printlogo


کد خبر: 234283تاریخ: 1400/6/10 00:00
نگرانی‌ها درباره جواب تست دراگان اسکوچیچ برای بازی با سوریه به اوج خود رسید
ایران – سوریه، بدون سرمربی؟

 بنا به ادعای سرپرست تیم ملی فوتبال ایران، امروز (چهارشنبه) 15 روز از ابتلای دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان به کرونا می‌گذرد و معلوم نیست که پاسخ تست کرونای آنها تا زمان برگزاری بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه، منفی شود یا نه؟ به همین خاطر طبیعی است که احتمال قوی غیبت اسکوچیچ و دستیارانش روی نیمکت تیم ملی در بازی مقابل سوریه را در نظر داشته باشیم.
به خصوص که دوشنبه شب اعلام شد که تست کرونای مربی، دروازه‌بان‌های تیم ملی هم مثبت شده و حالا سرمربی و دو دستیارش در قرنطینه به سر می‌برند و از همراهی تیم ملی محروم هستند. بلافاصله بعد از ابتلای ملادن زگانیر به کرونا، سرمربی تیم ملی فوتبال، ابراهیم میرزاپور را به عنوان مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی انتخاب کرد که البته در فاصله سه روز تا بازی با سوریه، کاری هم از دست میرزاپور برنمی‌آید اما به هر حال درباره این انتخاب گفته است: «ابتدا باید از حُسن نیت و اعتماد اسکوچیچ و مجموعه فدراسیون فوتبال به خودم تشکر کنم و امیدوارم بتوانم جواب این اعتماد را بدهم. 
روز گذشته با من تماس گرفته شد و گفتند این مشکل برای ملادن پیش آمده و به همین دلیل از من خواستند در اردوی تیم ملی حاضر شوم. با تمام وجود قبول کردم زیرا برای هر بازیکن یا مربی افتخار است که در خدمت تیم ملی کشورش باشد و بتواند به آن کمک کند. من هم با افتخار در خدمت تیم ملی خواهم بود. او در پاسخ به اینکه بعد از بهبود زگانیر، همکاری‌اش با تیم ملی به پایان می‌رسد، می‌گوید: «بعید می‌دانم. برای زگانیر آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم هرچه سریع‌تر بازگردد و در خدمت تیم ملی باشد. در حال حاضر تمام تمرکز من روی این است که در این یک هفته با تمام وجود در اختیار تیم ملی باشم.»
این تنها شرح کوتاه و مختصری از وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه بازی با سوریه است. تیمی که در اردوی آماده‌سازی‌اش، سرمربی بالای سر تیمش نبوده و حتی تمرین دادن‌های تیم از سوی دستیاران اسکوچیچ هم با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بوده که نمونه‌اش غیبت کریم باقری در تمرین در این شرایط بحرانی بود. خیلی از لژیونرها دیر به تیم ملی اضافه شده‌اند و فرصت زیادی برای هماهنگی با سایر بازیکنان نداشته‌اند و به تازگی مربی دروازه‌بان‌های تیم هم به یکباره به دلیل ابتلا به کرونا از کادرفنی کنار رفته که اتفاقاً این کنار رفتن همزمان شده با کامل شدن تیم و زمانی که او باید رهنمودهایش را به دروازه‌بان‌های لژیونر تیم می‌داد.
تیم ملی فوتبال ایران با این شرایط فردا (پنجشنبه) در اولین بازی خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی به مصاف سوریه می‌رود و اصلاً معلوم نیست سرمربی و دستیارانش حتی تا زمان برگزاری بازی، شرایط نشستن روی نیمکت را پیدا کنند یا نه؟
درست است که اسکوچیچ در مرحله قبلی مسابقات هم بدون بازی تدارکاتی و اردوی آماده‌سازی مفصلی، موفق شد از گروهش صعود کند و گه‌گاه رمز این پیروزی را ناشناخته بودن ترکیب تیم و تاکتیک بازی‌ تیمش برای حریفان می‌دانست اما معلوم نیست این حربه، بار دیگر برای تیم ملی فوتبال ایران جواب دهد و اسکوچیچ باز هم موفق شود تیمش را به سلامت از روی لبه تیغ عبور دهد.
این بار دیگر پای بی‌مسئولیتی بزرگی از سوی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در میان است. چرا که در روزهایی که او باید بیشتر از قبل مراقب سلامتی خود و دستیارانش می‌بود تا مشکلی برای بازی با سوریه نداشته باشد، با حضور در برنامه‌های تلویزیونی و به طور واضح رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، به ویروس کرونا مبتلا شد و تیم ملی را با دردسری بزرگ مواجه کرد.
چه سرانجامی برای دو بازی حساس مقابل سوریه و عراق در انتظار تیم ملی فوتبال ایران قرار دارد؟ هیچ کس نمی‌داند. آیا باز هم تیم ملی برای عبور از موانع پیش رویش شانس می‌آورد؟ آیا اسکوچیچ باز هم قهرمان تیم ملی خواهد شد و موفقیت تیم ملی باعث می‌شود تا همه از این کوتاهی او چشمپوشی کنند؟

Page Generated in 0.0060 sec