printlogo


کد خبر: 232174تاریخ: 1400/4/20 00:00
مصاحبه و خبر

توماس باخ:
اجازه نمی‌دهیم ورزشکاران در المپیک احساس تنهایی کنند
توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص ممنوعیت حضور تماشاگران در توکیو صحبت‌هایی مطرح و تأکید کرد طوری برای المپیک برنامه‌ریزی کردیم که ورزشکاران در دوره حضورشان در توکیو به هیچ وجه احساس تنهایی نکنند.
توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درمورد شرایط برگزاری مسابقات المپیک در توکیو گفت: «ورزشکاران حاضر در بازی‌های المپیک توکیو در استادیوم‌ها احساس تنهایی نمی‌کنند چرا که میلیاردها نفر در سراسر جهان به صفحه نمایش خود چسبیده و امیدوارند که بتوانند حمایت را منتقل کنند.»
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ادامه داد: «تصمیم منع حضور تماشاگران تصمیمی دشوار بود اما برای اطمینان از یک بازی المپیک ایمن تصمیمی مهم و ضروری است. امیدوارم که همه ما موافقت کنیم مهم‌ترین اتفاق این است که این بازی‌ها برگزار خواهد شد. امسال المپیک در شرایط بسیار متفاوتی خواهد بود اما اطمینان می‌دهم مخاطبان جهانی وجود خواهند داشت.»
نگرانی از شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شد تا ژاپن تصمیم ممنوعیت حضور تماشاگران داخلی و خارجی در بازی‌های المپیک توکیو را بگیرد. این صحبت‌ها بعد از اعلام کمیته برگزاری بازی‌های توکیو در خصوص ممنوعیت حضور تماشاگران مطرح شد.
 
 
افزایش شمار کرونایی‌ها در توکیو
در فاصله ۱۳ روز تا آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مواردی از ابتلا به کرونا در میان ورزشکاران و مسئولان اعزامی کشورهای مختلف به ژاپن دیده شده است. نشریه «کیودو نیوز» گزارش داد که یک شناگر اهل کشور لیتوانی که قرار است در بازی‌های المپیک 2020 توکیو شرکت کند، به ویروس کرونا مبتلا شده است. تست کرونای این ورزشکار به هنگام حضور در فرودگاه «هانِدا» در شهر توکیو منفی بوده اما تست دیگری که از او در محل اردوی کاروان لیتوانی در هتل «هیراتسوکا» گرفته شده، مثبت بوده است! قرار است از این شناگر 30 ساله بار دیگر آزمایش کرونا گرفته شده تا تأیید شود که آیا او به این ویروس مبتلا شده است یا خیر. «میلوش واسیچ» قایقران صربستانی نیز که هفته گذشته وارد توکیو شده بود، تست کرونایش مثبت شد تا به قرنطینه برود. مقامات برگزاری المپیک گفته‌اند که اطمینان از عدم حضور افراد کرونایی غیر ممکن است اما تأکید کرده‌اند که اقدامات متقابل برای مقابله با این مسأله در حال انجام است. در همین حال نیز حضور تماشاگران در همه رقابت‌هایی که قرار است برگزار شود، ممنوع خواهد بود.
 
 
ناکامی پاراتیروکمان در رقابت‌های جهانی چک
تیم میکس ریکرو چهارم شد
در ادامه رقابت‌های پاراتیروکمان قهرمانی جهان که در چک در حال برگزاری است، تیم میکس ریکرو با شکست برابر تیم ترکیه در جایگاه چهارم قرار گرفت. در ادامه رقابت‌های پاراتیروکمان قهرمانی جهان که در چک در حال برگزاری است، تیم میکس ریکرو ایران متشکل از زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی در دیدار رده‌بندی برابر ترکیه به میدان رفت و با نتیجه ۵ بر ۳ رقابت را واگذار کرد و به جایگاه چهارمی دست یافت.
 
 
افتتاح ۲ دفتر موقت دادگاه بین‌المللی ورزش در توکیو
CAS هم در توکیو شعبه زد
در جریان بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش (CAS) ۲ دفتر دایر کرده است. دادگاه بین‌المللی ورزش (CAS) به صورت موقت ۲ دفتر در طول بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو دایر کرده است. در بیانیه‌ای که دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش ارائه کرده دفتر اول اختلافات قانونی در طول بازی‌ها را حل می‌کند و دفتر دوم نیز به تخلفات دوپینگ می‌پردازد.
این دادگاه از بازی‌های ۱۹۹۶ آتلانتا در هر دوره بازی‌های تابستانی به صورت موقت دفتر خود را باز می‌کند. دادگاه حکمیت ورزش همچنین در سایر مسابقات مهم ورزشی مانند مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا (یورو) و مسابقات جام جهانی فیفا نیز فعالیت می‌کند. بازی‌های المپیک توکیو با یک سال تأخیر از اول مرداد آغاز می‌شود.
 

Page Generated in 0.0053 sec