printlogo


کد خبر: 234290تاریخ: 1400/6/10 00:00
بررسی عملکرد تیم‌های لیگ بیستم
تلاش 40 بازیکن برای حفظ سهمیه

بررسی
جعفر برزگر   
 
تیم دوست‌داشتنی نساجی فصل پر خبری را پشت سر گذاشت. آنها نوسانات زیادی را تجربه کردند و هر طور که بود سهمیه لیگ برتری‌شان را از دست ندادند. قائمشهری‌ها یکی از همان تیم‌هایی بودند که از بدون تماشاگر برگزار شدن بازی‌های لیگ آسییب دیدند. این تیم را شاید بتوان به دلیل استفاده از 40 بازیکن شلوغ‌ترین تیم لیگ بیستم دانست. نساجی در فصل بیستم، سه مربی را به خود دید و بازیکنانش هم به همین دلیل مجبور بودند هر چند هفته یک بار زمانی را برای هماهنگ شدن با تفکرات سرمربی جدید وفق دهند. حالا هواداران این تیم انتظار دارند مالکان باشگاه از اتفاقات فصل گذشته به اندازه کافی درس گرفته باشند.
 
13 هفته بدون برد
نساجی فصل را با پیروزی ۳ بر صفر در خانه آلومینیوم اراک آغاز کرد و شروع‌شان خیلی امیدوارکننده بود اما به یکباره دچار افت شدند و همین روند نزولی‌شان 13 هفته ادامه داشت. قائمشهری‌ها از هفته پنجم و تساوی خانگی با پرسپولیس تا بازی هفدهم مقابل تراکتور رنگ پیروزی را ندیدند. سه تساوی و 10 شکست را تجربه کردند.
 
سه مربی روی نیمکت
مالکان باشگاه نساجی هدایت تیم‌شان را در ابتدای فصل به وحید فاضلی سپردند. این مربی که یازده هفته روی نیمکت نشسته بود، فقط 9 امتیاز برای تیمش به دست آورد. 
فاضلی بعد از شکست خانگی مقابل صنعت‌نفت آبادان برکنار و جای خود را به مجید جلالی داد. آقا معلم هم عمر مربیگری‌اش در نساجی خیلی کوتاه بود و بعد از شش بازی و کسب یک امتیاز نیمکتش را از دست داد تا این بار نوبت به ساکت الهامی برسد. نساجی با این مربی تا پایان فصل ادامه داد و نتایجی که آنها به دست آوردند، در نهایت حکم به بقای‌شان در لیگ برتر داد.
 
حذف مقابل ملوان
تیم نساجی در مرحله یک شانزدهم پایانی جام حذفی به مصاف سایپا رفت. مسابقه‌ای که تا پایان 120 دقیقه برنده‌ای نداشت اما در ضربات پنالتی قائمشهری‌ها ۸ بر ۷ به برتری رسیدند و حریف تیم لیگ یکی ملوان در مرحله یک هشتم نهایی شدند. 
در حالی که هواداران نساجی انتظار پیروزی تیم‌شان در دربی شمالی‌ها، آن هم در خانه را داشتند این ملوان بود که با برتری یک بر صفر قائمشهر را ترک کرد تا شاگردان الهامی وداعی زودهنگام داشته باشند.
 
دو بازیکن 10 گل
دو بازیکن در میان 40 بازیکنی که برای نساجی به میدان رفتند، عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشتند. حامد شیری کاپیتان و مدافع این تیم پنج گل زد اما حسین زامهران با همین تعداد گل و سه پاس گلی که داد تأثیرگذارترین بازیکن نساجی لقب گرفت. این دو بازیکن در مجموع 10 گل از 27 گل تیم‌شان را زدند، یعنی 37 درصد از تمام گل‌های این تیم.
 
باخت مقابل 3 تیم
نساجی در 30 مسابقه‌ای که به میدان رفت مقابل نفت مسجدسلیمان در هر دو بازی به پیروزی رسید اما آنها در هر چهار بازی با تیم‌های استقلال و سپاهان شکست خوردند. تیم شهر قائمشهر مقابل تیم‌های آلومینیوم اراک و ماشین‌سازی هیچ‌وقت بازنده نشد. بازیکنان نساجی 15 باخت را تجربه کردند که هفت باخت آن در خانه رقم خورد.
 
استعفای الهامی
ساکت الهامی پس از شکست یک بر صفر نساجی مقابل پیکان در هفته بیست و پنجم از سمت خود استعفا کرد. دلیل تصمیم او اعلام حکم کمیته انضباطی مبنی بر ۳ بر صفر برنده شدن سایپا مقابل پیکان بود. اگرچه استعفای او مورد قبول واقع نشد اما الهامی آن روز مدعی بود: «نمی‌شود حکم بازی پیکان و سایپا را ظرف سه روز، سه بر صفر بدهند اما ۳۶ روز کمیته استیناف رأی ندهد. کمیته استیناف هر روز، یک جور حرف می‌زند. اگر می‌خواهید اتفاقاتی که خودتان می‌خواهید، رقم بزنید، دیگر وجود من یا آقای تارتار (سرمربی پیکان) اهمیت ندارد. دیگر کار از دست من خارج است. تمام بضاعت خود را گذاشتم و وامدار هواداران مازندرانی هستم و از آنها خداحافظی می‌کنم چون وقتی قرار است اتفاقی در فوتبال ما رخ بدهد، رخ می‌دهد. آقای عزیزی‌خادم که فرد تحصیلکرده‌ای است و به فوتبال آمده، می‌گوید آمده‌ام رفاه اجتماعی را درست کنم. اگر رفاه اجتماعی درست می‌کنید، رفاه ۵ میلیون مازندرانی را هم در نظر بگیرید. از مس رفسنجان امتیاز گرفتم و برگشتم اما سه امتیاز در کیسه به تیم حریف می‌دهند، دیگر چه کار می‌توانم بکنم.»
 
نحوه بیشترین گل‌های زده:
پاس در عمق: 9 تا
 
نحوه بیشترین گل‌های خورده:
ارسال از سمت چپ: 13 تا
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول: 3 تا 
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم: یک گل
 تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه اول: 2 تا
تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم: صفر
 
داوران بازی‌های خانگی:
کرمانشاهی، شریفی، بنیادی‌فر، رحیمی‌مقدم، میثم حیدری، غلامی، اکبریان، بای، صفایی، سیدعلی، مهدوی، عرب‌براقی، زاهدی‌فرد، راکی، بیژن حیدری
 
کمک داوران بازی‌های خانگی:
انتظاری، میرزابیگی (2)، عالیقدر، افشون، قاسمی، مداح، نجفی، حجتی، شهریاری، سبحانی، مرادی، شعرانی، محمدی، مروجی، پورحیدری، حیدری، ظهیری، منصوری، بابایی، ماهانی، سلطانی، ابوالفضلی، عیوض‌محمدی، مغروری، کاووسی، حاجی‌پور، علی‌نژادیان، ایلدروم
 
 

 


Page Generated in 0.0052 sec