printlogo


کد خبر: 234288تاریخ: 1400/6/10 00:00
ماجراهای پیچیده بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی
گلایه فولاد از نکو به خاطر اطلاعات نادرست

محسن شیرمردی 
 
وقتی فولاد خوزستان در رقابت‌های جام‌حذفی قهرمان شد و توانست سهمیه مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد، هواداران تیم همه ناراحتی‌ها و غصه‌های‌شان را فراموش کردند و به خوشحالی پرداختند. با این اتفاق، خیلی‌ها تصور می‌کردند هم سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد می‌ماند و هم کادرفنی تیم حفظ می‌شود. البته خواسته هواداران هم همین بود اما طولی نکشید که آذری در اینستاگرام از فولادی‌ها خداحافظی کرد. مسأله‌ای که باورش برای خیلی‌ها سخت بود. هنوز چند ساعت هم از این خداحافظی همراه با گلایه نگذشته بود که حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان شد. با وجود اینکه تصور می‌شد نکونام فقط در صورت حضور آذری در فولاد، در این تیم می‌ماند اما او تصمیمی برای جدایی نداشت. به خاطر اینکه گرشاسبی هم در همان روز اول حضورش در فولاد اعلام کرد قصد دارد نکونام را حفظ کند تا تیم با هدایت او در فصل جدید لیگ برتر و البته لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.
 مذاکرات خوب پیش رفت اما نکونام اعلام کرد فقط در صورتی می‌ماند که پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه باز شود. گرشاسبی هم قول داد تمام تلاشش را برای این مهم انجام دهد. در همین حین که قرار بود کارهای لازم برای باز شدن پنجره صورت بگیرد، صحبت‌های مالی هم انجام شد و با وجود اینکه دو طرف مبالغ متفاوتی مد نظر داشتند، قرار بود یک مبلغ میانه در نظر بگیرند که توافق صورت بگیرد اما ناگهان خبر رسید نکونام با باشگاه آلومینیوم اراک وارد مذاکره شده است. بعد از آن هم سرمربی جوان فصل بیستم فولاد رسماً اعلام کرد قصد ندارد در این باشگاه خوزستانی بماند.
این مسأله هم باعث شد مسئولان فولادی زودتر دست به کار شوند و با گزینه‌های دیگر مذاکره کنند که خیلی زود هم با عبدالله ویسی به توافق رسیدند و قرارداد امضا کردند. این مسأله و البته اتفاقات عجیب باشگاه آلومینیوم اراک در انتخاب سرمربی ظاهراً ناراحتی نکونام و اطرافیانش را به دنبال داشت. آنها فکر می‌کردند باشگاه فولاد خوزستان توانسته پنجره نقل و انتقالاتی را باز کند اما اعلام نکردند. در صورتی که این اتفاق نیفتاده بود و البته مشخص نشد چه کسی چنین شایعه‌ای را به راه انداخت که نکونام و اطرافیانش به راحتی آن را باور کردند. نکونام آنقدر از این مسأله مطمئن بود که در یکی از مصاحبه‌های اخیرش به آن هم پرداخت: «مسأله این است که نمی‌خواستند من باشم و من خودم گفتم نمی‌خواهم بمانم. هفته‌ای که من با آقای گرشاسبی و آقای عزیزی‌خادم بودم، گفتند بروید کار را شروع کنید و پنجره نقل و انتقالاتی هم باز می‌شود. پنجره نقل و انتقالاتی هم باز است و من نمی‌دانم چرا اعلام نمی‌کنند چون می‌خواهند بگویند دارند تلاش می‌کنند گرچه تلاش‌ها را آقا سعید (آذری) انجام داد. دوستان گفتند پنجره بسته است و دیدند راهی نیست که بخواهند بهانه را اعلام کنند گفتند نکونام به تهران بیا تا صحبت کنیم گفتم من جلسه آمدم صحبت کردیم و همه چیز انجام شده ولی شرایطی را دیدم که صلاح نبود. به نظرم مردم خوزستان و هواداران فولاد همه می‌دانند و جواب این اتفاقات را گرفتند به خاطر اینکه در فوتبال دنیا اگر کسی اشتباه کند استعفا داده و می‌رود و هیچ باشگاهی او را راه نمی‌دهند. ولی در این باشگاه اتفاقات برعکس افتاد و وقتی دیدم منافع آسیب می‌بیند که بازیکنان یکی یکی می‌روند و کسی نمی‌خواهد با آنها صحبت کند و قرارداد را تمدید کنم من هم گفتم بهتر است نباشم. شرایطی که پیش آمد شایسته فولاد نیست چون هواداران و مردم انتظار دارند و شرایطی داشتیم که حداقل در کورس مدعی باشیم ولی در پنجره بسته نقل و انتقالاتی چهار بازیکن خوب من جدا شدند.»
همین صحبت‌ها کافی بود که باشگاه فولاد خوزستان خیلی زود واکنش نشان دهد. آنها با انتشار نامه‌ای از سوی CAS باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی را تکذیب کردند. در این نامه که از سوی یکی از اعضای این دادگاه معتبر به باشگاه فولاد، استقلال، فدراسیون، محمد بلبلی و وکلای پرونده ابلاغ شده، هیچ صحبتی در خصوص باز شدن یا نشدن پنجره نکرده و به نظر می‌رسد فولادی‌ها باید ۱۰ روز دیگر برای انتشار این رأی منتظر باشند تا در صورت باز شدن به سراغ گزینه‌های خود برای عقد قرارداد بروند. در این نامه آمده: «به نمایندگی از نایب رئیس دادگاه عالی ورزش، لطفاً مطلع باشید که محدودیت زمانی ارائه شده از سوی دادگاه به طرفین حاضر در این پرونده مطابق بند R59 قانون داوری ورزش تا 10 سپتامبر 2021 (۱۹ شهریور) افزایش پیدا کرده است. من برای هرگونه اطلاعات بیشتر در دسترس طرفین خواهم بود.»
این در حالی است که فصل نقل و انتقالات تابستانی در فوتبال ایران مدتی است که آغاز شده و فولادی‌ها با توجه به از دست دادن برخی از بازیکنان‌شان نیاز مبرم به باز شدن هرچه زودتر این پنجره دارند. باشگاه فولاد خوزستان که با رأی فدراسیون فوتبال ایران به دلیل جذب محمد بلبلی از سپیدرود رشت به محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی محکوم شده بود، برای تغییر این رأی به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده است.
 
