printlogo


کد خبر: 234319تاریخ: 1400/6/10 00:00
در چنین روزی ۱۰ شهریور ۱۳۸۰
انتخابی جام‌جهانی؛ تایلند صفر – ایران صفر توقف ناباورانه تیم ملی

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و تایلند در چارچـوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2002 (منطقه یک آسیا) عصر شنبه با تساوی به پایان رسید.
 این دیدار در ورزشگاه راجامانگالا شهر بانکوک و به داوری علی بوسیم از امارات برگزار شد و در پایان دو تیم به تساوی بدون گل دست یافتند.
تیم ایران در این بازی با یک تغییر نسبت به دیدار با عربستان بـــه میدان آمد و طی آن حامد کاویانپور جانشین علی کریمی شد.
در نیمه نخست تیم ایران یک شیوه احتیاط آمیز را در دستور کارخـــود قرار داده بود و بیشتر سعی در اداره بازی و شناخت از سیستم بازی تایلند داشت.
 تایلند که به رهبری «پروم روت» در قلب دفاعی، اجازه خودنمایی به مهاجمان ما نمی‌داد، سعی داشت توپها را برای «کیاتسونک سناموانـــک» مهاجم گریزپای خود ارسال کند که کاپیتان این تیم چند بار از جناح راست گریخت و دروازه ایران را با خطر آشنا کرد. در دقیقه 15 دروازه تیم ایران به‌طور جدی تهدید شد اما شوت ناگهانــی «میروت سناموانک» را میرزاپور با هوشیاری به کرنر فرستاد.
 در وقت دوم تیم ایران با دو تغییر به میدان آمد و مجاهد خضیــراوی و علی سامره به ترتیب جانشین مهدی مهدوی‌کیا و حامدکاویانپور شدند.
 همچنین پیتر وایت مربی انگلیسی تیم میزبان در وقت دوم، تاناچانک بوریبان، سوروچای و سوم سوت کیت را در این نیمه به میدان فرستاد اما ایـــــن تعویض‌ها نتیجه‌ای در‌بر نداشت. تیم تایلند در این نیمه نیز بواسطه سرعت دادن به بازی و نفوذ به قلب دفاعی تیم ما، در چند نوبت خطر‌ساز شد که با زیرکی دروازه‌بان تیم ملی کشورمان این حملات بی‌اثر ماند.
در دقایق 57 و74 دو خطر جدی دروازه تیم ایران را تهدید کرد کـــه در نوبت اول، ضربه سریپان را میرزاپور با رشادت به کرنر فرستاد و در موقعیت بعدی نیز دروازه‌بان تیم کشورمان ضربه سر نوسالونک را راهی کرنر کرد.
ملی پوشان کشورمان در این دیدار، برخلاف بازی با عربستان کم توان و پراشتباه ظاهر شدند و اگر هوشمندی سنگربان شجاع تیم ما نبود، تایلند می‌توانست در این بازی به برتری برسد.
در این نیمه دوسیت چالمسان و علی سامره از داور اماراتی کارت زرد گرفتند.
 اسامی تیم ملی ایران: ابراهیم میرزاپور، مهدی هاشمی نسب، یحیی گل محمدی، رحمان رضایی، مهرداد میناوند، مهدی مهدوی‌کیا (مجاهد خضیراوی از دقیقه 46)، سیروس دین‌محمدی، جواد نکونام، حامد کاویانپور(علی سامره از دقیقه 46‌)، علیرضا نیکبخت واحدی و علی دایی (کاپیتان‌).
تیم ملی فوتبال کشورمان عصر امروز با کسب تساوی مقابل تایلند، جمع اندوخته‌های خود را به 4 امتیاز رساند تا در رده دوم جدول گروه یک قرار بگیرد. بحرین که همانند ایران 4 امتیازی است به خاطر تفاضل گل بهتــــر در صدر جدول این گروه قرار گرفته است و عربستان هم در رده سوم است.
 

Page Generated in 0.0048 sec