printlogo


کد خبر: 232158تاریخ: 1400/4/20 00:00
جانشین قنبرزاده، گزینه‌ای با ارتباطات بین‌المللی قوی
معرفی دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال در جلسه امروز

 تغییر در سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال که مدتی است ارزیابی‌های لازم درباره آن انجام می‌شود، در جلسه امروز هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نهایی خواهد شد. این یکی از مهم‌ترین مواردی است که در جلسه امروز (یکشنبه) تعیین تکلیف خواهد شد.
نشست هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ساعت ۱۰ صبح امروز (یکشنبه، بیستم تیرماه) در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود تا به موارد مختلفی درباره مشاور خارجی لیگ فوتبال، دبیرکل فدراسیون و سایر موارد پرداخته شود.
شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون که در روزهای ابتدایی حضورش منصور قنبرزاده را به عنوان سرپرست دبیرکلی انتخاب کرده بود با حفظ سمت از او خواست تا دبیری ستاد اجرایی آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان را نیز برعهده بگیرد. 
با این حال اما یکی از مهم‌ترین معیارهای شهاب‌الدین عزیزی ‌خادم برای انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال که در مدت حضورش در سمت ریاست فدراسیون فوتبال بیش از پیش به آن اصرار دارد، تسلط بر زبان انگلیسی و ارتباطات قوی بین‌المللی است تا بتواند ساختار فدراسیون فوتبال را به ساختار AFC و فیفا نزدیک کند. با توجه به پایان مدت سه ماهه سرپرستی منصور قنبرزاده در سمت دبیرکلی، حالا او می‌خواهد با تأکید بر همین معیار دبیرکل جدید را انتخاب کند.
گزینه‌های مختلفی با برخورداری از این معیار برای جایگزینی قنبرزاده در نظر گرفته شده‌اند اما تصمیم نهایی در این رابطه در جلسه امروز و بعد از مشورت با اعضای هیأت رئیسه گرفته خواهد شد.
این تصمیم‌گیری می‌تواند شروع سلسله تغییراتی باشد که بعد از گذشت سه ماه باید با تشکیل مجمع فوق‌العاده اخذ شود. در حال حاضر بسیاری از کمیته‌های فدراسیون فوتبال با سرپرست اداره می‌شوند و علاوه بر اینها وضعیت نایب رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال هم نامشخص است که براساس اساسنامه جدید فدراسیون باید در مجمع فوق‌العاده‌ای درباره آنها تصمیم‌‌گیری شود. همین موضوع باعث شده بود که حتی احتمال جابه‌جایی قنبرزاده از سمت دبیرکلی به نایب رئیسی دوم فدراسیون فوتبال هم مطرح شود. با این حال اما تا بعد از جلسه امروز هیأت رئیسه و تعیین تکلیف دبیرکل، مشخص نیست که آیا عزیزی ‌خادم می‌خواهد از قنبرزاده در سمت دیگری استفاده کند یا او بعد از این تغییرات از بدنه فدراسیون دورتر خواهد شد؟ ضمن اینکه هنوز درباره تشکیل مجمع فوق‌العاده و تعیین تکلیف نایب رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال هم صحبتی مطرح نشده است.
مطرح شدن موضوع انتخاب مشاور فنی خارجی برای تیم‌های ملی فوتبال زنان و همچنین مربی بدنساز، باعث شد تا احتمالات درباره نهایی شدن پروسه انتخاب آنها در جلسه امروز هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال شدت بگیرد و از این موضوع به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم جلسه یاد شود.
 با این حال موضوعات مهم مرتبط با فوتبال و فوتسال زنان از جمله انتخاب مشاورفنی خارجی و مربی بدنساز برای تیم ملی فوتبال و همچنین انتخاب سرمربی تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان فوتسال زنان در دستور کار قرار ندارد.
تنها قرار است سیده شهره موسوی نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال گزارشی را درباره عملکرد این حوزه در ماه‌های گذشته در فوتبال و فوتسال زنان به اطلاع اعضای هیات‌رئیسه برساند و موضوعیت اصلی به نظر درباره انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال و همچنین تعیین‌تکلیف درباره موضوعات مرتبط به تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال مردان است و خبری از سورپرایز ویژه در فوتبال زنان در این جلسه نیست.
با توجه به حساسیت موضوع دبیرکل، احتمال اینکه بیشتر زمان جلسه امروز به بررسی گزینه‌های مختلف دبیرکلی اختصاص پیدا کند، بسیار زیاد است. مسائل مهم دیگری مثل تصمیم‌‌گیری درباره حضور مشاور خارجی و چگونگی صدور مجوز جذب خارجی‌ها، شاید به جلسات آینده موکول شود.

Page Generated in 0.0050 sec