printlogo


کد خبر: 234715تاریخ: 1400/6/20 00:00
صحبت‌های مهم در ملاقات عزیزی خادم و اینفانتینو
از VAR و زنان تا اصلاح اساسنامه و خطر تعلیق

در دیدار اول مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی تیم ملی ایران توانست پس از نزدیک به دو سال در ورزشگاه آزادی بازی کند و مقابل سوریه با نتیجه یک بر صفر به برتری برسد. با این حال هنوز هیچ تضمینی برای ادامه میزبانی تیم ملی وجود ندارد. در جلسه‌ای که پنجشنبه میان اینفانتینو و عزیزی خادم در قطر برگزار شد، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به دو نکته مهم برای ادامه میزبانی ایران اشاره کرد. اینفانتینو ضمن تقدیر از رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران و اقداماتی که پس از روی کار آمدن انجام داده است، گفت: «در مدت کوتاهی که ریاست فدراسیون فوتبال ایران بر سر کار آمده، تغییرات مثبت بسیاری مشهود بوده که یکی از مهم‌ترین آنها توجه به فوتبال زنان بوده است.»
رئیس فیفا اما در ادامه به دو موضوع مهم پرداخت و تأکید کرد: «پیگیری فدراسیون فوتبال در بحث میزبانی و اصرار بر آن ستودنی است و امیدوارم دو مسأله مهم  VAR و حضور زنان در ورزشگاه‌ها حل و بازی ایران-کره‌جنوبی به میزبانی تهران با حضور زنان و VAR برگزار شود.»
تیم ملی روز 20 مهرماه و چند روز پس از مصاف با امارات در خاک این کشور به ایران باز خواهد گشت و باید آماده دیدار برابر کره‌جنوبی شود؛ دیداری که اینفانتینو ابراز امیدواری کرده با حضور تماشاگران زن و تکنولوژی VAR برگزار شود. با این حال وضعیت کرونا در ایران به هیچ وجه مناسب نیست و هنوز هیچ اقدامی برای حضور تماشاگران مرد نیز در استادیوم‌ها نشده است. علاوه بر این آنطور که عزیزی خادم در مصاحبه‌های خود بر آن تأکید کرده، احتمالاً تکنولوژی  VAR در روزهای پایانی سال در ایران قابل استفاده خواهد بود.
اینها دو چالش بزرگ فدراسیون جدید هستند که باید دید چطور در روزهای آینده به آن واکنش نشان خواهند داد و چه واکنشی به درخواست‌های اینفانتینو خواهند داشت. البته یکی دیگر از موضوعات مهمی که توسط اینفانتینو در جلسه با عزیزی خادم مطرح شد، موضوع اساسنامه فدراسیون فوتبال و تعهداتی بود که برعهده دولت وجود دارد و باید در زمان تعیین شده نهایی شود تا اساسنامه به تأیید برسد؛ این یکی از مسائلی بود که رئیس فیفا در بخشی از جلسه خود با عزیزی خادم بر آن تأکید کرد.
یکی دیگر از موضوعات جالب توجه جلسه برگزار شده میان رئیس فدراسیون فوتبال ایران و فیفا، صحبت‌ برای برنامه‌ریزی ملاقاتی میان اینفانتینو و سید ابراهیم رئیسی بود که اینفانتینو در مورد آن اینطور صحبت کرده است: «می‌خواهم ایشان را در جریان فوتبال و فعالیت‌های مربوط به آن قرار دهم.»
چندین سال پیش بود که ستاره‌های بازنشسته فوتبال دنیا نظیر کارلوس، سالگادو، داویدز، یورک و... برای برگزاری دیداری دوستانه راهی ایران شدند و به مصاف ستاره‌های ایران رفتند؛ دیداری که با شکست ستاره‌های ایران خاتمه یافت. حالا اما بار دیگر پیشنهاد برگزاری بازی مشابهی از سوی فدراسیون ایران ارائه شده که با پاسخ مثبت اینفانتینو همراه شده است. سایت فدراسیون فوتبال در رابطه با این موضوع نوشت: «در این دیدار عزیزی خادم از اینفانتینو دعوت کرد تا در یکی از بازی‌هایی که به میزبانی ایران برگزار می‌شود، حضور داشته باشد و در ورزشگاه تماشاگر ویژه بازی تیم ملی شود. اینفانتینو نیز این دعوت را پذیرفت و مقرر شد تا فدراسیون ایران از فدراسیون کشورهای همجوار و همچنین قطر هم رسماً دعوت کند تا آنها نیز در آن زمان به ایران سفر کنند. یکی دیگر از پیشنهاداتی که عزیزی خادم داشت و ‌مورد موافقت اینفانتینو قرار گرفت، برگزاری بازی خیریه بین ستاره‌های ایران و ستاره‌های فیفا به میزبانی ایران بود که در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.»
رئیس فیفا در پایان این دیدار خطاب به همه هواداران فوتبال در ایران گفت: «از ملاقات با رئیس فدراسیون فوتبال، دوست عزیزم مفتخرم و بسیار خوشحالم. به همه اعلام می‌کنم که سال آینده اواخر ژانویه یا فوریه (بهمن یا اسفند ۱۴۰۰) به ایران سفر خواهم کرد که با هم به تماشای فوتبال بنشینیم و موفقیت ایران را جشن بگیریم. به زودی شما را خواهم دید.»
 

Page Generated in 0.0056 sec