printlogo


کد خبر: 234712تاریخ: 1400/6/20 00:00
ادامه شکست‌ناپذیری برزیل و آلبی‌سلسته در مقدماتی جام جهانی
روز به یاد ماندنی آرژانتین با رکوردشکنی مسی

 لیونل مسی هفتاد و نهمین گل ملی‌اش را هم برای آرژانتین به ثمر رساند اما این گل برای او با گل‌های قبلی تفاوت خاصی داشت چرا که باعث شد رکورد بیشترین گل زده ملی در میان تمام فوتبالیست‌های مرد آمریکای جنوبی که پیش از این در اختیار پله اسطوره برزیل بود را بشکند. مسی با هت‌تریک در پیروزی 3-صفر آرژانتین مقابل بولیوی در مقدماتی جام جهانی 2022 در ورزشگاه مونومنتال بوئنوس‌آیرس، حالا دو گل بیشتر از 77 گلی که پله برای برزیل زد در کارنامه دارد. در میان تمام فوتبالیست‌های آمریکای جنوبی حالا فقط دو بازیکن (زن) هستند که گل‌های ملی بیشتری از مسی دارند: مارتا (109) و کریستیانه (96) هر دو در تیم ملی زنان برزیل. بعد از مسی و پله در رده‌بندی بهترین گلزنان ملی فوتبال مردان در آمریکای جنوبی، نیمار هم تیمی ‌پاری‌سن‌ژرمنی مسی است که 69 گل ملی برای برزیل به ثمر رسانده است.
مسی بعد از بازی گفت: «استرس زیادی داشتم اما فقط می‌خواستم از شب‌مان لذت ببرم. مدت زیادی منتظر این لحظه بودم. ما بازی را بردیم و این مهم‌ترین چیز بود و حالا می‌توانیم جشن بگیریم.»
مسی 34 ساله تا الان تابستانی خاطره‌انگیز را سپری کرده است. او که ماه پیش باشگاه خود را از بارسلونا به PSG تغییر داد، اولین قهرمانی ملی خود در رده بزرگسالان با آرژانتین را در ماه ژوئن به دست آورد وقتی که برزیل را در خاک خودش در فینال ورزشگاه ماراکانا شکست دادند و قهرمان کوپا آمه‌ریکا شدند. از آن زمان تا بامداد جمعه فرصت نشده بود که آنها این قهرمانی را در کنار هواداران‌شان جشن بگیرند اما این اتفاق سرانجام در حضور 21 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه مونونتبال رخ داد و مسی و هم‌تیمی‌هایش با جام قهرمانی‌شان دور افتخار زدند. او در این باره هم گفت: « قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا  یک لحظه بی‌نظیر بود. راه بهتری برای انجام این کار وجود نداشت و اکنون می‌توانیم قهرمانی‌مان را جشن بگیریم.  این باورنکردنی است. مادرم ، برادران من اینجا در سکوها هستند. آنها برای اینکه مرا با این جام ببینند متحمل فشار زیادی شده بودند.... من بسیار خوشحالم.»
اما مسی با هت‌تریکش یک رکورد دیگر را هم شکست. او حالا با 26 گل در بازی‌های مقدماتی جام جهانی، لوئیس سوارس، ستاره تیم ملی اروگوئه و هم‌تیمی سابقش در بارسلونا را به عنوان دارنده بیشترین گل در بازی‌های انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی پشت سر گذاشته است. سه گلی که بولیوی از مسی خورد هم این تیم را به دریافت کننده بیشترین گل از کاپیتان 34 ساله آلبی‌سلسته در رقابت‌های ملی تبدیل کرد. بهترین گلزن تاریخ ملی آرژانیتن با 79 گل در یکصد و پنجاه ‌و ‌هفت بازی ملی، پیش از این در چهار فینال شامل سه فینال کوپا آمه‌ریکا در سال‌های 2007، 2015 و 2016 و فینال جام جهانی 2014 شکست خورده بود.
 
تداوم شکست ناپذیری
پیروزی آرژانتین با هت‌تریک مسی، روند شکست‌ناپذیری این تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 را هم تداوم بخشید. با این حال آلبی‌سلسته که از 8 بازی‌‌اش 5 تا را برده و مابقی را مساوی کرده، هنوز با 6 امتیاز اختلاف نسبت به برزیل 24 امتیازی در رده دوم جدول است. برزیلی‌ها هم مانند آرژانتین هنوز در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 شکست نخورده‌اند اما آنها برخلاف رقیب سنتی‌شان حتی امتیاز از هم از دست نداده‌اند و برد 2 بر صفر خانگی‌شان برابر پرو هشتمین برد متوالی آنها در هشتمین بازی‌شان بود. هر دو تیم به دلیل لغو یک دور از بازی‌ها به خاطر کرونا و لغو بازی رودرروی‌شان به دلیل مداخله مأموران بهداشتی و امنیتی به زمین بازی، یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌های آمریکای جنوبی انجام داده‌اند. با این پیروزی، رکورد شکست‌ناپدیری آرژانتین تحت هدایت لیونل اسکالونی در تمامی رقابت‌ها به 22 بازی رسید.
 

Page Generated in 0.0058 sec