printlogo


کد خبر: 232178تاریخ: 1400/4/20 00:00
حرف روز

حضورالمپین‌های وزنه‌برداری در تهران
تمرینات علی هاشمی و علی داودی 2 ملی‌پوش دسته 109 و 109+ کیلوگرم کشورمان اعزامی به بازی‌های المپیک 2021 توکیو در تهران و مجموعه ورزشی آزادی تا زمان اعزام این دو وزنه‌بردار به توکیو ادامه دارد.
علی هاشمی و علی داودی 2 وزنه‌بردار المپیکی ایران که برای حضور در بازی‌های المپیک 2021 توکیو سهمیه گرفتند و قرار است در توکیو برای کشورمان روی تخته بروند همراه با اردونشینان جهانی وزنه‌برداری که برای وزنه زدن در مسابقات جهانی 2021 گرجستان مهیا می‌شوند، به تهران برگشتند و تا زمان اعزام به توکیو تمرینات خود را در کمپ آماده‌سازی مجموعه ورزشی آزادی دنبال می‌کنند. این مرحله از اردو تا روز هفتم مردادماه در محل کمپ تمرین تیم‌های ملی وزنه‌برداری در ورزشگاه آزادی زیر نظر «محمد حسین برخواه» سرمربی و «علی جباری» مربی تیم ملی کشورمان ادامه دارد.
علاوه بر «علی هاشمی» و «علی داودی» به عنوان وزنه‌برداران المپیکی، اعضای تیم بزرگسالان نیز با حضور علیرضا سلیمانی، مصطفی جوادی، رضا دهدار، مرتضی بیگلری، آیت شریفی، امیر عزیزی، ایوب موسوی و امیر حقوقی، تمرینات خود را برای کسب آمادگی حضور در مسابقات جهانی پاییز سال جاری، دنبال می‌کنند. تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان پس از المپیک و در فاصله زمانی کوتاهی، مسابقات جهانی 2021 گرجستان را در پیش دارد. رقابت‌های مهم و معتبری که برای تیم ملی وزنه‌برداری ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل سوای المپین‌های وزنه‌برداری برخواه تعدادی دیگر از ستاره‌های جوان و خوش‌آتیه وزنه‌برداری را به اردو فراخوانده تا آنها را برای اعزام به مسابقات جهانی پیش رو مهیا کند. به احتمال فراوان پس از پایان بازی‌های المپیک، احتمال این وجود دارد که شاهد بازگشت برخی از چهره‌های شاخص وزنه‌برداری ایران مثل سهراب مرادی و کیانوش رستمی که حضور در بازی‌های المپیک را از دست دادند برای وزنه زدن در مسابقات جهانی گرجستان باشیم.
 
 
 اردوی مشترک تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران و روسیه 
اردوی مشترک تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران و روسیه برگزار می‌شود. در راستای آماده‌سازی تیم ملی والیبال نشسته مردان برای حضور در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، اردوی مشترک تیم ملی کشورمان با تیم ملی روسیه از 20 تا 25 تیرماه در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون برگزار می‌شود. مردان والیبال نشسته کشورمان در روزهای دوشنبه 21 و چهارشنبه 23 تیرماه در محل فدراسیون دیدار دوستانه‌ای با تیم ملی روسیه دارند.
 
 
حضور برادران عالمیان در پیکارهای جهانی آمریکا
نیما و نوشاد عالمیان دو ملی‌پوش تنیس روی میز ایران خواهند بود که در رقابت‌های قهرمانی جهان به میزبانی آمریکا به عنوان نماینده تنیس روی میز کشورمان با رقبای خود رودررو می‌شوند.
فدراسیون جهانی تنیس روی میز، لیست ۱۲۸ بازیکن شرکت کننده در رقابت‌های انفرادی و ۶۴ تیم دو نفره قهرمانی جهان را که آذر ماه در هوستون آمریکا برگزار می‌شود اعلام کرد. بر اساس رنکینگ هفته ۲۴ جهان، نوشاد و نیما عالمیان با رنکینگ انفرادی جهانی ۷۲ و ۱۲۷ و رتبه ۱۲ دو نفره جهان بازیکنان ایرانی هستند که در این مسابقات حضور دارند.
مسابقات تنیس روی میز انفرادی قهرمانی جهان برای نخستین بار با سیستم جدید و طی روزهای ۲ تا ۸ آذرماه به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود. تا پیش از این تمام کشورها در صورت تمایل می‌توانستند بازیکن اعزامی به مسابقات انفرادی جهان داشته باشند که بر این اساس در ادوار مختلف حضور تقریبی ۴۰۰ شرکت کننده به چشم می‌خورد. بر اساس مصوبه مجمع فدراسیون جهانی در سال ۲۰۱۸ مقرر شد که از سال ۲۰۲۱ علاوه بر کاهش تعداد نفرات، کاهش تعداد تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های تیمی از ۷۲ به ۳۲ تیم نیز به اجرا درآید. بر این اساس در مسابقات تیمی جهان در سال ۲۰۲۲ به میزبانی چین ۳۲ تیم حاضر هستند.
 
 
 

 


Page Generated in 0.0051 sec