printlogo


کد خبر: 234743تاریخ: 1400/6/20 00:00
هفته سوم سری‌ آ، دوباره ناپولی، دوباره یوونتوس
فرار از بحران!

گزارش
علی بابازاده     
 
انگار گره کور در سرنوشت گورخرهای تورین بازهم باید با پیروزی برابر ناپلی‌ها باز شود؛ شنبه شب در‌ هفته سوم از سری مسابقات سری آ ایتالیا، در ورزشگاه دیگو آرماندو مارادونا و از ساعت ۳۰:۲۰ دقیقه، ناپولی با هدایت لوچانو اسپالتی به مصاف یوونتوس و ماسیمیلیانو آلگری می‌رود و نتایج هفته‌های اخیر بانوی‌ پیر بر حساسیت‌های این مسابقه افزوده؛ فصل برای یووه به بدترین نوع ممکن آغاز شد و جدایی کریستیانو رونالدو تنها مصیبتِ این‌ فصل آندره آنیلی و مکس آلگری نخواهد بود.
خبرهای مشکلات مالی روز به روز بیشتر می‌شوند و رسانه‌های ایتالیایی «خطرِ ورشکستگی» را بیخ گوش راه‌راه‌پوشان تورین می‌دانند!
باشگاه در فصل مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ متحمل ضرری ۱۹۰ میلیون یورویی شده که این رقم، بیش از ۲ برابر ضرر ثبت شده در فصل گذشته می‌باشد و دلیل اصلی آن همه‌گیری ویروس کرونا و نبود تماشاگران در یووه آرنا اعلام شده؛ حذف در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، دور شدن از قهرمانی سری آ و دستمزدها و پرداخت‌های سنگین برای ستارگان بخش عظیمی از عمده درآمدهای یوونتوس را کاهش داده و در چنین شرایطی چه معجزه‌ای جز «سوپر لیگ اروپا» می‌تواند معجونِ شفابخش نام بگیرد؟
ماسیمیلیانو ایراتی قضاوت جدال حساس شنبه شب را برعهده خواهد داشت و آرون رمزی، آرتور ملو و فدریکو کیه‌زا برای یووه و الکس مرت، داوید اوسپینا، دریس مرتنز، فوزی غلام و زیلنسکی هم برای ناپولی در مسابقه حضور نخواهند داشت و مصدومیت مانع حضورشان در هفته سوم لیگ ایتالیا شده. ناپولی فصل جدید را با لوچانو اسپالتی خوب شروع کرده و کسب دو پیروزی برابر تیم‌های وِنِزیا و جنوا فعلاً آنها را با شش امتیاز در رده پنجم جدول جای داده؛ در آن سوی میدان اما یووه با یک امتیاز، ناکامی‌های سال گذشته را به فصل جدید انتقال و تساوی برابر اودینزه و باخت هفته دوم مقابل امپولی پسرانِ مکس آلگری را به رتبه دوازدهم جدول رده‌بندی فرستاده است.
قطع به یقین فروش و اجازه جدایی کریستیانو رونالدو برای آنیلی گران تمام خواهد شد و سؤال اصلی هواداران این‌ است که آیا مویزه کین و آلوارو موراتا می‌توانند حتی در مجموع زدن سی گل طی یک فصلِ سری آ را تضمین کنند؟ اتفاقی که با وجود CR۷ می‌توانست حداقل یک سال دیگر هم رخ بدهد و گلزنی‌های فوق ستاره پرتغالی، بخشی از عمده مشکلات فنی و مدیریتی تیم را حل می‌کرد.
«بازی مرگ و زندگی» زودتر از همیشه برای تورینی‌ها آغاز شده و باخت برابر ناپولی اختلاف با صدر جدول را در هفته سوم به عدد ۸ خواهد رساند؛ فعلاً هفته‌های ابتدایی لیگ را سپری می‌کنیم و مسابقات زیادی برای جبران نتایج ضعیف و حضور مجدد در کورسِ قهرمانی‌ باقی مانده اما آیا اساساً می‌توان امیدی به این تیم برای بازگشت به روزهای اوج داشت؟ تیمی که از جنبه‌های فنی و اقتصادی بیشترین آسیب‌ها را دیده و بازگشت آلگری آن‌هم پس از شکست در پروژه «پیشرفت با پیرلو»، یک پسرفتِ تمام عیار شناخته می‌شود.
امشب ناپولی در تلاش برای کسب پیروزی خانگی خواهد بود و ۹ امتیازی شدن آنها قدرتِ اسپالتی و بازیکنانش را به رخ رقیبان می‌کشد؛ برای آلگری اما حتی پیروزی در جدالِ بزرگ هفته سوم نیز ضامنِ موفقیت نیست و عملیاتِ «فرار از بحران» کماکان در جریان است!
 

Page Generated in 0.0047 sec