printlogo


کد خبر: 234749تاریخ: 1400/6/20 00:00
خبر کوتاه

با تأیید فدراسیون جهانی وزنه‌برداری
میزبانی ازبک‌ها قطعی شد
به واسطه موج جدیدی از کرونا در دنیا و مرگبار بودن این ویروس منحوس و همچنین قطعی شدن انصراف فدراسیون وزنه‌برداری گرجستان از میزبانی مسابقات جهانی 2021، فدراسیون جهانی با پیشنهاد کشور ازبکستان موافقت کرد و بالاخره به صورت رسمی میزبانی برگزاری مسابقات قهرمانی جهان و همینطور مجمع مهم و سرنوشت‌ساز انتخاباتی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری را به این کشور و شهر تاشکند واگذار کرد.
بر این اساس هر دو رویداد بزرگ و مهم جهانی در سال 2021 به تاشکند و ازبکستانی رسید که ثابت کرد در شرایط وخیم کرونایی توانمندی بالایی برای برگزاری مسابقات معتبر و مهم بین‌المللی با رعایت استانداردهای بالای جهانی و پروتکل‌های بهداشتی دارد.
بنابراین قرار است مسابقات جهانی بزرگسالان از روز ۷ تا ۱۷ دسامبر (۱۶ تا ۲۶ آذر) در تاشکند برگزار شود. مجمع و کنگره انتخاباتی جهانی وزنه‌برداری نیز طبق برنامه اعلام شده توسط فدراسیون جهانی وزنه‌برداری طی روزهای ۲۰ تا ۲۱ دسامبر (۲۹ و ۳۰ آذر) در همین کشور برگزار خواهد شد. علی مرادی، داود باقری، محسن بیرانوند و سیدعلیرضا قریشی نماینده‌های وزنه‌برداری ایران هستند که از سال گذشته برای کسب کرسی‌های ریاست، دبیرکلی، نایب رئیسی اول، هیأت اجرایی، کمیته پزشکی، کمیته مربیان و کمیته فنی جهانی معرفی و ثبت نام کردند.
 
 
ششمی اسکی‌باز ایران در رقابت‌های چمنی قهرمانی جهان
نمایندگان اسکی ایران در ادامه رقابت‌های چمنی قهرمانی جهان در جمهوری چک، ششم و چهاردهم شدند. روز سوم مسابقات اسکی چمن قهرمانی جهان به میزبانی جمهوری چک در حالی دنبال شد که «استفان یان نمک» اسطوره رشته اسکی چمن در ۴۵ سالگی بازهم شگفتی‌ساز شد و به عنوان قهرمانی رسید.
رقابت‌های روز سوم در رشته سوپرجی دنبال شد که طی آن یان نمک از جمهوری چک به مقام قهرمانی رسید، ادواردو فرائو از ایتالیا دوم شد و یان بوراک دیگر اسکی‌باز کشور میزبان عنوان سوم را به خود اختصاص داد.
پس از نمایندگان کشورهای سوئیس و ایتالیا که به ترتیب عناوین چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند، مهدی سولقانی ملی‌پوش ایران در جایگاه ششم ایستاد. حسین کلهر دیگر ملی‌پوش اسکی روی چمن ایران نیز در جایگاه چهاردهم قرار گرفت.
در مسابقه مردان ۴۶ اسکی‌باز در خط شروع حضور داشتند.
در بخش زنان نیز چیساکی مائدا عنوان اول را کسب کرد، دانیلا کروکل از اتریش دوم شد و نیکولا فریکووا از اسلواکی جایگاه سوم را به دست آورد. در این مسابقه  ۲۶ اسکی‌باز در خط شروع حضور داشتند.
 
 
قزاقستان، میزبان کاراته قهرمانی آسیا شد
اتحادیه کاراته آسیا بعد از انصراف کویت، کشور قزاقستان را به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا معرفی کرد.
فدراسیون کاراته آسیا اعلام کرد نوزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی رده‌های پایه و هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا ۲۸ آذر تا اول دی ماه ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.
برگزاری این رقابت‌ها در آلماتی قزاقستان در شرایطی است که پیش از این کشور کویت به عنوان میزبان رقابت‌ها معرفی شده بود اما با انصراف این کشور، مسابقات در قزاقستان برگزار می‌شود.
آخرین دوره این مسابقات سال ۲۰۱۹ در تاشکند ازبکستان برگزار شد و نزدیک به ۴۰۰ ورزشکار از ۳۱ کشور به رقابت با یکدیگر پرداختند.
 
 
رونمایی از خودروهای اهدایی پوتین به مدال‌آوران
وزیر ورزش روسیه خودروهای اهدایی ولادیمیر پوتین به مدال‌آوران روسیه در المپیک را اعلام کرد.
اولگ ماتیتسین سرپرست وزارت ورزش روسیه در مجمع اقتصادی این کشور گفت: «امسال قرار است خودروهای بی‌ام و به مدال‌آوران المپیکی‌ روسیه اهدا شود. وزیر روسی خاطرنشان کرد که این موضوع توسط صندوق حمایت از المپیک تحت نظارت است.
این خودروها غیر از پاداشی است که این ورزشکاران برای کسب مدال دریافت کردند.بر این اساس برندگان مدال طلا خودرو BMW X۶، برندگان مدال نقره - BMW X۴ و برندگان مدال برنز BMW X۳ دریافت خواهند کرد. همه خودروها در روسیه مونتاژ می‌شوند.روس‌ها در المپیک تابستانی توکیو ۷۱ مدال کسب کردند که ۲۰ مدال از بالاترین استاندارد برخوردار بود. در نتیجه تیم روسیه در رده‌بندی کلی مقام پنجم را کسب کرد.

Page Generated in 0.0060 sec