printlogo


کد خبر: 234730تاریخ: 1400/6/20 00:00
اعتراض تند یحیی به فدراسیون:
فقط برای ما قانون گذاشتند که بازیکن خارجی نگیریم

بعد از اعتراض باشگاه پرسپولیس به قانون منع جذب بازیکن خارجی که آخر هفته قبل در قالب بیانیه‌ای خطاب به فدراسیون منتشر شد، دیروز هم یحیی گل‌محمدی اعتراض تندی به این مسأله داشت. یحیی در مصاحبه تلفنی با برنامه ورزش و مردم نسبت به این مسأله اعتراض کرد:
 ما خیلی تلاش کردیم برای اینکه بتوانیم یک بازیکن خارجی بگیریم. نمی‌خواهم اسم بیاورم ولی متأسفانه این مجوز از طرف فدراسیون برای ما صادر شد و با توجه به اینکه مسابقات خیلی حساس و سختی هم در پیش داریم، انتظار داشتیم که حداقل به باشگاه‌های بدهکار اجازه می‌دادند یک بازیکن بگیرند. نمی‌گویم دو، سه یا چهار بازیکن. ولی متأسفانه این اتفاق رخ نداد و باید با همین شرایطی‌ که داریم ادامه بدهیم.
این قانونی که وضع شده من حساب کردم فقط برای پرسپولیس است. از همان اول می‌گفتند پرسپولیس بازیکن خارجی نگیرد و بقیه بگیرند خیلی راحت‌تر می‌شد با این قضیه کنار آمد تا اینکه یکسری قوانین بگذارند که فقط پرسپولیس نتواند بازیکن بگیرد. ضمن اینکه آن چیزی که ما می‌دانیم بعضی از باشگاه‌ها رأی دارند و در آستانه محرومیت هستند ولی به آنها گفتند می‌توانند بازیکن بگیرند. یک مقدار عجیب است. چند نفر از خود مسئولان فدراسیون مصاحبه کردند و تناقض‌گویی در صحبت‌هایشان بوده. یک جا گفتند می‌توانند بگیرند و یک جا‌ گفتند نمی‌توانند.
این قانونی که وضع شده شفاف نیست و باشگاه‌ها را سردرگم کرده ولی خروجی این قوانینی که گذاشتند این است که پرسپولیس نمی‌تواند بازیکن بگیرد و بقیه باشگاه‌ها می‌توانند بازیکن بگیرند و این به نظر من یک مقدار بی‌انصافی است در حق باشگاهی مثل پرسپولیس که در این چند سال اخیر آبروی فوتبال ایران را خریده و دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و اعتبار فوتبال ایران بوده و این سهمیه‌های ۳+۱ یا ۲+۲ که ما هر سال می‌گیریم به خاطر حضور موفق پرسپولیس در باشگاه‌های آسیا بوده و امیدوارم این مسأله در نظر گرفته شود. ضمن اینکه بیشترین بازیکن را پرسپولیس به تیم ملی داده، حتی مربی‌هایشان، آقایان باقری و خانبان. من بحث دارم که چرا با مربی که با باشگاهش قرارداد دارد برای تیم ملی قرارداد امضا می‌شود. با این حال در شرایطی که خودمان اوضاع حساسی داریم و احتیاج داشتیم به این مربیان و بازیکنان اما خیلی راحت اجازه دادیم که این اتفاق بیفتد چون در نهایت وقتی تیم ملی موفق باشد افتخار برای باشگاه ماست.
 رضایت داشتیم که بازیکنان در تیم ملی حضور داشته باشند اما همه چیز یکطرفه است. باشگاه ما به فدراسیون خدمات می‌دهد و ما از آن طرف گفتیم یک بازیکن اجازه بدهید بگیریم که متأسفانه این اجازه را به ما ندادند.
 بازی با استقلال تاجیکستان قطعاً بازی آسانی نیست‌. به عنوان تیم اول گروه راهی این مرحله شده و شرایطی هم که آنجا وجود دارد یک مقدار متفاوت است. انگیزه دارند و خیلی فضای رسانه‌ای تیم‌شان را بستند حتی ما نتوانستیم یک بازی از تیم‌شان را ببینیم. پخش مستقیم همه بازی‌ها را بسته بودند و فقط هم این تیم این کار را کرد. خیلی حمایت می‌شود. بعد از لیگ قهرمانان با توجه به تغییراتی که داشتند ما دیگر نتوانستیم فیلمی از آنها به دست بیاوریم. آنجا هم چمن مصنوعی‌ و یکسری مشکلات اینچنینی وجود دارد ولی ما پرسپولیس هستیم و همیشه بازیکنان در شرایط سخت کار کردند. امیدواریم بتوانیم بازی خوبی انجام بدهیم. بچه‌های ما نشان دادند مرد روزهای سخت هستند و با توجه به حمایت هوادارها و امیدواری‌شان برای صعود حتماً با تمام وجود می‌رویم و ان‌شاءالله یک نتیجه خوب می‌گیریم.

Page Generated in 0.0062 sec