printlogo


کد خبر: 232224تاریخ: 1400/4/20 00:00
سایپا صفر - استقلال 2
گیتار کوک برای دربی

ترکیب متفاوت استقلال در ابتدای بازی با سایپا کاملاً نشان می‌داد که فرهاد مجیدی با اهداف تازه‌ای گام به این میدان گذاشته و قصد دارد برخی بازیکنانش را که زمان زیادی از بازی نکردن‌شان می‌گذشت در شرایط مسابقه نگه دارد. 
حضور سبحان خاقانی و بابک مرادی در ترکیب استقلال این رویکرد را کاملاً به اثبات می‌رساند که سرمربی استقلال اهداف دیگری در سر دارد. در عین حال نیز حضور فرشید اسماعیلی بعد از مدت‌ها دوری از ترکیب اصلی ثابت می‌کرد که سرمربی استقلال در فکر آماده‌سازی ذهنی تیمش برای دربی هم هست و قصد دارد به نوعی فرصت بازی با سایپا را به جهت آماده‌سازی برخی بازیکنان کلیدی تیمش برای بازی با رقیب سنتی از دست ندهد.
 ترکیب اولیه استقلال اما به رغم تلاش‌هایی که انجام شد نتوانست برای این تیم موفقیتی در نیمه اول به دست آورد و آنچه باعث شد استقلال به پیروزی در این بازی دست یابد، تغییرات نیمه دوم و ایضاً خستگی سایپا و اشتیاق بیشتر استقلال برای رسیدن به گل بود.
 البته مهدی قایدی که از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت بارها دروازه سایپا را با خطر مواجه ساخت که بارزترین آنها دقیقه 57 بود که کاشته او با فاصله‌ای اندک راهی اوت شد و دیگری در دقیقه 67 که به تیرعمودی برخورد کرد.
 قایدی که مانند همیشه آرام و قرار نداشت، دقیقه 76 با یک نفوذ مهارنشدنی مدافعان سایپا را به خطا وادار کرد تا استقلال صاحب یک پنالتی شود و این پنالتی را ارسلان مطهری که دقایقی قبل به میدان آمده بود بعد از دقایقی تأخیر به دلیل استراحت بین بازی (کولین برک) در دقیقه 79 وارد دروازه کرد. مطهری که 11 بازی بود گلی برای استقلال به ثمر نرسانده بود، موفق شد روی نفوذ محمد دانشگر از سمت راست (دیگر تعویضی استقلال در نیمه دوم) گل دوم را از پشت 18 قدم با شوتی سنگین و غیرقابل مهار به ثمر برساند تا پیروزی آبی‌ها در این میدان قطعی شود.
بعد از گل مطهری سایپا که از ابتدای بازی نیز برنامه آنچنانی برای باز کردن دروازه استقلال نداشت، تلاش قابل توجهی انجام نداد و همچون تیمی تسلیم شده دقایق باقی مانده را سپری کرد تا داور سوت پایان این بازی را به نشانه پیروزی استقلال به صدا درآورد؛ بردی که آبی‌ها را به امتیاز 50 رساند تا به نوعی رتبه سومی نیز قطعی شود.
حالا استقلال می‌تواند با خیال راحت به بازی با پرسپولیس فکر کند؛ دیداری که قبل از آن ارسلان مطهری که سابقه گلزنی در دربی‌ها را دارد، دوباره پایش به گلزنی باز شده است. این یک هشدار است برای رقیب سنتی آبی‌ها در شبی که سهمیه آسیایی استقلال به نوعی قطعی شد.
سایپا: کوروش ملکی، کمال الدین نیکخوی، رضا علیاری، امیرحسین حسین‌زاده (65 - امیر علی صادقی)، مجید علیاری (82 - محسن مسلمان)، حسین ماهینی، مهرداد حیدری(60 - رضا جعفری)، سینا مریدی، مجتبی لطفی، صادق بارانی(83 - حسین مالکی)، روح‌الله سیف اللهی(65 - مهرداد عبدی)
سرمربی: فراز کمالوند
استقلال: سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، (72 - محمد دانشگر)، مسعود ریگی(70 - مهدی مهدی پور)، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی(89 - شیخ دیاباته)، بابک مرادی، آرمان رمضانی(70 - ارسلان مطهری)، سبحان خاقانی(66 - سید احمد موسوی)، آرش رضاوند
سرمربی: فرهاد مجیدی
 

Page Generated in 0.0051 sec