printlogo


کد خبر: 232179تاریخ: 1400/4/20 00:00
گزارش

 

اعزام اولین گروه از کاروان ورزش ایران به ژاپن
تیم سرپرستی امشب عازم توکیو می‌شود
سرپرست کاروان ایران امشب راهی توکیو محل برگزاری بازی‌های المپیک می‌شود.
بازی‌های المپیک توکیو ۱۲ روز دیگر آغاز می‌شود بر این اساس کادر سرپرستی کاروان ایران امشب (یکشنبه) تهران را به مقصد توکیو میزبان بازی‌های المپیک ترک می‌کنند.
نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران به همراه چهار نفر از اعضای کادر سرپرستی فرید فتاحیان، حمید سلامی، مهدی چراغی و فاطمه موسوی‌زاده امشب ساعت ۲۳:۳۵ دقیقه راهی توکیو می‌شوند. بقیه اعضای کادر سرپرستی از ۲۳ تیر به بعد به ژاپن می‌روند.
اولین گروه ورزشکاران هم ۲۶ تیر با برگزاری مراسم بدرقه راهی بازی‌های المپیک توکیو می‌شوند. بازی‌های المپیک توکیو ۲۳ جولای (اول مرداد) به مدت دو هفته برگزار می‌شود و نمایندگان ایران از اول تا شانزدهم مرداد به رقابت می‌پردازند.
رقابت ورزشکاران ایران با تیر و کمان و قایقرانی روئینگ آغاز می‌شود و با کشتی آزاد و کاراته به پایان می‌رسد.
 
 
بی‌قانونی به سود سرپرستی دادگر در تیراندازی
مسئول امور مجامع فدراسیون‌های ورزشی تأکید دارد که هنوز تأیید صلاحیت‌ کاندیداهای تیراندازی اعلام نشده است و اگر تا پایان دوره ریاست این اتفاق رخ ندهد نهایتاً ما مجبوریم سرپرست معرفی کنبم. سرپرستی که به دلیل نبود قانون ممکن است رئیس فعلی و کاندیدای انتخابات آینده، گزینه نهایی آن باشد! هرچند به واسطه تخلفات محرزی که در چند مجمع انتخاباتی اخیر مثل زورخانه‌ای و دوچرخه سواری رخ داده است، سیستم ورزش کشور و مسئولان وزارت ورزش کاملاً زیر نظر و ذره بین سیستم نظارتی بین‌المللی قرار دارند.
دوره ریاست علی دادگر در فدراسیون تیراندازی ۲۱ تیر به اتمام می‌رسد. در حالی که ۲۱ اردیبهشت زمان ثبت نام از کاندیداهای این فدراسیون به اتمام رسیده اما هنوز تأیید صلاحیت‌های نامزدها اعلام نشده است. مهدی مستجاب‌الدعوه مسئول امور مجامع فدراسیون‌ها می‌گوید که اگر تا ۲۱ تیر تأیید صلاحیت‌های کاندیداها اعلام نشود باید برای این فدراسیون سرپرست انتخاب کرد.
شائبه حضور علی دادگر به عنوان سرپرست این فدراسیون وجود دارد در حالی که دادگر برای دوره بعدی انتخابات نیز کاندیدا شده است. این در حالی است که‌ پیش‌تر وزیر وزیر ورزش و جوانان به منظور رعایت بی‌طرفی وزارت در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی دستور داده بود تحت هیچ شرایطی سرپرست فدراسیون، کاندیدای ریاست فدراسیون نشود.
این شرایط در جریان انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی نیز انجام شد و بعد از اتمام دوره ریاست نوروزی، خلیلیان به عنوان‌ سرپرست انتخاب و با توجه به اینکه خلیلیان برای انتخابات کاندیدا شد از این سمت استعفا کرد و اسد مسجدی به عنوان سرپرست معرفی شد. مسجدی نیز بعد از سرپرستی از نامزدی انتخابات انصراف داد. اکنون نیز در صورت انتخاب علی دادگر به عنوان سرپرست فدراسیون بایستی او طبق مجامع قبل از حضور در انتخابات انصراف دهد تا عدالت برقرار شود و شرایط برابری برای همه کاندیداها وجود داشته باشد.
مسئول امور مجامع فدراسیون‌های ورزشی در خصوص شائبه حضور علی دادگر به عنوان سرپرست فدراسیون تأکید دارد: «شائبه را نمی‌دانم اما قانونی که سرپرست نمی‌تواند کاندیدا باشد هیچ کجا نداریم.»
مستجاب الدعوه در پاسخ به این سؤال که مگر حضور سرپرست در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی طبق اساسنامه جدید ممنوع نیست می‌گوید: «اساسنامه جدید که هنوز ابلاغ نشده است. همچنین فرآیند ثبت نام تیراندازی با توجه به اساسنامه قبل انجام گرفته است و طبق قوانین قبل انجام می‌شود و ممنوعیتی وجود ندارد.»
 

 


Page Generated in 0.0054 sec