printlogo


کد خبر: 234708تاریخ: 1400/6/20 00:00
لایپزیگ- بایرن، ساعت 21:00
دیدار رفقای قدیمی

یولیان ناگلسمان مربی سابق لایپزیگ قرار است امشب در رد بول آره‌نا روی نیمکت تیم میهمان بنشیند و بایرن‌مونیخ را هدایت کند. سه تا از چهار بازی آخر دو تیم مساوی شد هرچند در آخرین دیدار دو تیم در همین ورزشگاه بایرن با یک گل به پیروزی رسید.
قبل از تعطیلات بازی‌های ملی، لایپزیگ دومین باخت خود در سه مسابقه لیگ این فصل را متحمل شد و در زمین ولفسبورگ با یک گل باخت تا با احتساب فصل قبل پنجمین باخت متوالی خارج از خانه در کارنامه‌اش ثبت شود این تیم البته در خانه عملکرد خوبی داشته و از 10 بازی آخر تنها یک باخت متحمل شده.
به هر حال، سه امتیاز از سه بازی بدترین شروع لایپزیگ در تاریخ کوتاهش در بوندس‌لیگا است و وظیفه جس مارش بازگرداندن تیم به روزهای خوب است که با بازی امشب مقابل بایرن‌مونیخ شروع می‌شود و با دیدار لیگ قهرمانان برابر منچسترسیتی ادامه پیدا می‌کند. لایپزیگ در هفت بازی آخرش برابر بایرن نتوانسته به پیروزی برسد.
بایرن هم با وجود تساوی یک بر یک در روز نخست فصل، بسیار قوی به نظر می‌رسد و در پنج مسابقه اولش در رقابت‌های این فصل 24 گل زده که پنج تای آن در آخرین بازی بوندس‌لیگا مقابل هرتابرلین بود. سه گل توسط رابرت لواندوفسکی و یک گل از توماس مولر و جمال موسیالا. بایرن البته در سه بازی آخر خارج از خانه‌اش پیروز نشده و آخرین بار در فصل 2012-2011 چهار بازی را بیرون از مونیخ نبرد. قهرمان 9 فصل اخیر بوندس‌لیگا در 12 بازی رسمی با لایپزیگ 6 برد و 5 تساوی داشته و تنها یک بار سه سال و نیم پیش برابر این تیم شکست خورده.
اخبار تیمی
انتظار می‌رود مارش همان نفراتی را در ترکیب اصلی قرار دهد که در دو بازی قبلی بوندس‌لیگا بوده‌اند؛ این یعنی مدافع راست کم سن و سال، یوشکو گاردیول در دفاع چپ به جای آنجلینوی مصدوم بازی می‌کند. 
ایلایکس موریبا که در آخرین ساعات فصل نقل و انتقالات با قراردادی دائمی از بارسلونا خریداری شد، این هفته برای قرارگرفتن در ترکیب مبارزه می‌کند هرچند احتمالاً روی نیمکت بنشیند. آمادو هایدارا و تایلر آدامز هم در مرکز زمین می‌مانند.
مهاجم تیم، آندره سیلوا که در 60 بازی آخرش در بوندس‌لیگا 41 گل زده برای بازی در نوک حمله شانس بیشتری نسبت به یوسف پولسن و برایان برابری دارد.
بایرن‌مونیخ اما دو فرانسوی خود را ندارد چون کینگزلی کومان و بنژامین پاوار به ترتیب دچار مصدومیت همسترینگ و مچ شده‌اند. در غیاب پاوار، یوسیپ استانیشیچ 21 ساله در دفاع راست جایش را حفظ می‌کند. 
در خط حمله هم گزینه‌های زیادی برای بازی به جای کومان وجود دارد مانند موسیالا، لروی سانه و سرژ گنابری. دایوت اوپامکانو و مارسل سابیتزر، خریدهای تابستانی بایرن، می‌توانند در بازی امشب برابر تیم سابقشان بازی کنند هرچند دومی کشاله‌اش آسیب دیده است.
لواندوفسکی که یک بار دیگر در نوک حمله تیم میهمان قرار می‌گیرد در هر یک از 13 بازی آخرش در بوندس‌لیگا گل زده و حالا تنها سه بازی فاصله دارد تا رسیدن به رکورد گرد مولر فقید که در فصل 1970-1969 در 16 بازی پیاپی گل زد.
 
ترکیب احتمالی: 
لایپزیگ: گولاچی؛ کلاسترمان، اوربان، سیماکان، گاردیول؛ آدامز، ‌هایدارا؛ ژوبولژای، فورزبرگ، انکونکو؛ سیلوا
بایرن‌مونیخ: نویر؛ استانیشیچ، اوپامکانو، سوله، دیویس؛ کیمیش، گورتزکا؛ گنابری، مولر، موسیالا؛ لواندوفسکی
 

 


Page Generated in 0.0060 sec