دهند و برای بازی به قطر نروند. این اتفاق اگرچه عجیب بود اما دیگر چندان غیرقابل باور نبود چون باشگاه تراکتور حتی به تعطیلی هم کشیده شد. در هر حال، همه این مسائل نشان می‌داد تراکتور در شرایط مالی بسیار بدی قرار دارد و ظاهراً از اسپانسر کمالوند هم خبری نیست.
وقتی خبری از اسپانسر وجود نداشته باشد و البته هواداران تراکتور همچنان به بازگشت کمالوند معترض شوند، کاملاً مشخص بود که باشگاه تراکتور تمایلی به ادامه همکاری با این سرمربی ندارد. پس طولی نکشید که خبر رسید فراز کمالوند از سرمربیگری قرمزپوشان تبریزی استعفا داد. در ابتدا خیلی‌ها فکر می‌کردند کمالوند به خاطر انصراف تراکتور از لیگ قهرمانان آسیا چنین تصمیمی گرفت اما ظاهراً برای باشگاه دلایل دیگری وجود داشت که باعث شد به دنبال قطع همکاری با این سرمربی باشند. در واقع به نظر می‌رسد از استعفا خبری نبود و باشگاه تراکتور به این سرمربی چنین پیشنهادی داد که کناره‌گیری کند. به همین دلیل هم بعد از استعفا، زمان زیادی نگذشته بود که هیأت مدیره باشگاه تراکتور اعلام کرد با این تصمیم موافقت کرده است. این در حالی بود که اگر کمالوند خودش واقعاً چنین تصمیمی داشت بدون شک باشگاه تراکتور و هیأت مدیره حتماً در مورد آن همفکری می‌کردند و حداقل یک روز به بررسی آن و انتخاب سرمربی آینده می‌پرداختند اما چنین نبود. فردای روز استعفا و موافقت با آن یعنی جمعه (دیروز) خیلی زود سرمربی جدید تراکتور انتخاب شد. آن هم کسی نبود جز فیروز کریمی. همان سرمربی موفقی که توانست تراکتور را صاحب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا کند.
کریمی هم خیلی زود دست به کار شد تا تیم را آماده بازی با النصر در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا کند. نکته جالب این است که بعد از رفتن فراز کمالوند و بازگشت فیروز کریمی، اکبر ایمانی هافبک تراکتوری‌ها که به خاطر اختلاف با مدیرعامل و سرمربی مستعفی باشگاه در تمرینات شرکت نمی‌کرد، به بنیان‌دیزل برگشت و کارش را از سر گرفت. حالا باید دید فیروز کریمی که آخرین قهرمانی فوتبال ایران در آسیا را با تیم پاس تهران به دست آورد، می‌تواند تراکتور را با این شرایط بحرانی به موفقیت برساند یا نه.
 
خبرنگار عربستانی: AFC درخواست تراکتور را رد کرد
تیم تراکتور سه‌شنبه آینده در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر عربستان می‌رود. تراکتور این روزها به دلیل ابتلای چند بازیکنش به کرونا و مصدومیت چند بازیکن دیگر با مشکل کمبود بازیکن مواجه شد به همین خاطر دو روز پیش درخواستی رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا داد تا 5 بازیکن از رده جوانان به تیم اضافه شود.
سلطان المهوس خبرنگار سرشناس عربستانی و عضو سابق AFC در این زمینه خبر داد: «کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست تراکتور به اضافه شدن 5 بازیکن در لیست آسیایی‌اش بعد از اتمام زمان ارسال لیست را رد کرد.»

 


Page Generated in 0.0061 sec