printlogo


کد خبر: 234330تاریخ: 1400/6/10 00:00
شاهکار ساره با سومین طلای پارالمپیک
جوانمردی: پنج سال سخت را پشت سر گذاشتم

یکی از مدال های طلایی که از قبل برای مسئولان کاروان ایران مسجل بود و رویش حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، همین مدالی است که به گردن ساره جوانمردی افتاد. البته این پیش‌بینی حکایت از این ندارد که کار ساره برای کسب این مدال راحت بوده است. چراکه ساره هم مدال طلا را به نام خود زد، هم رکورد بازی‌ها را جابجا کرد. بانوی تیرانداز ایران که سومین المپیکش را تجربه می‌کند، در مرحله مقدماتی تپانچه بادی ۱۰ متر بازی‌های پارالمپیک با ۱۶ ورزشکار دیگر رقابت کرد. ساره در این رقابت در مجموع صاحب ۵۷۲ امتیاز شد و به عنوان نفر نخست به فینال رسید تا در این مرحله با هفت حریف دیگر رقابت کند. همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد ساره جوانمردی، بدون هیچ اضطرابی رقابت خود را در فینال آغاز کرد و در نهایت با کسب ۲۳۹.۲ امتیاز اول شد و توانست سومین مدال طلای خود را در پارالمپیک به دست بیاورد. ساره که سومین پارالمپیک خود را پشت سر می‌گذارد در ریو به دو طلا رسید و حالا هم امیدوار است که در این بازی‌ها هم مدال دیگری را به گردن بیاویزد. که البته او تا همین‌جا هم نام خود را بین بهترین های تاریخ ورزش ایران در پارالمپیک جاودانه کرده است. البته ایران در این ماده یک نماینده دیگر هم داشت که نتوانست کاری از پیش ببرد. سمیرا ارم دیگر نماینده ایران در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بود که در مرحله مقدماتی در کنار ساره جوانمردی و ۱۵ تیرانداز دیگر رقابت کرد اما او در مجموع ۵۳۲ امتیاز کسب کرد و در رده هفدهم ایستاد و نتوانست راهی فینال شود.
ساره جوانمردی بعد از اینکه سومین مدال طلای پارالمپیک خود را به گردن انداخت، گفت:« رقابت‌های خیلی سختی بود. خیلی خوشحالم طلای ریو را با رکوردشکنی تکرار کردم. هم رکورد مقدماتی و هم رکورد فینال را ارتقا دادم.»
شاید خیلی‌ها ندانند که این بانوی تیرانداز برای رسیدن به این موفقیت چه روزهای سختی را گذرانده است. ساره در چند جمله سال‌های گذشته را اینطور توصیف کرد: «پنج سال بسیار سخت را پشت سر گذاشتیم، چون به دلیل همه‌گیری کرونا معلوم نبود مسابقات پارالمپیک برگزار می‌شود یا نه. کرونا برای ما نوساناتی ایجاد کرد که باعث تشویش و نگرانی شد. نمی‌دانستیم بازی‌ها برگزار می‌شود یا نه. خوشبختانه پارالمپیک برگزار شد و توانستم هم  مدال طلا بگیرم و هم رکوردشکنی کنم.»
جوانمردی  که روز شنبه در ماده 50 متر خفیف به مصاف حریفان خود در پارالمپیک می‌رود، امیدوار است که در این رقابت هم بتواند نتیجه خوبی بگیرد: «امیدوارم آنجا هم عملکرد خوبی از خود نشان بدهم و مثل پارالمپیک ریو مدال بگیرم. این ماده بین خانم‌ها و آقایان برگزار می‌شود و شرایطش متفاوت است.»
او وقتی با سوالی درباره اینکه چه برنامه‌ای برای آینده دارد، مواجه شد؛ گفت: «در حال حاضر به خاطر خستگی بیش از حد می‌خواهم استراحت کنم و پس از آن بهترین تصمیم را درباره آینده می‌گیرم.»
 

Page Generated in 0.0054 sec