printlogo


کد خبر: 234333تاریخ: 1400/6/10 00:00
شروع نسبتاً آسان امارات، حریف سوم تیم ملی
کمین فان‌مارویک برای لبنان با گلزن برزیلی

یادداشت
آرمن ساروخانیان  
 
مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی با دو بازی مقابل سوریه و عراق شروع می‌شود. در گروه A اما سه تیم دیگر هم حضور دارند. اگر کره جنوبی را حریف سنتی و کلاسیک تیم ملی بدانیم، امارات هم با اضافه کردن چند بازیکن خارجی، نسل جدید بازیکنان داخلی و البته هدایت برت فان‌مارویک حریف آسانی محسوب نمی‌شود. اولین بازی این تیم مقابل لبنان است که روی کاغذ ضعیف‌ترین تیم این گروه محسوب می‌شود و اماراتی‌ها در خانه تنها به سه امتیاز فکر می‌کنند. این بازی در ورزشگاه زعبیل دبی برگزار می‌شود؛ ورزشگاه الوصل که قرار است میزبان بازی استقلال – الهلال عربستان هم باشد. امارات بعد از آن برای بازی با سوریه عازم اردن می‌شود و بازی سوم این تیم ماه آینده در دبی مقابل تیم ملی ایران خواهد بود.
فان‌مارویک که سابقه حضور در فینال جام جهانی 2010 با هلند را دارد و یکی از مشهورترین مربیان حاضر در آسیا است، از مراحل آماده‌سازی تیمش راضی است. آنها اردویی تدارکاتی در صربستان داشتند و این مربی باتجربه تأکید دارد که آنها برای حفظ بخت صعود باید در این گروه سخت شروع خوبی داشته باشند. فان‌مارویک اصرار دارد که آنها در حال حاضر تنها باید روی بازی با لبنان تمرکز کنند: «این نکته‌ای است که هر روز به بازیکنان گوشزد می‌کنم. اصلا نمی‌خواهم درباره بازی دوم صحبت کنیم. همه تمرکز ما روی بازی اول است. باید بازی اول را ببریم و بعد از آن ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.»
مربی هلندی تیم ملی امارات اضافه کرد: «ما آماده‌سازی کاملی داشتیم. ما اردویی تدارکاتی در صربستان داشتیم و بعد از بازی‌های هفته گذشته لیگ دوباره جمع شدیم. آماده‌سازی ما به خوبی پیش می‌رود و کاملاً روی بازی اول تمرکز داریم.»
لبنان در رده 98 رنکینگ فیفا است و امارات که در رده 68 ایستاده روی کاغذ بخت بیشتری برای برد دارد، ولی فان‌مارویک هشدار می‌دهد که آنها نباید این حریف را دست کم بگیرند: «من هیچ‌وقت دوست ندارم درباره حریف‌مان صحبت کنم. ما مرحله قبلی را به سختی پشت سر گذاشتیم و حالا در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی هستیم. کیفیت حریفان در این مرحله بالاتر است و ما به همه آنها احترام می‌گذاریم. ولی اصرار داریم که سبک بازی خودمان را در زمین پیاده کنیم.»
فان‌مارویک که پیش از این هم سابقه هدایت امارات را داشته، چهار سال قبل موفق شد عربستان را پس از 12 سال به جام جهانی برساند. عربستان همراه ژاپن، استرالیا و چین در گروه B مقدماتی جام جهانی قرار دارد و برخی معتقدند که رقابت در آن گروه سخت‌تر است، ولی فان‌مارویک که تیم سابقش را خوب می‌شناسد چنین نظری ندارد: «بعضی‌ها می‌گویند آن گروه سخت‌تر و بعضی می‌گویند آسان‌تر است. هیچ بازی آسانی در کار نیست. هرگز.» فان‌مارویک اضافه کرد: «ما حالا در دور پایانی مقدماتی جام جهانی هستیم و من دور قبل هم گفته بودم که شانس داریم. حالا هم این حرف را تکرار می‌کنم.» امارات در آستانه این دو بازی حسن المحرمی، مدافع بن‌یاس را به دلیل مصدومیت شدید زانو از دست داد. فان‌مارویک از این موضوع ناراحت بود و گفت: «برای او متأسفم. این اتفاق در تمرین تیم ملی رخ داد. هیچ برخوردی هم در کار نبود. من اطمینان زیادی به او داشتم. او جوان و مستعد است و خیلی خیلی به تیم اصلی نزدیک شده بود که این اتفاق افتاد. ولی او بازیکنی قوی است و اطمینان دارم برمی‌گردد.» امارات در بازی‌های عقب‌افتاده دور دوم مثل تیم ملی ایران موفق شد هر چهار بازی عقب‌افتاده‌اش را ببرد و به عنوان تیم صدرنشین صعود کند. این تیم پیش از بازی پنجشنبه با لبنان توانسته به شش برد متوالی برسد و شرایط خیلی خوبی دارد. بخش بزرگی از این موفقیت مدیون فابیو دلیما، مهاجم برزیلی‌الاصل است که سال گذشته تابعیت اماراتی گرفت. او در چهار بازی عقب‌افتاده مرحله مقدماتی موفق شد پنج گل بزند. او در کنار کایو کانسیدو (برزیلی‌الاصل) و سباستین تالیابو (آرژانتینی‌الاصل) جان تازه‌ای به خط حمله امارات داده‌اند و علی مبخوت این جمع را کامل می‌کند.

Page Generated in 0.0057 sec