printlogo


کد خبر: 232181تاریخ: 1400/4/20 00:00
ثروتمندترین بازیکن بارسا کیست؟
مارتین برایت‌ویت!

مارتین برایت‌ویت به‌دلیل تجارت موفقش در بازار املاک آمریکا در حال حاضر ثروتمندترین بازیکن بارسلوناست.
این مهاجم 30ساله در فوریه گذشته در انتقالی غیرمنتظره راهی بارسلونا شد. او یک سال قبل از آن تیم میدلزبورو در مسابقات چمپیونشیپ را ترک کرده و به لگانس در اسپانیا پیوسته بود.
بارسلونا هنوز با لیونل مسی بر سر تمدید قرارداد به توافق نرسیده و به همین دلیل او بازیکن آزاد است، از این‌رو در میان بازیکنانی که با بارسلونا قرارداد دارند، برایت‌ویت بیشترین ثروت را دارد.
دستمزد این بازیکن در بارسلونا هفته‌ای 100هزار یورو است، به این ترتیب او در کنار کارلس آلنیا در رده چهاردهم دستمزد دریافتی قرار دارد. اما مارکا گزارش داده شرکت NYCE که متعلق به برایت‌ویت است، در آمریکا بسیار رشد کرده و ارزش آن 250میلیون دلار است. این شرکت چهار سال پیش کار در زمینه املاک را آغاز کرده است.
برایت‌ویت در سال 2017 به‌همراه عمویش، فیلیپ مایکل، 850هزار دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد و سرمایه او تا پایان آن سال به 10میلیون دلار رسید.
اما حالا ارزش آن 25 برابر شده و برایت‌ویت و مایکل 1500 آپارتمان دارند و 500 آپارتمان دیگر هم دارند می‌سازند. تمرکز آنها روی ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت در محله‌هایی در فیلادلفیا و نیوجرزی است که سیاه‌پوستان در آنها حضور پررنگی دارند.
مایکل اخیراً گفته است: «خانواده ما سال‌ها بود که به حضور پررنگ در بازار املاک فکر می‌کرده. این یکی از راه‌های کسب درآمد بالا و تضمین آینده است. این کاری است که با پدرم انجام دادم و با مارتین ادامه می‌دهم. نقش مارتین این است که استراتژی و دیدگاه بلندمدت شرکت را تدوین کند. او درگیر این کار است، اما نه به اندازه‌ای که حواسش از فوتبال پرت شود.»
برایت‌ویت هم گفته: «من همیشه بزرگ فکر می‌کردم، رویاهای بزرگی داشتم و اهدافم را می‌نوشتم. در دانمارک، ما سیستم فوق‌العاده‌ای داریم که از مردم محافظت می‌کند. اوضاع همه خوب است و هیچ‌کس به هیچ چیزی نیازی ندارد، اما در آمریکا اینطور نیست.»
برایت‌ویت همچنین برند تولید لباس «ترنته» را هم دارد. مؤسس این شرکت فرانسوی، آن-لور، همسر او است. این شرکت در فرانسه موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است.
برایت‌ویت همچنین به‌همراه همسرش یک رستوران به نام «گاوه» در بارسلونا دارد. در آنجا غذاهای گیاهی به مشتریان داده می‌شود.
این بازیکن در تمامی دیدارهای دانمارک در یورو 2020، به‌جز یک مسابقه، در ترکیب ثابت حضور داشت. البته دانمارک در نهایت با شکست مقابل انگلیس در مرحله نیمه‌نهایی، از دور این رقابت‌ها کنار رفت. برایت‌ویت در این مسابقات یک گل زد که در برد 4 بر صفر برابر ولز در مرحله یک‌هشتم نهایی بود.
هرچند او ثروت بسیاری دارد، اما باشگاهش از نظر مالی در مضیقه است. بارسلونا بیش از یک‌میلیارد یورو بدهی دارد که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.
 

Page Generated in 0.0059 sec