printlogo


کد خبر: 232171تاریخ: 1400/4/20 00:00
برنامه سه‌ساله نکونام و آذری در فولاد ادامه خواهد داشت؟
هواداران ناراضی، آذری همچنان حامی نکو

ارسام پورحسینی  
 
فولاد خوزستان فصل گذشته توانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد و این طلسم چندساله را بشکند. با این اتفاق، جواد نکونام و سعید آذری بیش از هر زمانی در میان خوزستانی‌ها محبوب شدند. البته انتظار از فولاد هم بالاتر رفت تا همه به فکر قهرمانی باشند. نکونام که می‌دانست انتظارات بالا رفته لیستی از بازیکنان مورد نظرش را خیلی زود به باشگاه داد تا برای جذب آنها اقدام شود. سعید آذری مدیرعامل باشگاه هم برای اینکه بتواند راه موفقیت فولاد را ادامه دهد خواستار بودجه بیشتری برای تیم شد. هیأت‌مدیره و شرکت فولاد هم با این درخواست موافقت کردند و ظاهراً بودجه‌ای ۱۵۰ میلیارد تومانی برای باشگاه فولاد خوزستان در نظر گرفتند؛ مبلغی که خیلی از باشگاه‌ها نمی‌توانند حتی به آن فکر کنند، ضمن اینکه بر خلاف خیلی از باشگاه‌های پرهزینه هم معمولاً بدقولی برای پرداخت به وجود نمی‌آید و تیم می‌تواند با خیال راحت کارش را دنبال کند.
با این شرایط فولاد خوزستان با سرمربیگری نکونام و مدیریت سعید آذری وارد لیگ بیستم شد؛ آن هم با بازیکنان گران‌قیمتی که حضورشان، هواداران را به چیزی جز قهرمانی راضی نمی‌کرد.
فولاد فصل بیستم را با نوسان در نیم‌فصل اول شروع کرد. این مسأله باعث ناراحتی هواداران شد، به‌صورتی که خواستار برکناری نکونام شدند اما سعید آذری تمام‌قد از سرمربی تیمش دفاع کرد و حتی به آ‌نها قول روزهای خوب را داد. در همین زمان اهالی رسانه در خوزستان هم از رفتارهای نکونام شاکی بودند و اعتقاد داشتند سرمربی تیم‌شان احترامی برای رسانه‌های خوزستانی قائل نیست و فقط با رسانه‌های پایتخت مصاحبه می‌کند. او حتی معمولاً در کنفرانس‌های خبری که در خوزستان برگزار می‌شود، حاضر نمی‌شود که این مسأله بی‌احترامی به رسانه‌های خبری خوزستان است.
البته مهم‌ترین انتقاد رسانه‌ها و هواداران به نکونام، در مورد بازیکنان غیربومی زیادی است که در فولاد حضور داشتند. این در حالی بود که فولاد به‌عنوان یکی از باشگاه‌های بازیکن‌ساز که استعدادهای زیادی را پرورش می‌دهد شناخته می‌شود اما کادر فنی فولاد خوزستان ترجیح داد به‌جای استفاده از بومی‌ها به سراغ غیربومی‌ها برود.به هر حال حمایت‌های سعید آذری باعث شد هواداران و حتی رسانه‌های خوزستانی کوتاه بیایند و به جواد نکونام فرصت بیشتری بدهند. انتظار می‌رفت با این ریخت‌و‌پاش‌ها فولاد در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی بگیرد اما نه‌تنها این اتفاق نیفتاد بلکه به‌عنوان تنها تیم ایرانی که نتوانست به دور حذفی رقابت‌ها صعود کند، شناخته شد.
