printlogo


کد خبر: 232173تاریخ: 1400/4/20 00:00
خبر

تجمع اعتراضی هواداران ذوب‌آهن مقابل فدراسیون
ذوب‌آهن یکی از تیم‌های لیگ بیستم به‌شمار می‌رود که یکی از دلایل شرایط نامساعد این روزهای خود را عملکرد داوری می‌داند و مدیران این باشگاه معتقدند اگر این اشتباهات رخ نمی‌داد، حالا تیم‌شان برای سهمیه آسیایی می‌جنگید. با این حال واقعیت در حال حاضر چیز دیگری است و سبزپوشان اصفهانی که در لیگ نوزدهم هم اصلاً شرایط خوبی نداشتند و در ادامه در میانه‌های لیگ بیستم برای تغییر شرایط دست به تغییر سرمربی زدند و مجتبی حسینی را به‌عنوان جانشین رحمان رضایی انتخاب کردند، 23 امتیازی هستند و بالاتر از ماشین‌سازی و سایپا برای رسیدن به لیگ برتر در دوره بیست‌و‌یکم، رقابت بسیار شدیدی دارند. در همین حین اما تعدادی از هواداران تیم ذوب‌آهن که یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال در ایران به‌شمار می‌رود و بیش از نیم‌قرن سابقه دارد، با پرچم‌هایی مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال حاضر شده‌اند و از مسئولان فدراسیون و بخصوص افشاریان رئیس کمیته داوران که در یکی از مصاحبه‌های اخیرش هم در رابطه با این موضوع صحبت کرده بود، خواستار دقت بیشتر در چینش داوران برای چهار هفته باقی‌مانده شده‌اند.
 
 
قطر میزبان بازی تراکتور و النصر شد
باشگاه النصر عربستان، کشور قطر را به‌عنوان میزبان بازی برابر تراکتور ایران اعلام کرد. به نقل از الریاضیه، سرانجام بعد از کش‌و‌قوس‌های زیاد النصر عربستان کشور میزبان خود را برای رویارویی با تراکتور ایران اعلام کرد. این تیم عربستانی ورزشگاه السد قطر را برای میزبانی این بازی معرفی کرد و در این زمینه به AFC نامه نوشت.
قرار بود این بازی در ورزشگاه خانگی النصر برگزار شود که طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی باید در کشور ثالث برگزار شود.
 
 
فکری اگر ببازد هم حمایت می‌شود
مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان تحت هر شرایطی و حتی در صورت شکست در بازی این هفته مقابل تیم ذوب‌آهن از سرمربی خود حمایت می‌کنند. این در حالی است که آنها در مورد مربی قبلی اینطور نبودند و یزدی را خیلی زود برکنار کردند. بعد از اینکه مجتبی حسینی تیم نفت مسجدسلیمان را ترک کرد، داریوش یزدی هدایت این تیم را پذیرفت، اما چون نتایج خوبی نگرفت مسجدسلیمانی‌ها به یاد روز‌های خوش با محمود فکری بار دیگر او را به این تیم آوردند، اما روز‌های خوب فکری با نفت مسجدسلیمان چندان دوام نیاورد و این مربی چند هفته‌ای است که شکست‌های پیاپی را با تیم نفت مسجدسلیمان کسب می‌کند. با این حال مسئولان این باشگاه نفتی از فکری راضی هستند و قصد ندارند همچون یزدی او را خیلی زود برکنار کنند. این در حالی است که تیم نفت در موقعیت خطرناکی قرار دارد و اگر در بازی با ذوب‌آهن به نتیجه نرسد شرایطش سخت‌تر می‌شود. با این حال در جلسه اخیر مدیران این باشگاه ضمن بررسی احتمال سقوط تیم نفت مسجدسلیمان برنامه‌ای برای برکناری این مربی نیست و آنها قصد دارند تحت هر شرایطی از سرمربی تیم‌شان حمایت کنند.
 
 
شکایت پیکان از مدیرعامل سایپا
بعد از صدور حکم کمیته استیناف درباره اتفاقات مسابقه سایپا-پیکان، مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا صحبت‌هایی را در این خصوص انجام داد که همین موضوع منجر به شکایت رسمی باشگاه پیکان از او به کمیته اخلاق فدراسیون شده است.
 ناصر ارضی، مشاور حقوقی باشگاه پیکان در این رابطه می‌گوید: «آقای مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا و عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ها، بیانیه رسمی باشگاه و پست اینستا‌گرامی خود، مواردی را مبنی بر تهمت و افترا به‌صورت تلویحی به اعضای محترم کمیته استیناف (که از قضات مجرب، بصیر و پاکدست ارکان فدراسیون و محاکم قضایی عمومی هستند) و همچنین باشگاه پیکان به‌عنوان طرف مستقیم پرونده مزبور و به‌طور مستقیم حکم کمیته استیناف نسبت دادند و باشگاه را به جریان‌های هوچی‌گر متصل به فساد فوتبالی ارجاع دادند. مشارالیه در تمامی مصاحبه‌های خود با جوسازی و ایجاد فضای رسانه‌ای و القای حاکمیت جو مسموم در کشور سعی در مخدوش نمودن مسیر عادلانه روند رسیدگی به موضوع داشته و با منحرف نمودن قضیه با ایجاد تشویش در اذهان عمومی به‌طوری که برخی از سیاسیون در مجلس را متهم به نطق آتشین در صحن علنی مجلس کردند و فشارهای سیاسی خارج از فوتبال را در شکل‌گیری و صدور رأی و اتخاذ تصمیم صادره دخیل دانسته‌اند. باشگاه پیکان به‌عنوان طرف مستقیم پرونده و مخاطب افترا با تحویز ماده ۷۱ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال از نامبرده به اتهام افترا، نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی به کمیته محترم اخلاق شکایت کرده و منتظر اتخاذ تصمیم در این خصوص است.»

Page Generated in 0.0046 sec