printlogo


کد خبر: 234706تاریخ: 1400/6/20 00:00
تداوم شگفتی‌ها در آخرین گرنداسلم فصل تنیس
2 نوجوان در فینال اوپن آمریکا

 شگفتی‌های رقابت‌های تنیس اوپن آمریکا، آخرین گرنداسلم فصل، با صعود یک نوجوان دیگر به فینال این مسابقات در بخش زنان ادامه پیدا کرد.
«اِما رادوکانو» دختر 18 ساله انگلیسی با کسب نهمین پیروزی متوالی‌اش موفق شد به فینالی راه پیدا کند که رقیبش در آن یک نوجوان دیگر است. مدت کوتاهی پس از آنکه لیلا فرناندس 19 ساله از کانادا برای اولین بار جواز حضور در فینال یک گرنداسلم را کسب کرد، رادوکانو هم با یک پیروزی قاطع 2 ستی برابر زن شماره 17 تنیس جهان مارسیا ساکاری از یونان، فینالیست شد تا شگفتی‌های اوپن آمریکا و هیجان تماشاگران این تورنمنت از وقوع اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی بیشتر شود.
رادوکانو در حالی فینالیست می‌شود که پیش از این هم به اولین شرکت کننده -چه زن چه مرد- در عصر مدرن تنیس تبدیل شده بود که از مرحله مقدماتی به نیمه نهایی یک گرنداسلم می‌رسد. این نهمین بازی متوالی او با احتساب بازی‌هایش در مرحله مقدماتی بود که آن را بدون قبول حتی یک شکست در یک ست پشت سر گذاشت تا صعودی مقتدرانه به فینال داشته باشد.
او پس از بازی گفت: «راستش، روزهای حضورم اینجا در نیویورک خیلی زود گذشت. من مراقب شیوه سپری شدن هر یک از روزهایم در اینجا بودم و باید بگوید هنوز هم باورم نمی‌شود که فینالیست شده‌ام. از همه آنهایی که به من کمک کردند به این مرحله برسم بسیار متشکرم.»
در فینال بخش زنان اوپن آمریکا، چه رادوکانو پیروز شود چه لیلا فرناندس، قهرمان تنیسوری خواهد بود که از گمنامی به یکی از مهم‌ترین افتخارات این رشته ورزشی دست پیدا می‌کند و جایزه 5/2 میلیون دلاری این مسابقات را از آن خودش خواهد کرد.  البته دست بازنده فینال هم خالی نخواهد ماند و او نیز بابت صعودش تا این مرحله از رقابت‌ها 25/1 میلیون دلار جایزه می‌گیرد.
این دو ورزشکار یکدیگر را از دوران رقابت‌شان در بخش جوانان می‌شناسند. در آخرین مصاف آنها در رقابت‌های جوانان تنیس ویمبلدون که چند سال قبل برگزار شد، این رادوکانو بود که موفق شد حریف کانادایی‌اش را در 2 ست متوالی با نتایج مشابه 6-4 شکست دهد. رادوکانو پس از پیروزی‌اش در مرحله نیمه‌نهایی درباره اینکه آیا حالا برای قهرمانی در این مسابقات روی خودش فشاری احساس می‌‌کند، گفت: «خب از آنجا که من یک شرکت‌کننده راه یافته از مرحله مقدماتی هستم، فشاری روی من نیست. منظورم این است که آیا اصلاً کسی از من انتظار قهرمانی دارد؟ زمانی که وارد مسابقات شدم اصلاً فکرش را نمی‌کردم که فینالیست شوم. فکر می‌کردم در پایان مرحله مقدماتی باید دغدغه تهیه بلیت پرواز برگشتم را داشته باشم. اما الان دیگر آن مشکل را ندارم.»
در حالی که ستاره‌هایی مانند راجر فدرر، رافائل نادال، سرنا و ونوس ویلیامز همگی به دلیل مصدومیت نتوانسته‌اند در رقابت‌های اوپن آمریکای سال جاری شرکت کنند، تنیسورهای جوان از فرصت استفاده کرده‌اند تا دل هواداران را به دست آورند و در این میان فرناندس و رادوکانو بیش از سایر شرکت‌کنندگان جوان مسابقات، موفق بوده‌اند.
منبع: فوربز
 

Page Generated in 0.0046 sec