printlogo


کد خبر: 234279تاریخ: 1400/6/10 00:00
5 مسابقه برتر هفته بازی‌های ملی
سوپرکلاسیکو را از دست ندهید
آیا رونالدو امشب رکورد علی دایی را می‌شکند؟

پیش‌بازی
  ساشین بات   
 
بعد از سه هفته رقابت پرشور و فشرده باشگاهی، حالا باید خودمان را برای بازی‌های ملی آماده کنیم. برای نخستین بار بعد از همه تورنمنت‌های مهم تابستانی، تیم‌های ملی قرار است سه مسابقه پشت سر هم داشته باشند. بیشتر تیم‌ها درگیر رقابت‌های مقدماتی جام جهانی هستند در حالی که برخی بازی دوستانه دارند. هر چه باشد، در این هشت روز بازی‌های زیادی برای تماشا داریم. این فهرستی است از پنج مسابقه مهمی که باید در این بازه زمانی به آنها توجه ویژه‌ای کرد.
 
 پرتغال- ایرلند، امروز
بزرگترین دلیل برای تماشای این بازی آن است که احتمال دارد کریستیانو رونالدو برگ مهمی از تاریخ فوتبال را رقم بزند. مهاجم 36 ساله 109 گل برای سلسائو زده و همراه با علی دایی، مهاجم افسانه‌ای سابق تیم ملی ایران رکورددار گلزنی در تیم‌های ملی است. این یعنی او تنها یک گل لازم دارد و شاید این یک گل مقابل رقیب سبزپوش به ثمر برسد.
رونالدو اگرچه آمار گلزنی فوق‌العاده‌ای دارد اما هرگز به ایرلند گل نزده و می‌خواهد این تیم را چهل و پنجمین قربانی خود کند. رونالدو اگر چه دعوت شده اما در فصل جدید تنها 30 دقیقه بازی کرده. ماجرای انتقالش از یوونتوس به منچسریونایتد باعث شد دقایق زیادی از بازی را از دست بدهد هرچند اینها برای بازیکنی مثل او مانع گلزنی نمی‌شود.
 
  سوئد- اسپانیا، فردا
بازی سوئد با اسپانیا حالا دیگر یک مسابقه سالانه شده. دو تیم در مقدماتی یورو 2020 و مرحله گروهی این رقابت‌ها با هم روبه‌رو شدند و حالا قرار است برای اولین بار در مقدماتی جام جهانی مقابل هم بازی کنند. این بازی هیچ وقت کسالت‌آور یا مهیج نمی‌شود. هر دو تیم کار را برای دیگری سخت می‌کند و هر دو به دنبال صعود مستقیم از گروه B هستند.
لاروخا با 7 امتیاز صدرنشین گروه است و سوئد با یک بازی کمتر رکورد کامل پیروزی را به دست آورده. دو تیم چند ماه قبل تفاوت چندانی نداشتند و کارشان به تساوی بدون گل کشید. باید دید بازی فرداشب چطور از آب درمی‌آید.
 
  شیلی- برزیل، 12 شهریور
در آمریکای جنوبی هم مقدماتی جام جهانی پرشور دنبال می‌شود و هر کدام از تیم‌های این منطقه سه بازی انجام می‌دهند. در نخستین بازی بعد از کوپا آمریکا، دو غول این منطقه در شیلی با هم روبه‌رو می‌شوند که البته فشار بیشتر روی میزبان است. لا روخا از شش بازی ابتدایی خود برد به دست نیاورده و دو تساوی داشته تا ناکامی صعود به جام جهانی 2018 در ذهن هواداران زنده شود. حریفشان کدام تیم است؟ برزیل، تنها تیم این قاره که هر شش بازی‌اش در مقدماتی جام جهانی را برده. شیلی اگر این بازی را هم ببازد، با دردسرهای زیادی مواجه می‌شود و از همین حالا صعودشان به دست‌انداز می‌افتد.
 
  سوییس- ایتالیا، 14 شهریور
ایتالیا بعد از شکست انگلیس در فینال یورو 2020 برای نخستین بار بازی می‌کند و به پست حریف قدرتمندی خورده. همان‌طور که انتظار می‌رود این دو تیم صدر گروه C را اشغال کرده‌اند، ایتالیا با 9 امتیاز اول است و سوییس با 7 امتیاز دوم.
البته یک تغییر کوچک در نیمکت سوییس شکل گرفته و ولادیمیر پتکوویچ که فرانسه قهرمان جهان را از یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا حذف کرد، از مربیگری سوییس کنار رفته. مرات یاکین مربی جدید است و بازیکن سابق تیم ملی سوییس در مقابل ایتالیا انگیزه مضاعفی دارد.
ایتالیا در نخستین بازی خود در این سری دیدارهای ملی به دنبال یک رکورد است. این تیم پنجشنبه با بلغارستان بازی دارد و اگر آتزوری در آرتمیو فرانکی فلورانس شکست نخورد، با رکورد 35 بازی متوالی بدون باخت اسپانیا که در سال‌های 2009-2007 به دست آمد، برابر می‌شود. بعد در بازل با سوییس دیدار می‌کند و سه روز بعد در رجیو امیلیا میزبان لیتوانی است.
 
  برزیل- آرژانتین، 14 شهریور
دو ماه بعد از بازی فوق‌العاده حساس در فینال کوپا آمریکای 2021، برزیل و آرژانتین، رقبای همیشگی مقابل هم قرار می‌گیرند که اولی میزبان است و انگیزه زیادی هم برای این بازی دارد. اما آیا آلبی سلسته باز هم خوشحال خاک حریف را ترک می‌کند؟ لیونل مسی و بقیه در مقدماتی جام جهانی تا اینجا شاهکار نکرده‌اند و در شش بازی سه برد و سه مساوی به دست آورده‌اند. در عین حال، مدافع عنوان قهرمانی آمریکای جنوبی با 12 امتیاز پشت سر همسایه بزرگ خود قرار دارد در حالی که برزیل 18 امتیازی است. اکوادور هم با 9 امتیاز در رده سوم ایستاده.
داغ باخت فینال کوپا هنوز تازه است و تیم تیته قطعاً به جبران آن باخت و انتقام فکر می‌کند و با توجه به فرم فعلی‌اش، پیروزی چندان دور از دسترس نیست.
پاندمی کرونا در آمریکای جنوبی همچنان خطرناک است و بعضی باشگاه‌ها از جمله تیم‌های انگلیس به بازیکنان این دو کشور اجازه همراهی با تیم‌های ملی را نداده‌اند. برخی مانند ستاره‌های برزیل گوش به فرمان بودند اما بیشتر بازیکنان آرژانتینی کار خودشان را می‌کنند و از انگلیس و ایتالیا به اردوی تیم ملی ملحق شده‌اند.
منبع: sportskeeda
 

Page Generated in 0.0050 sec