printlogo


کد خبر: 234322تاریخ: 1400/6/10 00:00
دراگان به دنبال هت‌تریک و پوکر
طلسم سوریه

تیم ملی ایران 48 سال است که نتوانسته برابر سوریه در یک بازی رسمی خانگی برنده از زمین خارج شود.
تیم ملی ایران 16 بار موفق به غلبه بر سوریه در رقابت‌های مختلف شده و از این نظر به جز کویت هیچ تیمی را در رقابت‌های ملی بیش از سوریه شکست نداده است ولی سوریه دو چهره کاملاً متفاوت مقابل ایران داشته؛ یک چهره در بازی‌های دوستانه که حریف سهل و آسانی بوده و تیم ملی حتی بردهای پرگلی برابر آن به دست آورده است. تیم ملی در آخرین تقابل خود با سوریه در نوروز همین امسال با نتیجه 3 بر صفر سوریه را مغلوب کرد و پیش از آن هم با هدایت مارک ویلموتس سوریه را با 5 گل شکست داده بود. تیم ملی در زمان مربیگری برانکو سابقه زدن 7 گل به سوریه را هم دارد. چهره دیگر سوریه اما در بازی‌های رسمی و در زمین ایران است که حریفی سرسخت و شکست‌ناپذیر نشان داده است.
ایران و سوریه برای هفتمین بار در مقدماتی جام‌جهانی با هم همگروه شدند و 2 بار هم در انتخابی جام‌ملت‌های آسیا با یکدیگر در یک گروه قرار گرفتند که از این بین سوریه در مقدماتی جام‌جهانی 1978 از ادامه رقابت‌ها کنار کشید و در جام‌جهانی 1974 هم مسابقات رفت و برگشت در تهران برگزار شد. با این اوصاف این دو تیم 8 بار در یک بازی رسمی در ایران با هم مواجه شدند و تنها پیروزی ایران در اولین بازی و در سال 1973 بود. پس از آن ایران در مسابقه برگشت مغلوب سوریه شد که تنها شکست خانگی رسمی ایران از بدو شکل‌گیری تیم ملی تا سال 2004 بود که در آن سال مقابل اردن بازنده شد.
ایران پس از آن باخت 7 بار دیگر مقابل سوریه در بازی‌های رسمی به میدان رفت که هر 7 مسابقه با نتیجه تساوی به پایان رسید که البته از شانس خوب سوریه تیم ملی در برخی از دوره‌ها مثل جام‌جهانی 1998 یا جام‌جهانی 2018 در شرایطی با سوریه روبه‌رو شد که صعود ایران به مرحله بعدی قطعی شده بود ولی به هرحال از آخرین باری که تیم ملی در یک بازی خانگی رسمی برابر سوریه پیروز از زمین خارج شده است 48 سال می‌گذرد.
دراگان اسکوچیچ در مدت حضور کوتاه خود در تیم ملی و در راه صعود به جام‌جهانی تاکنون 2 طلسم مهم را شکسته است. اول برای نخستین بار بحرین را در منامه شکست داد و پس از آن عراق را پس از 10 سال در یک بازی رسمی مغلوب کرد و حالا در شرایطی که حضورش روی نیمکت در بازی با سوریه به دلیل بیماری کرونا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، به دنبال شکستن سومین طلسم تیم ملی است.
پیروزی برابر سوریه به طور همزمان طلسم دیگری را می‌شکند و دراگان اسکوچیچ تبدیل به اولین مربی تاریخ تیم ملی خواهد شد که در هر 8 بازی ابتدایی خود در تیم ملی به پیروزی رسیده است. در حال حاضر دراگان با فرانک اوفارل با 7 پیروزی در 7 بازی ابتدایی رکوددار است.
 

Page Generated in 0.0048 sec