printlogo


کد خبر: 234745تاریخ: 1400/6/20 00:00
نویدکیا: جذب بازیکنان اسم و رسم‌دار دلیل بر جام گرفتن نیست

محرم نویدکیا سرمربی سپاهان بدون شک یکی از مربیان موفق آینده فوتبال ایران خواهد بود. مربی جوانی که علاوه بر مسائل فنی روی مسائل اخلاقی و حرفه‌ای هم تأکید زیادی دارد. نویدکیا در مورد شرایط باشگاه سپاهان در نقل و انتقالات و روند آماده‌سازی این تیم صحبت‌های جالبی انجام دارد.
 
از فعالیت در نقل و انتقالات تابستانی راضی هستید؟
 واقعیت این است که من خیلی به تغییرات اعتقاد ندارم، مگر اینکه شرایط خاصی پیش بیاید. مثل امسال که دو، سه بازیکن ما به اروپا رفتند یا با یکی از بازیکنان از لحاظ اقتصادی به جمع‌بندی نرسیدیم و جدا شدیم. به خاطر همین در حد 5-4 بازیکنی که از ما جدا شدند یار گرفتیم و نیاز بیشتری هم نداشتیم. تا همین جا برای خودم راضی‌کننده بود. ممکن است برخی بگویند فلان تیم چون در نقل و انتقالات خیلی یار گرفته، خیلی خوب عمل کرده یا فلان تیم کم یار گرفته پس خیلی بد عمل کرده، خیلی به این مسائل اعتقاد ندارم چون فکر می‌کنم تیم‌هایی که خیلی بازیکن جابه‌جا می‌کنند، از دیدگاه فوتبالی شاید دچار معضلاتی هم بشوند و این سؤال مطرح می‌شود؛ چرا انتخاب‌هایی که می‌کنند اینقدر مشکل‌دار بوده که بخواهند آنها را جابه‌جا کنند.
با توجه به مهره‌هایی که جذب کردید، برخی می‌گویند سپاهان کهکشانی شده، به همین خاطر انتظارات از این تیم بالا رفته  و شاید هواداران سپاهان امسال صد درصد انتظار جام داشته باشند.
 کهکشانی...! احسان حاجی‌صفی ملی‌پوش ما بود و او را از دست دادم. از او به عنوان شماره 8 استفاده می‌کردم و به همین خاطر در پست او ریگی را گرفتیم. محبی را از دست دادم و به جای او فرشاد احمدزاده را گرفتیم. کی‌روش استنلی را از دست دادم و به جای او شهریار مغانلو را جذب کردیم. دروازه‌بان اول تیم را از دست دادم و به جای او دو دروازه‌بان دیگر گرفتیم تا خیال‌مان راحت‌تر شود. در اصل کار خیلی پیچیده‌ای انجام ندادیم. فقط سعی کردیم جایگزین نفراتی که از دست دادیم را داشته باشیم. تیم خوبی داریم اما واقعیت این است؛ خیلی به این اعتقاد ندارم که چون بازیکنان اسم و رسم‌دارند می‌توانیم جام بگیریم. فکر می‌کنم اینها حرف‌های عامیانه باشد. خیلی از تیم‌ها هستند که بازیکنان زیادی می‌گیرند اما موفق نمی‌شوند. مهم این است که بتوانیم بازی به بازی نتایج خوبی بگیریم و مثل سال گذشته رو به جلو برویم.
در مقطعی بحث حضور سیدحسین حسینی و رشید مظاهری در سپاهان مطرح شد.
 برخلاف سیدحسین حسینی که خودش و مدیر برنامه‌هایش علاقه داشتند به سپاهان اضافه شود نه خود ما خیلی، رشید را خودمان دل‌مان می‌خواست به تیم اضافه شود. با او صحبت هم کردیم اما بر سر یکی، دو مسأله به جمع‌بندی نرسیدیم و تصمیم گرفتیم با هم همکاری نکنیم.
به خاطر انتقال مغانلو به سپاهان هجمه‌های زیادی علیه این تیم به وجود آمد و حرف‌هایی در مورد هزینه نجومی باشگاه در نقل و انتقالات مطرح شد...
 نیازی به دفاع نیست. خودم پیش وجدانم راحت هستم. همه ما، باشگاه و اعضای هیأت مدیره می‌دانیم که ریخت و پاشی نکردیم. با تعویض بازیکنان خیلی از مشکلات‌مان حل شد. منصوری را با نیما میرزازاد تعویض کردیم و برایمان هزینه‌ای نداشت. محبی را با شهریار تعویض کردیم که این هم هزینه‌ای برایمان نداشت.
شرایط و عملکرد ملی‌پوشان سپاهان به خصوص امید نورافکن را چطور می‌بینید؟
 خیلی خوشحالم که سه بازیکن من در تیم ملی هستند. سال قبل احسان، پیام و حتی دانیال هم در تیم ملی بودند. برایم جای خوشحالی است که امسال گزینه‌های بیشتری نسبت به سال قبل داریم.
عملکرد تیم ملی را در دو بازی که انجام داد چطور دیدید؟ با توجه به اینکه انتقاداتی در کنار تمجیدها هم وجود دارد.
 از کسی که نتیجه می‌گیرد نمی‌توان بیهوده انتقاد کرد. خوب یا بد تیمش نتیجه می‌گیرد. اگر فوق‌العاده بازی می‌کرد و به عراق می‌باخت کسی می‌گفت فوق‌العاده بازی کرده؟ الان برده و با این شرایط فکر نمی‌کنم نیاز به انتقاد باشد. وقتی شرایط خوب نباشد همه می‌توانند نظرشان را بگویند. از یک مربی آلمانی پرسیدند بهترین دوست شما کیست، گفت جدول چون اگر بالای جدول باشم هیچ‌کس نمی‌تواند به من حرفی بزند اما اگر پایین باشم هر کسی به خودش اجازه می‌دهد در موردم نظر بدهد. به همین دلیل الان جدول نشان می‌دهد باید به سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم. باید به او اجازه کار بدهیم و کمکش کنیم که کارش را ادامه بدهد.
 

Page Generated in 0.0060 sec