printlogo


کد خبر: 234281تاریخ: 1400/6/10 00:00
برزیل بازیکنانش را می‌خواهد
هرج و مرج ملی

 لیست قرمز به یک آشوب تبدیل شده. انگلیسی‌‌ها از بیم بالا رفتن شمار مبتلایان به کرونا در این کشور، محدودیت‌های سفت و سختی را برای سفر اتباع کشورهای دارای وضعیت قرمز کرونایی وضع کرده‌اند و هیچ استثنا و معافیتی هم برای هیچ شخصی در نظر نگرفته‌اند. این قانون شامل بازیکنان ملی‌پوش خارجی شاغل در لیگ برتر هم می‌شود و هر کس که بخواهد به این کشورها سفر کند، در بازگشت به انگلیس باید 10 روز خودش را در هتلی که دولت تعیین می‌‌کند، قرنطینه کند. این مدت برای یک شخص عادی هم زمان زیادی است چه برسد به بازیکنی که هر روز باید تمرین کند آن هم در لیگ برتر که فشرده‌ترین تقویم را در اروپا دارد و در این مدت یک تیم سه بار (با احتساب بازی‌‌های اروپایی) به میدان می‌رود. از قضا دو تا از کشورهایی که در فهرست قرمز انگلیسی‌ها قرار گرفته‌اند، برزیل و آرژانتین هستند که نمایندگان زیادی در فوتبال اروپا و انگلیس دارند. انگلیس به هیچ عنوان قصد ندارد از موضع خودش کوتاه بیاید و این وضعیت سران کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی را مجبور کرده که دست به دامن فیفا شوند و فیفا هم برای حل و فصل اختلافات به تهدید متوسل شده است.
هفته گذشته بود که باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس همگی توافق کردند بازیکنان ملی‌پوش خارجی‌شان که اهل کشورهای لیست قرمز هستند را از سفر به اردوی تیم‌‌های ملی‌شان منع کنند تا پس از بازی‌های ملی مجبور نباشند که 10 روز دیگر هم برای بازگشت آنها صبر کنند.
در این میان اما باشگاه‌هایی هم بوده‌اند که ترجیح داده‌اند موضعی منعطف داشته باشند. به عنوان مثال تاتنهام و استون‌ویلا با فدراسیون فوتبال آرژانتین توافق کرده‌اند که به 4 بازیکن‌شان - امیلیانو مارتینس و امیلیانو بوئندیا از استون‌ویلا و کریستین رومرو و جووانی لوسلسو از تاتنهام - اجازه دهند در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 برای آلبی‌سلسته بازی کنند. یکی از این بازی‌ها برابر ونزوئلا و دیگری برابر برزیل است که هر دو در فهرست قرمز دولت انگلیس قرار دارند.
در این میان رومرو با انتشار عکسی از خودش و بقیه بازیکنان آرژانتینی در یک پرواز اختصاصی، اعلام کرد که عازم آمریکای جنوبی شده. داوینسون سانچس، دفاع وسط تاتنهام هم گفته شده که به کلمبیا سفر کرده است. در این میان اما صدور مجوز چهار بازیکن آرژانتینی برای تاتنهام و استون‌ویلا، خشم برزیلی‌ها را در پی داشته است چون سرمربی تیم، تیته، 9 لژیونر برزیلی شاغل در لیگ برتر انگلیس که در 6 باشگاه متفاوت بازی می‌کنند را دعوت کرده است. تیته بعد از آنکه مطلع شد نمی‌تواند روی این 9 بازیکن حساب کند، 9 نفر دیگر را دعوت کرد و درست 48 ساعت بعد متوجه شد که حریف بعدی و رقیب دیرینه تیمش یعنی آرژانتین می‌‌تواند با تمام قدرت به میدان برود.
حالا برزیلی‌ها سعی کرده‌اند مجوز تعدادی از بازیکنان اصلی‌شان را از تیم‌های باشگاهی آنها بگیرند اگرچه امیدشان برای این کار بسیار کم بود.  ظاهراً بعضی از بازیکنان هم از این وضعیت راضی نیستند. تیاگو سیلوا، مدافع میانی برزیلی چلسی با انتشار عکسی از خودش با دست‌های بسته نوشت: «آیا باید چیزی بگویم؟» ریچارلیسون مهاجم برزیلی اورتون هم با انتشار عکسی از خودش در اینستاگرام با پیراهن تیم ملی برزیل شرح طعنه‌‌آمیز برای این عکس زده و نوشته است: اورتون.
در این اوضاع و احوال فیفا نظاره‌گر اوضاع است. به عنوان نهاد حاکم بر فوتبال این سازمان این قدرت را دارد که محرومیتی 5 روزه را برای آن دسته از بازیکنانی که برای انجام بازی‌های رسمی به تیم ملی‌شان دعوت شدند که به آن ملحق نشدند در نظر بگیرد. این محرومیت می‌تواند بازیکنانی همچون فابینیو، آلیسون بکر و روبرتو فیرمینو از لیورپول، فرد از منچستریونایتد، گابریل ژسوس و ادرسون از منچسترسیتی، ریچارلیسون از اورتون و رافینیا از لیدزیونایتد را از همراهی تیم‌های باشگاهی‌شان تا 5 روز پس از پایان بازی‌های ملی محروم کند.
در کل وضعیت حساسی شکل گرفته است که در آن باشگاه‌ها ممکن است با وجود تهدید فیفا ترجیح دهند مانع رفتن ملی‌پوشان‌شان شوند چون مدت محرومیت فیفا نصف زمانی است که بازیکنان آنها باید قرنطینه شوند. ضمن اینکه در آن 5 روز محرومیت هم بازیکنان می‌توانند با هم‌تیمی‌های‌شان تمرین و آمادگی خود را حفظ کنند به جای اینکه 10 روز در یک هتل اجازه تکان خوردن نداشته باشند.
منبع: دیلی میل
 

Page Generated in 0.0072 sec