با این اتفاق، انتقادها از نکونام بیشتر و بیشتر شد اما حمایت‌های سعید آذری هم ادامه داشت. حالا شایعه شده جواد نکونام که تیمش در رده هفتم لیگ برتر قرار دارد و شانس چندانی برای کسب سهمیه ندارد، قصد دارد از سرمربیگری فولاد خوزستان کنار برود. البته این خبر به نظر نمی‌رسد جدی باشد و در حد همان شایعه است اما سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان باز هم از او حمایت کرد؛ هم در اینستاگرام و هم در مصاحبه‌هایش. آذری با تأکید بر این نکته که دلیلی برای جدایی نکونام نمی‌بیند، در واکنش به شایعاتی در این رابطه می‌گوید: «امروز با هیأت‌مدیره جلسه داریم و مسائل مربوط به باشگاه در این جلسه مطرح خواهد شد. اساسی‌ترین بحث‌مان ساختار آینده فولاد است، اما دلیلی ندارد نکونام از فولاد جدا شود، چون من روز اول که اینجا آمدم یک برنامه سه‌ساله را در نظر داشتم که اکنون دو سالش را انجام دادیم. با این حال تمام اینها برمی‌گردد به اینکه هیأت‌مدیره چه دیدگاهی داشته باشد؛ اما از دیدگاه من نکونام تمام تلاشش را برای موفقیت فولاد انجام داده است. امروز برنامه‌ام را به هیأت‌مدیره اعلام می‌کنم که درباره آینده کاری‌ام تصمیم می‌گیریم.»
آذری در حالی از برنامه سه‌ساله‌اش خبر می‌دهد که به‌خوبی می‌داند هیأت‌مدیره باشگاه فولاد خوزستان از عملکرد تیم راضی نیستند و معتقدند با این همه هزینه باید نتایج بهتری به دست می‌آورد، ضمن اینکه اگر آذری در باشگاه فولاد خوزستان هم ماندگار شود بعید است هواداران با ماندن نکونام کنار بیایند، چون او در سالی که انتظار می‌رفت تیمش یکی از مدعیان کسب قهرمانی باشد، هیچ موفقیتی به دست نیاورد. مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در رابطه با نارضایتی هواداران از شیوه بازی تیم که بیشتر دفاعی است هم توضیح می‌دهد: «فولاد در چند سال گذشته چه جایگاهی در جدول لیگ داشته؟ این تیم نهم جدول بود و هفت سال به لیگ قهرمانان راه نیافته بود اما امروز در قامت یک تیم مدعی ظاهر می‌شود. البته به هر حال هر مربی یک سبکی دارد و من نمی‌توانم با هواداران مخالفت کنم. آنها سبک هجومی دوست دارند اما برای پیاده کردن سیستم‌ هجومی باید ابزارش را هم در دست داشته باشید. اگر پنجره نقل‌و‌انتقالاتی فولاد باز بود، تیم نکونام هجومی بازی نمی‌کرد؟ هر مربی سبک خاص خودش را دارد و نکونام تنها یک مربی نبوده و یک رهبر بوده که ساختار فولاد را درست کرده است. ‌یک‌سری صحبت‌ها را برای پایان لیگ می‌گذارم. حرف‌های زیادی وجود دارد و پایان لیگ خواهم گفت. من باید از آقای نکونام و تیمش تشکر کنم. هیچ جای دنیا همه مردم از نحوه مبارزه تیم‌شان ممکن است راضی نباشند و اگر هم کسی بتواند همه را راضی نگه دارد، نشان می‌دهد مسیر اشتباهی را رفته است. چیزی که می‌بینم این است که اصول نکونام نظم، انضباط، دوستی و از همه مهم‌تر ساختن یک ساختار قوی است که در تمام اینها موفق بوده است.»
آذری در حالی تیم این فصل فولاد خوزستان را با فصل‌های گذشته مقایسه می‌کند که هیچ اشاره‌ای به بودجه این تیم و مقایسه‌اش با فصل‌های گذشته ندارد. به هر حال نکونام نتوانست انتظارات را برآورده کند و شاید نارضایتی هواداران کاملاً بحق باشد.

Page Generated in 0.0048 sec