printlogo


کد خبر: 232196تاریخ: 1400/4/20 00:00
پخش زنده، آخرین سوژه اعتراض هواداران پرسپولیس
7 دقیقه بازی فولاد پخش نشد، بازی آلومینیوم هم به شبکه ورزش رفت

طبق برنامه هفته بیست و هفتم لیگ برتر و آنچه اعلام شده بود بازی دیروز استقلال مقابل سایپا باید رأس ساعت 19:50 و 65 دقیقه بعد از آن یعنی ساعت 20:55 دقیقه دیدار پرسپولیس – آلومینیوم اراک شروع می‌شد.
هواداران پرسپولیس تصور می‌کردند بازی تیم محبوب‌شان که مدعی جدی قهرمانی است و این بازی یکی از معادلات قهرمانی را حل خواهد کرد به صورت زنده و کامل از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد اما خیلی زود مشخص شد از آنجا که بازی استقلال و سایپا زودتر شروع شده این مسابقه تا پایان از شبکه 3 پخش می‌شود و سپس آنتن این شبکه به هواداران سرخ دوست می‌رسد و این شبکه بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم را پخش خواهد کرد. در عین حال گفته شد 35-30 دقیقه ابتدایی بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم از طریق شبکه ورزش پخش خواهد شد که این مسأله بازتاب جالبی در فضای مجازی نداشت و موجب اعتراض هواداران پرسپولیس شد.البته چند روز قبل هم این اتفاق برای پرسپولیس به گونه دیگری تکرار شد و طولانی شدن بازی استقلال مقابل تراکتور باعث شد که 7 دقیقه ابتدایی بازی پرسپولیس مقابل فولاد اصلاً پخش نشود اما این بار با اینکه قرار است بازی سرخ‌ها از شبکه ورزش پوشش داده شود اما هواداران این تیم معترضند و می‌گویند بازی صدرنشین لیگ مهم‌تر است یا تیم سوم؟در عین حال و در ادامه تنش‌ها در این خصوص دیروز سهیل مهدی توضیح داد و گفت نمی‌توانستند بهتر از این برنامه‌ریزی کنند تا تداخلی در بازی‌های استقلال و پرسپولیس ایجاد نشود.مهدی گفت: «جدا از محدودیت منع تردد پایانی شب، با توجه به گرمای هوا زودتر از ساعت 19 نمی‌توانیم بازی‌ها را برگزار کنیم. اگر قرار بود بازی سایپا و استقلال ساعت 19 برگزار شود، دو تیم باید از حدود ساعت 15 برای این مسابقه خود را آماده کنند. امکانپذیر نیست این‌ تیم‌ها بخواهند در گرما از هتل بیرون بیایند و بازیکنان‌شان ساعت 18 در اوج گرمای هوا خود را گرم کنند. در صورت جلوتر کشیده شدن زمان بازی این سختی‌ها به تیم‌ها تحمیل می‌شود. از طرفی اگر بخواهیم بازی پرسپولیس و آلومینیوم را زودتر از ساعت 20:55 برگزار کنیم، با ممانعت تردد در ساعات پایانی شب از طرف یگان ویژه، نیروهای امنیتی و سایر نهادها مواجه می‌شویم. ابتدا و انتهای برنامه زمانبندی ما بسته است و اولین کسی هم که از تداخل پخش زنده دو مسابقه متضرر شود، هوادار است. طرفداران دوست دارند با نشستن پای تلویزیون هر دو بازی را ببینند. این موضوع را کاملاً درک می‌کنیم.»
مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: «پس از هوادار و در کنار هر دو تیم خود سازمان لیگ هم با توجه به بحث تعهداتی که نسبت به اسپانسر و تبلیغات محیطی دارد، از این تداخل پخش زنده دو بازی متضرر می‌شود اما نمی‌توانیم به خودمان اجازه تحت‌الشعاع قرار دادن شرایط فنی تیم‌ها را بدهیم. اگر امروز هم این مسأله را نادیده بگیریم سه هفته پایانی که باید به شکل همزمان برگزار شود، چه باید کنیم؟»
مهدی درباره اینکه ظاهراً کمیته مسابقات سازمان لیگ بحث تغییر زمان بازی پرسپولیس و آلومینیوم را به حیدر بهاروند واگذار کرده است، گفت: «من به عنوان یک برنامه‌ریز انجام وظیفه می‌کنم و اگر در این زمینه ابلاغی دریافت کنم، این کار را انجام خواهم داد.»جدا از هواداران معترض، باشگاه پرسپولیس مدعی است به دلیل حضور این تیم در کورس قهرمانی باید تمامی دقایق مسابقه این تیم با آلومینیوم از طریق شبکه سه پخش شود و بر همین اساس از صبح روز جمعه تلاش‌ها و رایزنی‌هایی برای پخش کامل بازی از طریق این شبکه از طریق عوامل برنامه فوتبال برتر با سازمان لیگ صورت گرفت تا موانع موجود برطرف شود. مدیران باشگاه پرسپولیس همسو با عوامل این برنامه در مذاکرات با سازمان لیگ درخواست کردند تمهیداتی در این خصوص در نظر گرفته شود و در صورت امکان زمان بازی این تیم با آلومینیوم تغییر کند.کمیته مسابقات سازمان لیگ هم در این راستا و برای تغییر ساعت بازی تصمیم گرفت با حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ مذاکراتی انجام بدهد اما تا ساعاتی مانده به بازی جواب مشخصی به باشگاه پرسپولیس، فدراسیون فوتبال و کمیته مسابقات داده نشد. اما در نهایت قرار شد نیمه اول بازی از شبکه ورزش و نیمه دوم از شبکه سه پخش شود.به نظر می‌رسد همزمانی بازی‌های سه هفته پایانی مسابقات لیگ برتر هم تنش‌ها و اعتراض‌ها در این خصوص را به بالاترین سطح برساند و باید دید مدیران تلویزیون چطور می‌خواهند پخش زنده همزمان تیم‌های پرطرفدار را مدیریت کنند؟این مسأله باعث شد تا باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای صادر کند که در پایان آن آمده بود: «مدیریت باشگاه از طریق سازمان لیگ، کمیته بازی‌ها، معاونت و روابط عمومی سیما، دست‌اندرکاران برنامه فوتبال برتر و شبکه ورزش و چند نهاد دیگر پیگیر حل این مشکل بود اما در نهایت پخش بازی به شبکه ورزش سپرده شد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پرسپولیس صدرنشین جدول است، دیدارش در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و مهم‌تر از اینها، نتیجه تقابل با آلومینیوم اراک، تأثیر مستقیمی بر تعیین قهرمان این فصل رقابت‌ها دارد.
برنامه‌ریزی بازی‌های این هفته از سوی سازمان لیگ و همچنین برنامه پخش مسابقات از سوی سازمان صدا و سیما به‌گونه‌ای است که عدالتی در آن دیده نمی‌شود.»

Page Generated in 0.0061 sec