printlogo


کد خبر: 232198تاریخ: 1400/4/20 00:00
بررسی اشتباهات داوری در بازی‌های سه تیم بالای جدول
پرسپولیس باید یک امتیاز بیشتر داشت استقلال و سپاهان 4 امتیاز کمتر!

طی دو سه هفته گذشته بحث و مجادله درباره استفاده تیم‌ها از اشتباهات داوران بالا گرفته و بازی‌های اخیر تیم‌های بالای جدول مقابل حریفان‌شان با حواشی بسیاری همراه بوده است. در این میان برخی تیم‌ها به پرسپولیس اتهام زدند که این تیم در تمام بازی‌های بزرگ و تعیین‌کننده‌اش با اشتباهات داوری برنده شده و حالا در صدر جدول قرار گرفته است اما بررسی تمام صحنه‌های بازی‌های سه تیم بالای جدول نشان می‌دهد پرسپولیس تیمی است که بیشترین ضرر را از قبال اشتباهات داوری دیده و برعکس دو تیم دیگر از این اشتباهات بیشتر سود کرده‌اند تا اینکه ضرر دیده باشند.
سایت پرسپولیس نیوز با بررسی تمام صحنه‌های مشکوک داوری 26 بازی قبلی سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال و طبق نظر کارشناسان برنامه‌های تلویزیونی آمار جالبی را منتشر کرده است.
طبق این آمار مشخص می‌شود بر خلاف جوسازی‌های موجود نه تنها داوری به سود پرسپولیس و به ضرر رقبایش نبوده، بلکه پرسپولیس باید ۱ امتیاز بیشتر بگیرد و ۴ امتیاز از سپاهان و استقلال کسر شود.
نکته جالب اشتباهات داوری فصل این است که سپاهان و استقلال حتی در یک مسابقه هم برد و مساوی را با اشتباه داوری از دست نداده‌اند و در واقع اشتباهات به ضرر آنها در نتیجه مؤثر نبوده است.
صحنه‌های مشکوک داوری بازی‌های پرسپولیس نشان می‌دهد 4 پنالتی، ۲ اخراج، ۱ آفساید به سود پرسپولیس اشتباه شده اما ۳ گل، ۲ پنالتی، ۵ اخراج و ۳ آفساید به ضرر این تیم بوده است.
صحنه‌های مشکوک داوری بازی‌های سپاهان نشان می‌دهد ۶ گل، ۵ پنالتی و ۱ اخراج اشتباهاتی بوده که به سود سپاهان رقم خورده و ۱ گل، ۲ پنالتی و ۲ آفساید به ضرر این تیم اشتباه شده است.
در بررسی صحنه‌های مشکوک داوری بازی‌های استقلال هم مشخص می‌شود ۲ گل، ۴ پنالتی، ۲ اخراج و ۳ آفساید به سود این تیم اشتباه شده و ۱ گل، ۴ پنالتی و ۱ اخراج به ضرر این تیم اشتباه شده است.
چنانچه فقط گل، پنالتی، آفساید مهم و اخراج (در مسابقات با اختلاف یک گل) اشتباه در بازی مؤثر در نظر گرفته شود و البته آفساید و اخراج در شمارش مسابقات مؤثر محاسبه شود اما چون نتیجه آن قابل حدس نیست روی جدول امتیازی اعمال نشود، پرسپولیس تا هفته بیست و ششم لیگ برتر باید یک امتیاز بیشتر داشت و از دو تیم استقلال و سپاهان 4 امتیاز کم می‌شد. این یعنی که دو رقیب پرسپولیس هرگز نمی‌توانند به رقم خوردن اشتباهات داوری علیه خودشان و به سود پرسپولیس معترض باشند و این پرسپولیس است که می‌تواند نسبت به این مسأله اعتراض کند.

Page Generated in 0.0052 sec