printlogo


کد خبر: 234282تاریخ: 1400/6/10 00:00
خبر و مصاحبه

 توافق نهایی با عزیزی خادم
مهدوی‌کیا رسماً سرمربی تیم المپیک شد
پس از برگزاری نشستی چند ساعته با رئیس فدراسیون، مهدی مهدوی کیا پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید را پذیرفت.
مهدوی‌کیا که چندی پیش در مذاکرات تلفنی با عزیزی خادم، رئیس و همچنین کامرانی‌فرد، دبیرکل فدراسیون، برای هدایت تیم امید به توافق رسیده بود، دیروز (سه‌شنبه) به طور رسمی با فدراسیون فوتبال ایران به توافق رسید و قرارداد همکاری امضا کرد.
براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، گویا رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در جلسه عقد قرارداد رسمی مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم امید، حضور نداشته است. پیش از این ماجدی اعلام کرده بود از حضور مهدوی‌کیا در تیم امید بی‌اطلاع است و اگر قرار باشد برنامه‌های این کمیته زیر سؤال برود، کلید کمیته جوانان را تحویل فدراسیون می‌دهد که با این وضعیت بعید نیست احتمالاً ماجدی باید به زودی این کلید را تحویل دهد.
براساس توافق‌های انجام شده بین مهدوی‌کیا و فدراسیون فوتبال، قرار است این سرمربی تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس هدایت تیم امید را بر عهده داشته باشد. این بدین معنی است که مهدی مهدوی کیا با هر نتیجه‌ای در مسابقات پیش روی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در رأس کادر فنی تیم امید باقی خواهد ماند.
بر اساس توافقات به دست آمده میان مهدی مهدوی کیا و همچنین فدراسیون فوتبال در مسیر هدایت تیم امید چند مربی آلمانی به مهدی کمک خواهند کرد که البته هنوز اسامی آنها مشخص نیست.
در اولین محک مهدی مهدوی کیا در تیم امید، او در آبان ماه در شهر دوشنبه تاجیکستان با تیم میزبان نپال و لبنان بازی خواهد کرد. این مسابقات تنها به بهانه قهرمانی آسیا برگزار می‌شود و مهدی مهدوی کیا پیشنهاد داده است با بازیکنان زیر 21 سال در این مسابقات حاضر شود. یعنی همان بازیکنانی که در مقدماتی المپیک پاریس قادر به همراهی تیم ملی امید خواهند بود.
در صورت قبول این پیشنهاد از سوی فدراسیون فوتبال، بازیکنان متولد یازدهم دی 79 به بالا به اردوی تیم ملی امید دعوت خواهند شد در صورتی که اگر مهدی مهدوی کیا تصمیم بگیرد با بازیکنان زیر 23 سال وارد بازی‌ها شود، بازیکنان متولد 11 دی 77 به بالا هم شانس حضور در اردوی تیم امید را خواهند داشت.
فوتبال ایران از المپیک 1976 مونترال بدین سو هرگز نتوانسته به این رقابت‌ها راه پیدا کند و حالا پس از نزدیک به پنج دهه، مهدی مهدوی‌کیا و شاگردانش مأموریت صعود را برعهده گرفته‌اند.
 
 
مهدی: ارکان قضایی فدراسیون باید به تخلف تراکتور رسیدگی کنند
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد ارکان قضایی فدراسیون فوتبال باید به بحث تخلف باشگاه تراکتور رسیدگی کنند.
سهیل مهدی، درباره تخلف باشگاه تراکتور در عقد قرارداد یورویی با دو بازیکن ایرانی و ثبت قرارداد آنها به صورت ریالی در سازمان لیگ گفت: «اگر تخلفی رخ داده باشد یا شکایتی در این‌باره شود، ارکان قضایی فدراسیون فوتبال به آن رسیدگی خواهند کرد. سازمان لیگ دخالتی در این باره نداشته و این موضوع به نقل و انتقالات و ارکان قضایی مربوط می‌شود.»
او تأکید کرد: «کمیته وضعیت، کمیته انضباطی و حتی کمیته اخلاق می‌توانند به این پرونده رسیدگی کنند. نقل و انتقالات فقط در سازمان لیگ ثبت می‌شود و اگر تخلفی رخ داده باشد ارکان قضایی به آن رسیدگی خواهند کرد.»
 
 
سرمربی سوریه AFC را به جانبداری از ایران متهم کرد!
تیم ملی فوتبال کشورمان پنجشنبه در اولین بازی خود در انتخابی جام جهانی 2022 در ورزشگاه آزادی میزبان سوریه است.
در همین رابطه فدراسیون سوریه چند روز پیش با بهانه کرونا و نبود تکنولوژی ویدئو چک از کنفدراسیون آسیا درخواست گرفتن میزبانی از تهران شد و خواستار برگزاری این بازی در زمین بی‌طرف شد.
اما AFC این درخواست سوری‌ها را رد کرد. در همین زمینه نزار محروس سرمربی تیم ملی سوریه از این تصمیم AFC عصبانی شد و این نهاد بلند مرتبه آسیایی را متهم به جانبداری از ایران کرد.
محروس در مصاحبه خود با سایت فدراسیون سوریه در این زمینه، گفت: «در ایران شیوع کرونا بسیار زیاد است. همچنین ورزشگاه آزادی تکنولوژی ویدئو چک را ندارد. AFC دوگانه رفتار کرد چون بازی استرالیا را به دوحه منتقل کرد و در تصمیم‌گیری خود درباره بازی ما با ایران بی‌طرف نبوده است.»

Page Generated in 0.0058 sec