printlogo


کد خبر: 232210تاریخ: 1400/4/20 00:00
مأموریت نیمه تمام، تمام می‌شود
برق شمشیرها روی مدال

سینا فتوت
 
شمشیربازی در یک دهه اخیر جهش خیره‌کننده‌ای داشته و توانسته بدل به یک رشته مدعی در سطح جهان شود. کسب مدال‌های رنگارنگ از رقابت‌های جام جهانی ثابت می‌کند که شمشیربازان حالا یک مدعی جهانی هستند و برای المپیک هم نقشه‌ها در سر دارند. شمشیربازی سابر در بازی‌های المپیک 2020 توکیو برای نخستین بار می‌خواهد حضور در بخش تیمی بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا را تجربه کند. شمشیربازی ایران بعد از انقلاب تنها در بخش رقابت‌های انفرادی، سهمیه بازی‌های المپیک را به دست آورده بود که این سهمیه‌ها باز هم به اعضای تیم سابر برمی‌گردد. تیمی پرستاره که ناکامی دو اسلحه اپه و فلوره را در میادین آسیایی و جهانی جبران کرده و تمام افتخارات را به نام خود زده است. طبق قوانین هشت ‌تیمی که بتوانند سهمیه بگیرند، در بخش انفرادی مسابقات هم سهمیه کامل را می‌گیرند. بر این اساس تیم ملی سابر ایران برای حضور در المپیک توکیو با ترکیب چهارنفره به میدان می‌رود که سه نفر از این ترکیب در بخش انفرادی هم مبارزه می‌کنند. ترکیب تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران برای المپیک را مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی تشکیل می‌دهند.
طبق رنکینگ فدراسیون جهانی شمشیربازی و قوانین مربوط به مسابقات این رشته در المپیک، تیم ملی اسلحه سابر ایران نخستین دیدار خود در بازی‌های ۲۰۲۰ را برابر ایتالیا برگزار می‌کند. در دور نخست این رقابت‌ها کره جنوبی با مصر دیدار می‌کند، مجارستان به مصاف آمریکا می‌رود و آلمان و روسیه هم رو در روی هم قرار می‌گیرند. تیم ملی شمشیربازی ایران در صورت برد مقابل ایتالیا در دور نخست المپیک، دومین دیدار خود را با برنده دیدار تیم‌های مجارستان و آمریکا برگزار می‌کند.
علاوه بر بخش تیمی، ایران در بخش انفرادی نیز سه نماینده خواهد داشت و همین شانس موفقیت ایران را بالاتر می‌برد. شمشیربازی می‌خواهد مأموریت ناتمام المپیک ریو را در توکیو تمام کند. برق شمشیرها حالا روی مدال المپیک افتاده.

Page Generated in 0.0057 sec