printlogo


کد خبر: 234291تاریخ: 1400/6/10 00:00
پارالمپیک

پاراتکواندوکاران رقبای خود را شناختند
مهدی‌پور اولین نماینده ایران
مراسم قرعه‌کشی و جلسه سرپرستان و مربیان پاراتکواندو در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک برگزار شد و نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.
رقابت‌های پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک توکیو در حالی طی روزهای ۱۱ تا ۱۳ شهریورماه در سالن «ماکوهاری مسه» توکیو برگزار می‌شود که مراسم قرعه‌کشی و جلسه سرپرستان و مربیان پاراتکواندو با حضور نمایندگان ۳۷ کشور دیروز برگزار شد. طبق برنامه زمان‌بندی اعلام شده، روز نخست (پنجشنبه – ۱۱ شهریورماه) رقابت‌های اوزان ۶۱- کیلوگرم مردان و ۴۹- کیلوگرم زنان برگزار خواهد شد که در این روز ایران نماینده‌ای ندارد. روز دوم (جمعه - ۱۲ شهریورماه)، مسابقات اوزان ۷۵- کیلوگرم مردان و ۵۸- کیلوگرم زنان انجام می‌شود که مهدی پوررهنما نماینده ایران است. مهدی پوررهنما با رنکینگ دوم المپیکی پس از یک ‌دور استراحت ساعت ۱۳:۳۰ به وقت محلی (۹ به وقت تهران) در گام نخست به مصاف برنده دیدار «فاتح چلیک» از ترکیه و «ابراهیم سیه» از سنگال می‌رود.
روز سوم (شنبه – ۱۳ شهریورماه)، مسابقات اوزان ۷۵+ کیلوگرم مردان و ۵۸+ کیلوگرم زنان پیگیری می‌شود که اصغر عزیزی و رایحه شهاب نمایندگان کشورمان در این روز هستند.
اصغر عزیزی در وزن ۷۵+ کیلوگرم پس از یک ‌دور استراحت در اولین دیدار ساعت ۱۳:۴۵ به وقت محلی (۹:۱۵ به وقت تهران) به مصاف برنده مبارزه «امیرالی» از قزاقستان و «مولینا» از کاستاریکا می‌رود. رایحه شهاب نیز در وزن ۵۸+ کیلوگرم با رنکینگ ۱۲ ساعت ۱۰:۳۰ به وقت محلی (۶ به وقت تهران) در اولین گام به مصاف «گولجونوی ناایموا» از ازبکستان می‌رود و در ادامه با «شوکو اتا» از ژاپن مبارزه خواهد داشت.
 
 
رضایی: تضمینی برای قهرمانی نیست
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران پس از صعود به نیمه‌نهایی رقابت‌های پارالمپیک توکیو گفت که به هدفشان رسیده‌اند.
تیم ملی والیبال نشسته ایران در آخرین مسابقه مرحله گروهی ۳ بر صفر چین را شکست داد و بدون باخت حتی یک ست به نیمه‌نهایی رسید. هادی رضایی سرمربی تیم ملی ایران پس از این بازی گفت: «بازی خوبی بود. چین آمده بود که حداقل یک ست پیروز شود اما ما به آنچه می‌خواستیم رسیدیم. البته چین خوب بازی کرد و حریف سرسختی نشان داد.» رضایی درباره دریافت کارت زرد از داور نیز گفت: «داور کم‌تجربه بود و در ست دوم کمی بازی را به هم ریخت. در سی سال گذشته این شاید دومین کارت زرد من بود.» او درباره مصدومیت گلستانی نیز گفت: «گلستانی از ناحیه دست شکستگی دارد و امیدواریم که به بازی فینال برسد.» رضایی با اشاره به بازی نیمه‌نهایی هم گفت: «با توجه به جدول ما با بوسنی بازی خواهیم کرد و تمام تمرکز ما بر این بازی است. امیدوارم که بازی خوبی باشد.» سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران با بیان اینکه به فینال و کسب عنوان قهرمانی فکر نمی‌کند، تاکید کرد: « فعلاً همه تمرکز ما روی نیمه‌نهایی است. هرچند مدال طلا هم تضمین‌شده نیست.»
 
 
 
 

Page Generated in 0.0057 sec