printlogo


کد خبر: 232166تاریخ: 1400/4/20 00:00
لژیونرها

وکیل بیرانوند: برخی هموطنان در بلژیک سنگ‌اندازی کردند
خوشامدگویی باشگاه پرتغالی به دروازه‌بان تیم ملی
بعد از تصاویری که از امضای قرارداد بیرانوند منتشر شد و تغییری که در برنامه سفر او به پرتغال به وجود آمد، پیوستن او به تیم فوتبال بواویشتای پرتغال رسمی شد. بر همین اساس بیرانوند با قراردادی قرضی و یک‌ساله از آنتورپ بلژیک راهی بواویشتا شده است چون بند خرید دائمی این دروازه‌بان ایرانی یک میلیون یورو است. بر این اساس سایت باشگاه پرتغالی رسماً حضور دروازه‌بان ایرانی در تیم خود را خوشامد گفت و به زبان فارسی نوشت: «به بواویشتا خوش آمدی علیرضا بیرانوند.»
علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه آنتورپ بلژیک قرار بود روز جمعه در شهر پورتو حاضر شود تا در تست‌های پزشکی باشگاه بواویشتا پرتغال شرکت کند. طبق اعلام نشریه «رکورد» پرتغال اما پرواز دروازه‌بان ایرانی به تعویق افتاد و بیرانوند با یک روز تأخیر وارد شهر پورتو شد تا انتقالش به باشگاه بواویشتا رسماً صورت گیرد.
مصطفی سلیمانی، وکیل علیرضا بیرانوند در پاسخ به این سؤال که آیا او فصل بدی در بلژیک داشت، گفت: «شما هر موقع مکان را تغییر می‌دهید معمولاً یکی دو سال زمان می‌برد تا خودتان را با شرایط تطبیق بدهید. زمانی که کورتوا از چلسی به رئال رفت در فصل اول چالش بزرگی داشت تا خودش را با محیط تطبیق بدهد. قطعاً این موضوع برای بیرانوند هم مشکلاتی به وجود آورد. افرادی در آنجا شیطنت کردند که خود بیرانوند در زمان مناسب توضیح می‌دهد. برخی از هموطنان در بلژیک هم سنگ‌اندازی کردند اما شرایطش برای سال اول خوب بود. 14 بازی انجام داد اما مصدومیت بدی آورد. یک دروازه‌بان هم تا دروازه‌بان بعدی بد کار نکند نمی‌تواند جای او را بگیرد. هرچند ایده‌آل خودش هم نبود اما به عنوان فصل اول خودش راضی است.»
 
 
تمجید دستیار کی‌روش از بیرانوند:
پرتاب دست علیرضا فوق‌العاده است
روزنامه «آبولا» پرتغال در گزارشی با تیتر «بیرانوند؛ از چوپانی و بی‌خانمانی تا دروازه‌بانی» به زندگی سخت و دشوار بیرانوند در دوران کودکی و فرارش به تهران پرداخته است؛ دروازه‌بانی که با وجود محدودیت‌ها و مشکلات زیاد توانست موفقیت‌های بزرگی از جمله مهار پنالتی کریستیانو رونالدو ستاره تیم ملی پرتغال در جام جهانی روسیه را رقم بزند.این روزنامه با الکساندر لوپز که در مقطعی در تیم ملی ایران با بیرانوند کار کرده بود، گفت‌وگویی را انجام داده است. لوپز گفت: «بیرانوند تمام ویژگی‌های لازم را دارد. او قد بلند است و با قدرت پرش بر بازی هوایی مسلط است. سرعت عکس‌العمل او بالا است. بیرانوند در بازی با پا هم بسیار قوی است و همیشه از توانایی‌هایش مطمئن است. فوق‌العاده‌ترین و متمایزترین ویژگی بیرانوند، قدرت پرتاب دست‌های او است. او می‌تواند توپ را به راحتی تا نیمه زمین حریف پرتاب کند.»
لوپز همچنین تضمین می‌دهد که روند هماهنگی و سازگاری بیرانوند با تیم بواویشتا راحت خواهد بود. او گفت: «بیرانوند در رختکن بازی‌های زیادی انجام می‌دهد و همیشه با همبازیانش سروکله می‌زند. او حتی می‌داند که چگونه بعضی از ترفندهای جادویی را انجام بدهد. فکر می‌کنم سازگاری او -در پرتغال- بسیار سریع و آسان خواهد بود. همه بیرانوند را دوست دارند.»
 
 
مصدومیت آزمون رفع شد
یک رسانه روسی از رفع مصدومیت مهاجم ایرانی زنیت خبر داد. سایت «sovsport» روسیه خبر داد سردار آزمون مهاجم ایرانی زنیت سن پترزبورگ به تمرینات تیم برگشت تا خود را برای دیدار با لکوموتیو مسکو در سوپر جام روسیه آماده کند.
 مهاجم 26 ساله ایرانی پیش از دیدار دوستانه زنیت با وردربرمن آلمان مصدوم شد اما این مهاجم ملی‌پوش ایرانی به تمرینات برگشت تا نشان دهد مصدومیتش جدی نیست.

 


Page Generated in 0.0050 sec