نامه اعتراض فولاد به شبکه سه
باشگاه فولاد خوزستان که همچنان از صحبت‌های جواد نکونام ناراحت است و فکر می‌کند اخبار نادرستی به این سرمربی رسیده، با وجود انتشار نامه و تکذیب باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی، در نامه‌ای که به نقل از حمیدرضا گرشابی مدیرعامل باشگاه و خطاب به فروغی ریاست شبکه ۳ سیما از تخریب‌های هدفمند برنامه گذشته «فوتبال برتر» گلایه کرد: «باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان که به اذعان همه کارشناسان و نخبگان فوتبال یکی از حرفه‌ای‌ترین و سازنده‌ترین باشگاه‌های کشور محسوب می‌شود، متأسفانه در حال حاضر با محرومیت و مسدود بودن پنجره نقل و انتقالاتی مواجه گردیده و از به کارگیری بازیکنان جدید نیز محروم می‌باشد. در شرایطی که این باشگاه با مشکل محرومیت دست و پنجه نرم می‌کند، متأسفانه در برنامه فوتبال برتر مورخ دوشنبه 1400/6/8 مدیرعامل و سرمربی قبلی را به عنوان میهمان برنامه با وقت آزاد و کافی دعوت کرده که با طرح مطالب کذب اقدام به تخریب باشگاه فولاد نموده و خودشان که باعث محرومیت باشگاه شده‌اند در مقام وکیل مدافع و با فرار رو به جلو اقدام به تشویش اذهان عمومی نموده و مسئولان باشگاه هر چه تلاش کردند که در امر پاسخگویی روی خط برنامه قرار گیرند، عوامل برنامه به صورت هماهنگ با نامبردگان به این موضوع توجهی نکرده و در طول مدت برنامه به تخریب و تحریک هواداران باشگاه مردمی فولاد خوزستان پرداختند. جناب آقای فروغی از جنابعالی انتظار می‌رود با توجه به اینکه بارها اعلام نموده‌اید سیاست کاری‌تان عدالت محوری و صداقت در کار است یک بار این برنامه را مشاهده فرمایید. تا عمق رابطه را شاهد باشید. به طور مثال در رسانه ملی اعلام می‌نمایند پنجره نقل و انتقالات باشگاه باز است و مدیران باشگاه دروغ می‌گویند در حالی که خداوند حاضر و ناظر بر اعمال ما می‌باشد. همزمان با این برنامه طی نامه ارسالی از سوی دادگاه CAS اعلام نمودند که پاسخ رسیدگی به پرونده 10 روز دیگر به تأخیر افتاده است. جناب آقای فروغی از جنابعالی انتظار می‌رود اجازه ندهید با سمت و سوهای هماهنگ در رسانه ملی به تخریب باشگاه‌های سازنده بپردازند. هواداران و مدیران باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد و استان خوزستان به شدت گلایه خود را به جنابعالی اعلام می‌نمایند. در شرایطی که ریاست محترم جمهوری و هیأت دولت درصدد جبران بخشی از کم‌لطفی‌هایی که نسبت به استان خوزستان شده است برآمده‌اند، انتظار نمی‌رفت رسانه ملی و برنامه فوتبال برتر با کمال بی‌انصافی و یکطرفه نسبت به تخریب باشگاه سازنده و مردمی فولاد خوزستان برآیند. به امید جلوگیری از تکرار این اتفاقات نامیمون.»
 

 


Page Generated in 0.0063 sec