printlogo


کد خبر: 234707تاریخ: 1400/6/20 00:00
رونالدو تا 42 سالگی به فوتبال ادامه می‌دهد
بولت: هنوز عاشق دویدن هستم

یوسین بولت می‌گوید برای بازگشت خیلی دیر است اما هنوز امکان یک بازگشت دراماتیک برایش وجود دارد. برنده هشت مدال طلای المپیک که در سال 2017 به دوران حرفه‌ای پرافتخار خود پایان داد، می‌گوید وسوسه شده بود که خودش را به المپیک 2020 توکیو برساند اما مربی‌اش متقاعدش کرده این کار را نکند. بولت به بی بی سی گفت: «خیلی دیر است، اگر می‌خواستم برگردم باید به این المپیک خودم را می‌رساندم. وقتی به مربی‌ام گفتم می‌خواهم ورزش حرفه‌ای را کنار بگذارم روبه‌رویم نشست و گفت اگر بازنشسته شوی تمام است. من هیچ کاری نمی‌توانم برایت بکنم، مطمئن شو که آماده بازنشستگی هستی. یادم هست سال 2019 سراغش رفتم و گفتم نظرت درباره بازگشت به المپیک چیست؟ به من زل زد و گفت فکرش را هم نکن. اگر مربی‌ام نباشد من هیچ کاری نمی‌کنم چون به او باور دارم و اگر بگوید نه، تمام است هرچند هنوز عشقش را دارم و تنم برایش می‌خارد.»
 
پایان رکورد 33 ساله
دونده نامدار جاماییکایی باور دارد رقابت بین دونده‌های زن هموطنش، شلی آن فریزر پرایس و الن تامپسون هرا شاید به شکستن رکورد جهانی صد و دویست متر منجر شود که از رکورد سال 1988 فلورنس گریفیت جوینر آمریکایی دست نخورده است.
تامپسون هرا در توکیو با موفقیت از قهرمانی خود در صد و دویست متر المپیک دفاع کرد و ماه گذشته در اوژن رکورد شخصی خود در صدمتر را به 54/10 ثانیه رساند که تنها پنج صدم ثانیه با رکورد گریفیت جوینر فاصله دارد.
بولت می‌گوید: «وقتی تلاش و دویدن سریع اینها را می‌بینم فکر می‌کنم شاید دیگر وقت شکسته شدن این رکورد رسیده باشد. تکنیک الن خیلی پیشرفت کرده و همینطور شلی آن. او خیلی شق و رق می دود و روان‌تر از قبل شده. فکر می‌کنم این دخترها می‌توانند رکورد را بشکنند. در این 33 سال خیلی درباره این رکورد صحبت شده و اگر شکسته شود، اتفاق بزرگی در ورزش رخ می‌دهد.»
 
رونالدو ماشین است
بولت علاوه بر دو و میدانی شیفته فوتبال و منچستریونایتد است و مثل بیشتر هواداران شیاطین سرخ منتظر اولین بازی کریستیانو رونالدو در بازگشت دراماتیکش از یوونتوس به یونایتد است: «تماشای بازگشت او فوق‌العاده است. کریستیانو توقع زیادی از خودش و بازیکنان اطرافش دارد و این باعث بهترشدنش می‌شود. او در سطح متفاوتی است، ماشین است. فکر می‌کنم تا 42 سالگی می‌تواند بازی کند چون همیشه آمادگی‌اش را نگه می‌دارد حتی بیشتر از جوان‌ها و این به خاطر تلاش و اراده بالایش است.»
 
حضور در دنیای موسیقی
بعد از یک دوره کوتاه به عنوان فوتبالیست حرفه‌ای حالا سراغ یک کار دیگر بعد از دویدن رفته: موسیقی. او در کنار بهترین دوستش، ناجنت ان جی واکر در آلبوم رگا تهیه‌کننده بوده و بازی کرده و مثل دو و میدانی می‌خواهد در موسیقی هم بهترین باشد: «هدفم قله است. می‌خواهم جایزه گرمی را ببرم. می‌خواهم در اوج باشم، در جایگاهی که همه تهیه‌کننده‌های موسیقی درباره کارم حرف بزنند. می‌دانم کار سختی است و خیلی چیزها باید یاد بگیرم اما از این فرآیند لذت می‌برم.»
منبع: BBC
 

Page Generated in 0.0054 sec